|
Pim had niet moeten winnen, onzin. Als ie nog geleefd had, dan had hij vast niet de grootste Nederlander geweest. Maar wordt hij doodgeschoten, dan is 'ie opeens een soort legende/mythe/oppernederlander. Terwijl heel veel mensen het niet met hem eens waren toen hij nog leefde. Nu lopen we allemaal te knikken en quasi-interessant te doen 'Ja. Pim Fortuyn had het altijd bij het goede eind'. Als er over een jaar of 10 weer zo'n verkiezing wordt gehouden is vast Theo van Gogh de Grootste Nederlander.
Het is natuurlijk ronduit beestachtig wat de twee is overkomen, maat het lijkt wel zodra er een kogel/mes aan te pas is gekomen, dat opeens alle beledigingen van beiden aan het adres van diverse bevolkingsgroepen gerechtvaardigd zijn. Dan zijn het opeens de Grote Nederlanders. Persoonlijk vond ik Theo van Gogh een lul, namelijk... En Pim Fortuyn iemand die absoluut niet bij de 'normale' mens stond....
Ik had Willem van Oranje gekozen...waar was NL zonder de Vader des Vaderlands, niet?
___________________
|