Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Matlagningstråden
Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by jofawe
Nice Laszlo, hur blev det då?

Kan ju säga att om man nu inte har de kryddorna hemma kan man köpa sig den där creme fraisen som är färdigkryddad som heter chili/paprika.. det går ju det med

Jag har ett recept på Curryköttfärs med gräddtäcke och ris..
nån som vill höra?

The "chyckling" is tining för tillfället, dessutom måste jag springa upp till TC för att köpa kräääm fräääsch så först om en timma eller så vet vi om jag har lyckats eller inte

Få höra curryköttfärsen bara....kommer ju andra tillfällen då man kan testa det också...

www.laszlo.se

Old Post Jan-28-2005 17:55 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by Laszlo
The "chyckling" is tining för tillfället, dessutom måste jag springa upp till TC för att köpa kräääm fräääsch så först om en timma eller så vet vi om jag har lyckats eller inte

Få höra curryköttfärsen bara....kommer ju andra tillfällen då man kan testa det också...

jahaa... i see
Testa lätt frääääschen (svårt ord för mig att uttala må jag säga!) den är lite smalare än standard..

Curryköttfärs med gräddbädd och ris.
3½ port

500g nötfärs
1 hackad gul lök
3dl vispgrädde
1dl chilisås
2 tsk curry
1 hackad grön paprika
1 hackad röd paprika
Ris

Sätt på ugnen på 250 graaader.
Fixa iordning riset.
Fräs färsen och lägg i löken efter en stund.
Krydda med salt å peppar... lägg i paprikan å låt puttra lite sådär.
Vispa upp grädden å blanda försiktigt i chilisåsen och curryn.
Lägg över köttfärsen i en ugnsäker form.
Häll den vispade grädden (fluffig, dvs det går inte med matlagningsgrädde) över köttfärsblandningen och släng in i ugnen i ca 10-15 minuter.

Toklätt å mycket gott faktist.

Men som ett tips:
Jag gillar ju att experimentera med maten, leka med ingredienser å testa.
Var inte rädda för att göra det, använd gärna en kokbok som grund (eller köp en såndär som mataffärer brukar ha för 20kr typ.. )

Väl mött vid spisen :P

Old Post Jan-28-2005 18:04  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

mat e kul å laga, va ett tag inne på att bli kock men det blev övervikt på annat istället

senaste gången jag själv lagade något mer avancerat så blev det lassagne. Blev gott som tusan även fast det var standardreceptet gjorde väl en del ändringar från originalreceptet när det gäller köttfärsen men jag vet inte riktigt vad, brukar gå på känn när det gäller sånt

jävla underbar tråd iaf, fått många fina ideér redan

lazlo & intercity: fixa fram lite mer info om gratängen med skivade ägg i, låter gott

batteries not included.

- dave

Old Post Jan-28-2005 18:15  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Connector
We are connected!

Registered: Nov 2001

Någon som kan dela med sig av recept till billig mat? Förutom nudlar och snabbmakaroner...

Soundcloud!

Music by me

Old Post Jan-28-2005 19:10  Sweden
Click Here to See the Profile for Connector Click here to Send Connector a Private Message Visit Connector's homepage! Add Connector to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

3 skivor falukorv
1 bulle
skivad gurka
2 skivor ost
ketchup

= fattig mans hamburgare

Old Post Jan-28-2005 19:24  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Testade jofawe's kycklinggryta - med vissa modifikationer. (Lite mer kryddor, ris ist. för pasta osv) Jävlar i havet vad gott det blev

titta

www.laszlo.se

Old Post Jan-28-2005 20:03 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

Det är dags för Steve med sina ungkarlsrätter

Old Post Jan-28-2005 20:07  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

quote:
Testade jofawe's kycklinggryta - med vissa modifikationer. (Lite mer kryddor, ris ist. för pasta osv) Jävlar i havet vad gott det blev

titta

det ser tamejtusan ut som det kommit upp fel väg men jag kan tänka mig att det va gott

batteries not included.

- dave

Old Post Jan-28-2005 20:37  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:

titta

Laszlo.. med din EOS kan du få en bajskorv att se aptitlig ut :P

MEN, det är fantastiskt gott.. enkel å lätt att experimentera med.
Det funkar lika bra med fläskfilé också faktiskt.

Old Post Jan-28-2005 23:15  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003

quote:
Originally posted by CJ InterCity
har någon här prövat pannkakor med köttfärs sås??

Det låter inget vidare men pannkakor med chokladsås
mumsfilibaba

Old Post Jan-29-2005 09:14  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Funfrock
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2002

pannkakor med köttfärs blir ju typ samma sak som köttfärscreps och det är gott

Old Post Jan-29-2005 11:04  Sweden
Click Here to See the Profile for Funfrock Click here to Send Funfrock a Private Message Add Funfrock to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
X-scream
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by Connector
Någon som kan dela med sig av recept till billig mat? Förutom nudlar och snabbmakaroner...

Spajsa upp nudlarna. Blir sketgött!
När du kokar upp vatnet slänger du i lite skivade morötter

Låt morötterna koka tills de blir lite mjukare.
I med nudlarna o kryddan OCH en matsked köttfärs (tinad!), veva runt så färsen inte blir en enda klump..

När det kokat nån minut kläcker du i ett ägg o vevar runt så att de
blandar sig. Krydda med vad du känner för, jag brukar ta paprika, ingefära o en skvätt soja

Koka nåra minuter till..

Lägg några blad isbergssallad i en soppskål, häll på nudlar+soppan..
Mumma!

http://psynyheter.net/

Old Post Jan-29-2005 12:12  Sweden
Click Here to See the Profile for X-scream Click here to Send X-scream a Private Message Add X-scream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Matlagningstråden
Post New Thread    Post A Reply

Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrance Tracks PLEASE HELP TO ID !!!!! [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackEverything But The Girl - "Five Fathoms" (Steve Porter & John Debo mix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:08.

Forum Rules: