Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > TE cd hoesjes *deel 2*
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
HiGH_NrG
Als een gek!

Registered: Jun 2001

Blaat...dit gaat echt nergens heen ==> VIND IK!!

Old Post Nov-04-2001 19:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for HiGH_NrG Click here to Send HiGH_NrG a Private Message Add HiGH_NrG to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Henkie_henk
Almighty Trance Addict

Registered: Jan 2001

quote:
Originally posted by Obi

Als we in plaatjes gaan praten:

Praat jij in plaatjes joh?

Ook wel beetje jammer dat je de hele tijd loopt te praten dat jij je mening op een verantwoorde manier geeft.. met je "vind" enzow.. (ik raad een baan als leraar van een pgo systeem aan) en dan kom je met zoiets..

Ik wek tenminste geen schijn op.. dat werkt veel beter..

Hey wat doet die mand hier nou?? ooow daar viel obi net doorheen

-
-
http://www.rustzachtpim.tk/
-
-
Rust Zacht Pim

Old Post Nov-04-2001 19:38 
Click Here to See the Profile for Henkie_henk Click here to Send Henkie_henk a Private Message Visit Henkie_henk's homepage! Add Henkie_henk to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

id&t id&t

Old Post Nov-04-2001 19:38  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Obi
Senior tranceaddict

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by HiGH_NrG
Blaat...dit gaat echt nergens heen ==> VIND IK!!

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik probeer ook gewoon te converseren.
Maar als de twee moderators van dit forum hier met flauwe plaatjes gaan lopen smijten..

Tja..

Old Post Nov-04-2001 19:44 
Click Here to See the Profile for Obi Click here to Send Obi a Private Message Visit Obi's homepage! Add Obi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

ik VIND dat ID$T zuigfeesten organiseert....................en als ze het nu ook nog flikken om shockers te verneuken dan knip ik al die ID$T logo's uit mijn verzameling Thunder magazines en dan steek ik deFIK der in............

Old Post Nov-04-2001 19:53  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Obi
Senior tranceaddict

quote:
Originally posted by New Wave
ik VIND dat ID$T zuigfeesten organiseert....................en als ze het nu ook nog flikken om shockers te verneuken dan knip ik al die ID$T logo's uit mijn verzameling Thunder magazines en dan steek ik deFIK der in............

ik VIND dat als je ZO gepassioneerd tegen een bepaalde organisatie bent, dat het je niks HOORT te schelen wat die organisatie met een concept doet.

Is het niet gewoon beter om helelmaal niet meer naar de feesten van ID&T te gaan?

Moet ik ook wel melden dat ik aan jouw mening niet echt veel waarde hecht. Heb je nog nooit iets zien onderbouwen.

-------------------------------

Maar ja, dit gaat dus helemaal off-topic. Ik heb genoeg tijd gestopt in deze topic.

Ik zou zeggen, leef je uit met z'n allen. Blijft het feit dat ik de hoesjes niet mooi vind. Maar ja, negatief getinte meningen worden blijkbaar niet op prijs gesteld als ze niet over ID&T zijn. Het is alweer duidelijk wat voor een figuren hier rond lopen. Lekker schoppen tegen hoge bomen en 'credible' zijn met z'n allen.

Veel plezier daarmee.

Greets, Obi.

PS. Mocht er nog iemand iets zinnigs te melden hebben (dat een reply bestaat uit een echte zin en dat er ook daadwerkelijk iets gezegd wordt), sluit ik een reactie van mijn kant niet uit. Maar vooralsnog acht ik de kans klein gezien de berichten in deze topic.

Old Post Nov-04-2001 20:12 
Click Here to See the Profile for Obi Click here to Send Obi a Private Message Visit Obi's homepage! Add Obi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TimeportE
... Addicted Yet ?

Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED

quote:
Originally posted by Eye-Riz

Tuurlijk mag je je eigen mening hebben, maar ga dit niet vergelijken met 'wij bij id&t'. Aanmerkingen op een bedrijf is heel iets anders dan aanmerkingen op een persoon. Jij BENT id&t toch niet?
Als je aanmerkingen hebt op iemand zijn 'artwork', probeer dan opbouwende kritiek te geven, iets waar iemand iets aan heeft (met misschien een suggestie erbij). Anders heeft het niet veel zin om je mening te geven over iets wat iemand heeft gemaakt. Het is geen kind van zes meer, maar tact met kritiek is altijd belangrijk, of je nou 6 of 60 bent.

ik ben het helemaal met je eens, en Obi wanneer komt die opbouwende kritiek nou.. ik ben het trouwens wel gedeeltelijk met je eens.. maar wat vond je eigenlijk van het plaatje dat _Petrus_ had gemaakt?.. ik vond die zelf iets mooier als die van Flipper.. maar beide wel leuk gemaakt..

Click here for all the Holland TA's, there are a lot of them!!!

Old Post Nov-04-2001 21:17  Aruba
Click Here to See the Profile for TimeportE Click here to Send TimeportE a Private Message Add TimeportE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Obi
Senior tranceaddict

quote:
Originally posted by TimeportE

ik ben het helemaal met je eens, en Obi wanneer komt die opbouwende kritiek nou.. ik ben het trouwens wel gedeeltelijk met je eens.. maar wat vond je eigenlijk van het plaatje dat _Petrus_ had gemaakt?.. ik vond die zelf iets mooier als die van Flipper.. maar beide wel leuk gemaakt..

Belofte maakt schuld. Hoewel ik er door een paar individuen helemaal geen zin meer in had moeite voor te doen, wil ik toch graag mijn mening toelichten, hier mijn motivatie:

Ik zal beginnen met de cover van !_PeTrUs_! Hoewel ik deze toch een stuk beter vind ogen dan die van Flipper heb ik nog een aantal kanttekeningen:

Het grootste bezwaar wat ik voel als ik je hoes zie is dat ik het gevoel krijg dat ik een Photoshop-Filterregen over mij heen krijg. Ik zie alleen maar standaard filtertjes.

De lensflare achter de ‘pod’ is een van de meest ge(mis?)bruikte filters van Photoshop. Mensen hebben de neiging die overal maar in te proppen. Het is mijns inziens ook één van de lelijkste filters. Als ik zo’n lensflare op artwork zie gaan mijn tenen krommen.

Dan de ‘wind’ filter die zo’n effect aan de letters geven: Waarom?

Ik zal dit even uitleggen. Ik krijg het idee als ik de cover zie dat je een plaatje hebt gemaakt en daar maar een grote willekeur van filters overheen hebt gegooid. Dus niet dat je een bepaald beeld voor ogen had en daar naartoe heb getracht te werken met behulp van bijvoorbeeld Photoshop, maar dat je een aantal filters geprobeerd hebt en keek wat jij er cool uit vind zien. Dat is natuurlijk een methode, maar ik denk dat je dan vast gaat lopen in je creativiteit.
Ikzelf heb vaak een beeld voor ogen en tracht dat in de computer uit te beelden. Voor mij zijn programma’s ook alleen maar gereedschap om te kunnen bereiken wat ik probeer. Niets meer, niets minder.

Verder gaand over je cover: De waterfilter die over de achtergrond ligt en die je gegumd hebt rond de ‘pod’ is ook zoiets. Ik zie geen reden waarom die daar is.

Moet ik toegeven dat de onderdelen linksonder (achtergrond van de letters) en de texture rechtsboven wel oké oogt. Als je bijvoorbeeld dat had gebruikt en de rest een beetje strak had uitgewerkt zonder al die filtes had het er VOLGENS MIJ een stuk beter uit gezien.
Ik denk dat het belangrijk is bij artwork om op één punt te focussen en de rest niet te zwaar te laten zijn. Bij jouw cover mis ik een verband tussen de objecten die ik zie. Het is geen geheel.

Typografie: Ik vind de letters die je gekozen hebt voor de artiestnamen niet bij de letters van de TE huisstijl passen. Het kiezen voor een dropshadow achter de letters zorgt voor een valse diepte die onrust veroorzaakt.

------------------------------------------------

Nu de covers van Flipper01:

Ik zal beginnen bij de voorkant.

De compositie is goed.
Als je de letters “Trance Energy” iets naar rechts had gedaan, zit iets teveel tegen de linker zijkant aangeplakt, kwam het al een heel end.
De pod zelf vind ik een stuk minder geslaagd met de oranje kenmerken, persoonlijk vind ik de blauwe variant beter. Maar ja, daar valt over te twisten. Weer trouwens de ‘lens flare’ die mijns inziens veel roet in het eten gooit. Op zich is de rode gloed om het centrum van de ‘pod’ wel oké. Geeft een gevoel van energie.

Nu de achterkanten.

De eerste drie achterkanten:

Typografie: Net als bij !_PeTrUs_!, vind ik je keuze van lettertype verkeerd. Het past in het geheel niet bij de stijl en de andere letters (logo TE). Ook zou je de foto’s van de achterkant een kadrering mee kunnen geven, dit zorgt voor rust.
De randjes die op de zijkanten van de CD zichtbaar zijn zijn veel te druk. De letters & logo vallen veel teveel weg omdat het contrast te klein is. Zeker als je het af zal drukken wordt zichtbaar dat het erg onrustig oogt en dat de tekst moeilijk leesbaar wordt. Ook passen de kleuren van de randen niet bij de rest van het artwork, weinig eenheid in je design.

De vierde achtergrond, tweede design van Gielen:

De ‘pod’ is slordig vrijgemaakt. Lelijke lichte kartelranden maken het erg onrustig en storend. Moeilijk tot niet zichtbaar is het feit dat Gielen door het centrum van de pod zichtbaar is, de foto wordt tenietgedaan door het object. Ook hier geld dat de randen te druk zijn.

Voor alles wat hierboven staat geldt dat het MIJN MENING is. Ik zal niet beweren dat dat veel waarde heeft.
Ik ben zelf geen geniale designer, maar heb wel redelijk veel theoretische en praktische ervaring met design. Het is mijn werk.
Mijn commentaar is niet gericht om de ontwerper de grond in te trappen, maar slechts om deze mijn (wellicht beperkte) inzicht mede te delen, zodat de designer misschien er iets aan heeft en ervan kan leren.

Vriendelijke groeten, Obi.

Old Post Nov-04-2001 22:17 
Dj Alpha
Supreme tranceaddict

Registered: Jun 2001

quote:
Originally posted by Obi

Belofte maakt schuld. Hoewel ik er door een paar individuen helemaal geen zin meer in had moeite voor te doen, wil ik toch graag mijn mening toelichten, hier mijn motivatie:

Ik zal beginnen met de cover van !_PeTrUs_! Hoewel ik deze toch een stuk beter vind ogen dan die van Flipper heb ik nog een aantal kanttekeningen:

Het grootste bezwaar wat ik voel als ik je hoes zie is dat ik het gevoel krijg dat ik een Photoshop-Filterregen over mij heen krijg. Ik zie alleen maar standaard filtertjes.

De lensflare achter de ‘pod’ is een van de meest ge(mis?)bruikte filters van Photoshop. Mensen hebben de neiging die overal maar in te proppen. Het is mijns inziens ook één van de lelijkste filters. Als ik zo’n lensflare op artwork zie gaan mijn tenen krommen.

Dan de ‘wind’ filter die zo’n effect aan de letters geven: Waarom?

Ik zal dit even uitleggen. Ik krijg het idee als ik de cover zie dat je een plaatje hebt gemaakt en daar maar een grote willekeur van filters overheen hebt gegooid. Dus niet dat je een bepaald beeld voor ogen had en daar naartoe heb getracht te werken met behulp van bijvoorbeeld Photoshop, maar dat je een aantal filters geprobeerd hebt en keek wat jij er cool uit vind zien. Dat is natuurlijk een methode, maar ik denk dat je dan vast gaat lopen in je creativiteit.
Ikzelf heb vaak een beeld voor ogen en tracht dat in de computer uit te beelden. Voor mij zijn programma’s ook alleen maar gereedschap om te kunnen bereiken wat ik probeer. Niets meer, niets minder.

Verder gaand over je cover: De waterfilter die over de achtergrond ligt en die je gegumd hebt rond de ‘pod’ is ook zoiets. Ik zie geen reden waarom die daar is.

Moet ik toegeven dat de onderdelen linksonder (achtergrond van de letters) en de texture rechtsboven wel oké oogt. Als je bijvoorbeeld dat had gebruikt en de rest een beetje strak had uitgewerkt zonder al die filtes had het er VOLGENS MIJ een stuk beter uit gezien.
Ik denk dat het belangrijk is bij artwork om op één punt te focussen en de rest niet te zwaar te laten zijn. Bij jouw cover mis ik een verband tussen de objecten die ik zie. Het is geen geheel.

Typografie: Ik vind de letters die je gekozen hebt voor de artiestnamen niet bij de letters van de TE huisstijl passen. Het kiezen voor een dropshadow achter de letters zorgt voor een valse diepte die onrust veroorzaakt.

------------------------------------------------

Nu de covers van Flipper01:

Ik zal beginnen bij de voorkant.

De compositie is goed.
Als je de letters “Trance Energy” iets naar rechts had gedaan, zit iets teveel tegen de linker zijkant aangeplakt, kwam het al een heel end.
De pod zelf vind ik een stuk minder geslaagd met de oranje kenmerken, persoonlijk vind ik de blauwe variant beter. Maar ja, daar valt over te twisten. Weer trouwens de ‘lens flare’ die mijns inziens veel roet in het eten gooit. Op zich is de rode gloed om het centrum van de ‘pod’ wel oké. Geeft een gevoel van energie.

Nu de achterkanten.

De eerste drie achterkanten:

Typografie: Net als bij !_PeTrUs_!, vind ik je keuze van lettertype verkeerd. Het past in het geheel niet bij de stijl en de andere letters (logo TE). Ook zou je de foto’s van de achterkant een kadrering mee kunnen geven, dit zorgt voor rust.
De randjes die op de zijkanten van de CD zichtbaar zijn zijn veel te druk. De letters & logo vallen veel teveel weg omdat het contrast te klein is. Zeker als je het af zal drukken wordt zichtbaar dat het erg onrustig oogt en dat de tekst moeilijk leesbaar wordt. Ook passen de kleuren van de randen niet bij de rest van het artwork, weinig eenheid in je design.

De vierde achtergrond, tweede design van Gielen:

De ‘pod’ is slordig vrijgemaakt. Lelijke lichte kartelranden maken het erg onrustig en storend. Moeilijk tot niet zichtbaar is het feit dat Gielen door het centrum van de pod zichtbaar is, de foto wordt tenietgedaan door het object. Ook hier geld dat de randen te druk zijn.

Voor alles wat hierboven staat geldt dat het MIJN MENING is. Ik zal niet beweren dat dat veel waarde heeft.
Ik ben zelf geen geniale designer, maar heb wel redelijk veel theoretische en praktische ervaring met design. Het is mijn werk.
Mijn commentaar is niet gericht om de ontwerper de grond in te trappen, maar slechts om deze mijn (wellicht beperkte) inzicht mede te delen, zodat de designer misschien er iets aan heeft en ervan kan leren.

Vriendelijke groeten, Obi.

kan me hierin wel vinden, sommige dingen ga je pas zien als ze verteld worden maaruhh nogmaals, ik doe t niet na hoor

Old Post Nov-04-2001 22:29  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dj Alpha Click here to Send Dj Alpha a Private Message Add Dj Alpha to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

Registered: Jan 2001

quote:
Originally posted by Obi

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik probeer ook gewoon te converseren.
Maar als de twee moderators van dit forum hier met flauwe plaatjes gaan lopen smijten..

Tja..

ligt niet alleen aan ons moderators dat wij niet goed met jou kunnen opschieten, bekijk het ook es van een ander perspectief, waarom zouden wij jou niet aardig vinden, waarom zouden wij jou een opgeblazen bal met snot vinden?

denk daar ook maar eens over na ipv dat je ons de schuld geeft van "met flauwe praatjes" smijten

Old Post Nov-04-2001 22:52 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Obi
Senior tranceaddict

quote:
Originally posted by Blik

ligt niet alleen aan ons moderators dat wij niet goed met jou kunnen opschieten...

quote:
bekijk het ook es van een ander perspectief, waarom zouden wij jou niet aardig vinden, waarom zouden wij jou een opgeblazen bal met snot vinden?

Ik heb geen flauw idee waarom 'jullie' dat vinden. Je kent mij niet eens.. Je hebt een paar reacties van mij gelezen, that's all. Jammer dat je dan al je conclusies trekt.
Verder daag ik je uit om bij de search mijn naam in te toetsen en even de topics door te lezen waar ik heb gereageerd. Je zult zien dat ik altijd heb getracht redelijk te blijven en moeite heb genomen mijn replies toe te lichten. Van vele andere kanten bemerk ik een hoop frustraties met ongemotiveerd gescheld. Jammer is dat toch.

quote:
denk daar ook maar eens over na ipv dat je ons de schuld geeft van "met flauwe praatjes" smijten

Bij deze (ik neem aan dat je plaatjes bedoeld). Ik heb deze hele topic getracht duidelijk te maken dat ik net zoveel recht heb om een mening te hebben (en deze te uiten) als ieder ander. Dat ik in de eerste instantie dat niet uitgebreid toegelicht heb is mijn fout, waar Eye-Riz mij terecht op wees.
Als jullie dan met die 'flauwe plaatjes' komen omdat je het niet woordelijk uit wil spreken (of om welke andere reden dan ook) vind ik dat jammerlijk. Bij de eerste (jouw plaatje) ging ik er niet op in omdat ik het een flame vond. Maar toen je 'collega' ook met een plaatje kwam, heb ik er eentje teruggeplaatst. Deze was dan ook alleen voor jullie twee bedoeld, als antwoord op jullie plaatjes, verder voor niemand. Verder ga ik op elk moment graag de discussie met jou en ieder ander aan als ik ergens voor sta. Hopende dat diegene mijn mening respecteerd en zelf met argumenten komt als die het ergens niet mee eens is. Als je deze reply leest, neem dan 's de moeite (eerder verzoek ik je al om in het totaal te doen, maar iets in mij zegt dat je dat toch niet gaat doen) om deze hele topic vanaf het begin tot hier helemaal door te lezen. Heb ik net ook weer gedaan. Vertel mij daarna precies waarin ik in deze topic zo fout ben geweest. Tracht dat ook toe te lichten AUB.

Mijn intenties zijn altijd goed geweest, dat zijn ze nog steeds.

Old Post Nov-04-2001 23:14 
Eye-Riz
Koekiemonster Addict

Registered: May 2001

quote:
Klopt, ik ben niet ID&T. Maar toch wordt ik zelf op dingen aangesproken die wij als ID&T doen.

Uhm, da's niet zo raar als je steeds zegt 'wij van id&t'

Verder vind ik dat je gelijk hebt met mening uiten enzo. Ook zie ik je vaak proberen te onderbouwen wat je zegt. Alleen kan ik Blik ook begrijpen: je woorden komen soms wat arrogant over. Zal, zoals je zelf ook zegt, wel niet zo bedoeld zijn, maar soms komen geschreven nou eenmaal anders over. Da's het nadeel van een forum op internet, waarbij je elkaar niet in RL ziet. Woordkeuze is geschreven NOG belangrijker dan gesproken...
Het is niet zo dat mensen op je afgeven enkel en alleen omdat je bij id&t werkt. Tenminste, ik mag hopen van niet, want jaloersheid of een negatieve mening hebben over een bedrijf waar je werkt, zou toch geen reden mogen zijn om je mening daarop te baseren.
Eigenlijk zouden een paar replies in een forum zowiezo geen reden moeten vormen om iemand wel of niet te mogen, maar ja, dat gebeurt nu eenmaal wel, net als een eerste indruk hebben van iemand.
Ikzelf heb ook een mening over id&t, maar die staat los van mijn mening over jou (in zoverre dat ik die heb).

Ik vind het in ieder geval cool dat je de moeite hebt genomen om je mening over de cd hoesjes te onderbouwen.

Old Post Nov-04-2001 23:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for Eye-Riz Click here to Send Eye-Riz a Private Message Visit Eye-Riz's homepage! Add Eye-Riz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > TE cd hoesjes *deel 2*
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackshould be easy 2 id [2006] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackOliver lieb - Subraumstimulation (Sander Kleinenberg Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:04.

Forum Rules: