ben niet bezig met geloof, hoewel ik graag in iets zou willen geloven om er kracht uit te putten. Ik zou dus wel graag willen, maar de 'vonk' is er niet, zeg maar.
Dec-07-2004 16:27
TOR
Traveller
Registered: Aug 2001
quote:
Originally posted by Phortastic
ff vraagje aan de niet gelovigen: geloven jullie dan in de big bang en al die shit die erna kwam (microscopisch leven en da we van de apen afstemmen, etc)
Ik vind dat diene theorie ook iets is waar ge in moet "geloven", want voor mij persoonlijk vind ik da absoluute crap.
1. waarom is het absolute crap?
2. in principe gaat het niet helemaal om een geloof, omdat dat alles gebaseerd is op onafhankelijk verifieerbare aanwijzingen. dat is niet het geval bij een religie (tenzij het om een symbolische invulling van dergelijke aanwijzingen gaat)
quote:
Then it wouldnt make any sense whatsoever...
de zin van het leven speelt zich af op aarde en heb je zelf in de hand, je bepaalt zelf wat je ermee doet. waarom zou er een hogere zin moeten zijn?
Dec-07-2004 16:30
Phortastic
It's Majik !
Registered: Jun 2004
quote:
Originally posted by Tiger777
Ik zal het vanavond eens vertellen, met bewijzen en al bij...
bespaar u de moeite makker
overtuigen zult ge me toch ni.
Zo kan ik u ook bewijzen geven voor mijn geloof zenne.
Lees de bijbel ma es zou ik zo zeggen. Maar daar ga ik ook niet aan beginnen, want heb niet de intentie om hier mensen te overtuigen. Dus bespaar uzelf ook maar de moeite
Albums of the year: 1. Hybrid - I Choose Noise 2. Liberto - Lullaby 3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer) 4. Peter Gun - Friendly Fire 5. Thomas Schumacher - Home 6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey) 7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki) 8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)
Dec-07-2004 16:30
Phortastic
It's Majik !
quote:
Originally posted by TOR
2. in principe gaat het niet helemaal om een geloof, omdat dat alles gebaseerd is op onafhankelijk verifieerbare aanwijzingen. dat is niet het geval bij een religie (tenzij het om een symbolische invulling van dergelijke aanwijzingen gaat)
de zin van het leven speelt zich af op aarde en heb je zelf in de hand, je bepaalt zelf wat je ermee doet. waarom zou er een hogere zin moeten zijn?
- Aanwijzingen ja, die dan allemaal gelinkt zijn zoals de wetenschappers het veronderstellen. Kijk naar de hele piramide van de apen, dat is allemaal gebaseerd op veronderstellingen om het geheel te linken. Voor de wetenschappelijke verklaring zijn net zo veel bewijzen als andere geloven imo.
- Dat was niet wat ik bedoelde met it wouldnt make any sense then. Ik doelde niet echt op de zin van het leven maar wel hoe we ontstaan zijn. En de wetenschappelijke theorie vind ik echt crap sorry
Albums of the year: 1. Hybrid - I Choose Noise 2. Liberto - Lullaby 3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer) 4. Peter Gun - Friendly Fire 5. Thomas Schumacher - Home 6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey) 7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki) 8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)
Dec-07-2004 16:34
TOR
Traveller
quote:
Zo kan ik u ook bewijzen geven voor mijn geloof zenne.
Lees de bijbel ma es zou ik zo zeggen.
dat hoor ik ook vaak, mensen die hun geloof staven met een dergelijk document
ik heb daar eigenlijk maar 1 ding op te zeggen... de verhalen van Odysseus, Hercules e.a. bewijzen dat er meerdere bovenaardse entiteiten ronddolen, waarvan Zeus de opperste is.
Dec-07-2004 16:35
TOR
Traveller
quote:
- Dat was niet wat ik bedoelde met it wouldnt make any sense then. Ik doelde niet echt op de zin van het leven maar wel hoe we ontstaan zijn. En de wetenschappelijke theorie vind ik echt crap sorry
is het eigenlijk belangrijk te weten hoe alles tot stand is gekomen?
zoals ik eerder al zei, we moeten niet teruggrijpen naar het verleden, noch moeten we vooruitkijken naar wat mogelijk komt. wij leven in het nu, en ik zou het nu niet verspillen aan het verleden of aan de toekomst.
Dec-07-2004 16:38
Phortastic
It's Majik !
quote:
Originally posted by TOR
dat hoor ik ook vaak, mensen die hun geloof staven met een dergelijk document
ik heb daar eigenlijk maar 1 ding op te zeggen... de verhalen van Odysseus, Hercules e.a. bewijzen dat er meerdere bovenaardse entiteiten ronddolen, waarvan Zeus de opperste is.
lol mja lees maar es Openbaringen, laatste boek in het nieuwe testament. Gaan uw oogskes maybe wel open... Als ge der open voor wilt staan natuurlijk. Ma zoals ik zei heb ni de behoefte om hier mensen te overtuigen. En over die bewijzen in de verhalen van Hercules... Vergelijking die nergens op slaat. Kzeg het nog eens: lees maar eens Openbaringen. Mja kga stoppen met proberen te overtuigen. Hoe ik sta tegenover geloof is duidelijk nu denk ik, en daar ging deze thread over.
Dec-07-2004 16:40
Dark Apostle
Went metal
Registered: Aug 2002
Ik zit tussen agnost en atheïst in. Ik heb sterk het gevoel dat niet alles toeval is, maar ofdat men de kracht die alles voorzaakt kan personificeren, weet ik toch zo niet.
Religie in het algemeen is iets nobel, het geeft mensen een enorme houvast in moeilijke tijd en het kan ook zeer inspirrerend werken. Hier ligt ook het zwakke punt van religie. Meeste religies worden aangepast aan de huidige visie van een machtig persoon en het gewone volk is ook vaan zeer beïnvloedbaar via religie.
Wat me de laatste jaren vooral ergert is dat er veel mensen beweren een geloof aan te hangen maar alleen slikken wat er hun wordt verteld zonder er zelf over na te denken of het op te zoeken. Wat me nog meer eergert zijn zogenaamde "streng" gelovige mensen die minder van hun religie kennen als ik persoonlijk of mensen die religieuze regels toepassen wanneer het hun past.
Door al die factoren is religie in het algemeen vrij hol geworden en heeft het niet meer betekenis dat politiek. Een spijtige ontwikkeling, maar het miss tijd voor iets anders.
Dec-07-2004 16:43
Phortastic
It's Majik !
quote:
Originally posted by TOR
is het eigenlijk belangrijk te weten hoe alles tot stand is gekomen?
zoals ik eerder al zei, we moeten niet teruggrijpen naar het verleden, noch moeten we vooruitkijken naar wat mogelijk komt. wij leven in het nu, en ik zou het nu niet verspillen aan het verleden of aan de toekomst.
Totaal niet mee eens. Dat is zoals ze zeggen verschil in levensopvatting i guess. Voor mij is dat wel belangrijk. Ik vind da da zo kortzichtig leven is hoe gij het uitdrukt. Zo van het Nu telt de rest boeit me geen zak. Mja ben ik totaal anders in. Ik zeg niet dat het slecht is he hoe ge denkt, niet aan mij om daar over te oordelen.
Dec-07-2004 16:43
Belgian Bonzai
Supreme tranceaddict
Registered: Jan 2002
Ben fysicus, dus atheïst.
Dec-07-2004 16:45
Dark Apostle
Went metal
Registered: Aug 2002
ahja en het spijtig dat weinig mensen nog realiseren dat het Jodendom, Christendom en Islam met elkaar veel gemeen hebben, niet alleen in concept maar ook in inhoud, geschiedenis,vorm en zelfs verhaal.
Dec-07-2004 16:46
Phortastic
It's Majik !
quote:
Originally posted by Dark Apostle
Wat me nog meer eergert zijn zogenaamde "streng" gelovige mensen die minder van hun religie kennen als ik persoonlijk of mensen die religieuze regels toepassen wanneer het hun past.
Door al die factoren is religie in het algemeen vrij hol geworden en heeft het niet meer betekenis dat politiek. Een spijtige ontwikkeling, maar het miss tijd voor iets anders.
Idd dat is ook zo. Dat is ook altijd zo geweest dat mensen het geloof misbruiken in hun eigen voordeel. Katholieke kerk is hier goed voorbeeld van. Staat trouwens ook in openbaringen dat de groep van gelovigen altijd maar minder en minder wordt en uiteindelijk vrij hol wordt.