Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Euthanasie
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Xilver
Driven by passion

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by Nyah
welke ouder wil dat ni?

Ja voila... Dat is geen kwestie van egoïsme, maar als je van jezelf weet dat je niet in staat bent om een (zwaar) gehandicapt kind groot te brengen, en er al je tijd in te steken, dan vind ik dat je voor die keer toch wel aan jezelf mag denken. Niet te vergeten, dat vergt praktisch al je tijd op he.

That being said, ik zou het persoonlijk niet aankunnen.

Old Post Feb-04-2005 15:44  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Tiger777
Ik heb da ook gezien en om eerlijk te zijn, dat was het eerste wat ik daarvan hoorde

Als we het louter rationeel bekijken en alleen rekening houden met de mate van zelfbewustzijn, kunnen we veronderstellen dat een kikker minder waard is dan een hond. Als we de lijn doortrekken, kunnen we dan niet stellen dat een mentaal gehandicapte minder waard is dan een volwaardige chimpansé?

dit is wel een merkwaardige formulering, moet ik zeggen. dit is toch geen kwestie van beter of slechter? het ging in eerste instantie over geschiktheid. en inderdaad, iemand met een belangrijke mentale achterstand is niet in staat met de verantwoordelijkheden die een menselijk kind met zich meebrengt, om te gaan. maar in de wet vermelden dat zo'n mensen daar niet toe mogen overgaan, is onmogelijk. zich voortplanten is een oerinstinct dat bij de meest primitieve levensvormen zit ingebakken, en dat kun je niet zomaar bij wet wegnemen.

Old Post Feb-04-2005 16:04  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CygnusX
Ex-moderator

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by Nyah
welke ouder wil dat ni?

Elke ouder wil een gezond kind, ja.
Maar je licht/zwaar mentaal/lichamelijk ongeboren gehandicapt kind euthanaseren/aborteren omdat je liever een gezond kind hebt, is iets heel anders. Een mensenleven is me teveel waard daarvoor.
Abortie nog voor er sprake is van leven ligt weer anders, maar ik denk niet dat een handicap al zo vroeg te "detecteren" is.

quote:
Originally posted by Xilver
Ja voila... Dat is geen kwestie van egoïsme, maar als je van jezelf weet dat je niet in staat bent om een (zwaar) gehandicapt kind groot te brengen, en er al je tijd in te steken, dan vind ik dat je voor die keer toch wel aan jezelf mag denken. Niet te vergeten, dat vergt praktisch al je tijd op he.

Het ging over licht mentaal gehandicapten, mongooltjes om precies te zijn. Met de vele dagcentra en thuisbegeleiding van tegenwoordig is opvoeding daarvan niet veel moeilijker of zwaarder dan van een gezond kind.

Old Post Feb-04-2005 18:13 
Click Here to See the Profile for CygnusX Click here to Send CygnusX a Private Message Add CygnusX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics

Registered: Dec 2003

elk levend ding verdient een kans om te leven, of om te proberen te leven. er zijn er die niet verdienen te leven, en er zijn er die verdienen te leven maar toch dood gaan. that's the way it is.
kvind als ge bewust kinderen wilt, en het blijkt dat het gehandicapt is.. moet ge er ook maar de verantwoordelijkheid voor opnemen. Er voor zorgen, en liefde geven met dat ene kind kunt ge misschien is nadenken of ge er nog wel wilt.
kinderen maken is niet het zelfde zoals naar de gb gaan e... Niet tevreden geld terug. da werkt zo niet, ge kunt toch ook niet kiezen ofdat ie blond haar krijgt ofzow. zover mijn menig over abortus.

Btw abortus, kan dat ook niet alleen in een bepaalde periode???Ik had precies zoiets gehoord, bv dat ge daar de eerste 3maanden alleen kon. ben niet zeker, weet iemand daar wat meer over?

euthanasie: moet kunnen als er een raad van dokters is bijeen gekomen en de toestemming geeft hierover: "is het nodig of niet, wat is zijn/haar vooruitzicht voor de toekomst"
en na overeenkomst met elk familielid, dan vind ik dat het wel moet kunnen.

[Qoute] en er al je tijd in te steken, dan vind ik dat je voor die keer toch wel aan jezelf mag denken. Niet te vergeten, dat vergt praktisch al je tijd op he.

That being said, ik zou het persoonlijk niet aankunnen.[/Qoute]
en in een gewoon kind moet je geen tijd steken? trouwens je hebt al aan jezelf gedacht: "IK wil kinderen."
als je het persoonlijk niet zou aankunnen, kan je dan wel een normaal kind aan?

Last edited by Kaidreas on Feb-04-2005 at 18:32

Old Post Feb-04-2005 18:24  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xilver
Driven by passion

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by Kaidreas
en in een gewoon kind moet je geen tijd steken? trouwens je hebt al aan jezelf gedacht: "IK wil kinderen."
als je het persoonlijk niet zou aankunnen, kan je dan wel een normaal kind aan?

Een gewoon kind is zelfstandig vanaf zijn tienerjaren. Een gehandicapte is dat niet.

OT: Wie vroeg er vandeweek discussies? Asteblief

Old Post Feb-04-2005 18:35  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Registered: Dec 2002

quote:
kvind als ge bewust kinderen wilt, en het blijkt dat het gehandicapt is.. moet ge er ook maar de verantwoordelijkheid voor opnemen. Er voor zorgen, en liefde geven met dat ene kind kunt ge misschien is nadenken of ge er nog wel wilt.

+1. Maar als ze u voor de keuze stellen dat ze een genetische afwijking detecteren (en dat kan al veilig vanaf maand 2 van de dracht), gaat ge het houden of niet? Ikzelf zou weigeren, maar dat zou niet alleen van mij afhangen. Er zijn altijd 2 mensen bij betrokken en als de ander met mij daarover van mening zou verschillen, zou ik mij daarbij neerleggen.

quote:
Btw abortus, kan dat ook niet alleen in een bepaalde periode???Ik had precies zoiets gehoord, bv dat ge daar de eerste 3maanden alleen kon. ben niet zeker, weet iemand daar wat meer over?

3 maand is dat ja. Maar daarvoor moet je nog 2 gesprekken gehad hebben met een psych, dus, is 2.5 maand een limiet om nog tot abortus te beslissen.

quote:
Originally posted by Push2005
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Feb-04-2005 18:40  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

quote:
Originally posted by TOR
en inderdaad, iemand met een belangrijke mentale achterstand is niet in staat met de verantwoordelijkheden die een menselijk kind met zich meebrengt, om te gaan. maar in de wet vermelden dat zo'n mensen daar niet toe mogen overgaan, is onmogelijk. zich voortplanten is een oerinstinct dat bij de meest primitieve levensvormen zit ingebakken, en dat kun je niet zomaar bij wet wegnemen.

Een oerinstinct, klopt. Maar hét verschilpunt van de mens tov andere dieren is net dat het die oerinstincten kan onderdrukken. Als ze bij mij morgen een of andere genetische afwijking vaststellen die ik gegarandeerd doorgeef aan mijn kinderen, zal ik niet aan kinderen beginnen...

Trouwens, oké, een oerinstinct, maar in de oertijd werden óók licht/zwaar lichamelijk/geestelijk gehandicapten geboren. Ons oerinstinct zei toen dat we die mensen moesten achterlaten. Maar goed, nu hebben we faciliteiten om voor die mensen te zorgen.

De gehandicapten die er zijn, moeten de beste zorgen krijgen, maar morgen zij de toekomst van anderen hypothekeren omdat ZIJ kinderen willen?

quote:
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Feb-04-2005 18:45  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyah

quote:
Originally posted by CygnusX
Elke ouder wil een gezond kind, ja.
Maar je licht/zwaar mentaal/lichamelijk ongeboren gehandicapt kind euthanaseren/aborteren omdat je liever een gezond kind hebt, is iets heel anders. Een mensenleven is me teveel waard daarvoor.
Abortie nog voor er sprake is van leven ligt weer anders, maar ik denk niet dat een handicap al zo vroeg te "detecteren" is.

Sja, ik blijf erbij dat àls je een keuze hebt, binnen die 3 maanden of hoe lang dat is, geen idee, je moet denken wat voor n implicaties dat op je leven kan hebben, van jou, je partner, maar ook je kind en in mijn geval zou ik serieus een abortus overwegen. Ieder zijn mening hierover.

Old Post Feb-04-2005 18:46  Belgium
Click Here to See the Profile for Nyah Click here to Send Nyah a Private Message Add Nyah to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics

quote:
Originally posted by Xilver
Een gewoon kind is zelfstandig vanaf zijn tienerjaren. Een gehandicapte is dat niet.

OT: Wie vroeg er vandeweek discussies? Asteblief

dus van hun 12 jaar zet gij uwe kleine buiten en ge roept:
"get a job"
komaan gast, U ouders blijven u bijleren ze ook al zijt ge 20/25 of 30
Kvind het nogal een raar statement van u eigenlijk:
komt over van: kom laten we kinderen nemen ma, we steken er niet teveel werk in en na 20 jaar ofzow moeten ze het huis uit. Dan hebt ge dat ook al weer gehad en is het vrouwke weer content omdat ze moederke heeft kunnen spelen.
Damn Als ge hard aan u eigen wilt denken, is het dan wel verstandig om kinderen te maken?

@ tiger: ik denk zo niet, kvind daarom dat ge goed moet nadenken of ge wel kinderen wilt. er is een risico bestaat dat ie gehandicapt wordt, maar kvind dat ge daar rekening mee moet houden. ik zou mijn kleine daarom niet anders bezien, of met afschuw aanraken ofzo.
Dus ik zeg: Eerst goed nadenken voor dat ge aan kinderen begint, er lopen al genoeg jonge ouders rond, die niet weten wat ze doen. En daarom met verwende jong opgescheept zitten die het meeste van hun tijd doorbrengen met Oma en Opa

Old Post Feb-04-2005 18:51  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

quote:
@ tiger: ik denk zo niet, kvind daarom dat ge goed moet nadenken of ge wel kinderen wilt. er is een risico bestaat dat ie gehandicapt wordt, maar kvind dat ge daar rekening mee moet houden. ik zou mijn kleine daarom niet anders bezien, of met afschuw aanraken ofzo.
Dus ik zeg: Eerst goed nadenken voor dat ge aan kinderen begint, er lopen al genoeg jonge ouders rond, die niet weten wat ze doen. En daarom met verwende jong opgescheept zitten die het meeste van hun tijd doorbrengen met Oma en Opa

Ik zal de eerste zijn die zal zeggen dat ge genoeg verantwoordelijkheid kunt nemen voor alles voor de aan kinderen begint. Dat houdt ook verantwoordelijkheid in voor het kind. Stel nu, ik geef u 100.000 frank om uuw arm te laten amputeren, gaat gij het doen? Ik denk dat iedereen 'volmaakt' wil zijn in het mens zijn. En ik vind niet dat iemand het recht heeft dat van een individu af te nemen omdat men zozeer kinderen wil of men ethische bezwaren heeft tegen abortus.

quote:

Old Post Feb-04-2005 18:55  Belgium
Nyah

Een kind kan vanaf een jaar of 8 ofzo wel alleen naar school enz. Allé, ik zie mezelf nog met men fietske naar school en de winkel gaan enz. Let wel, woon wel ni in een drukke stad, dus zo'n factoren spelen ook mee. Een gehandicapt kind moet ge altijd verzorgen, wat als ge beiden een baan hebt? Ok, er bestaan verzorgingsinstellingen enz. maar dat kost ook veel geld. 't Hangt er ook vanaf wat uw dromen en verwachtingen van het leven zijn. Ge hebt vrouwen die gewoon heel hun leven willen wijden aan de opvoeding van hun kinderen, ge hebt er ook die ook kinderen willen, maar daarnaast ook een carrière uitbouwen en enigszins nog een sociaal leven hebben, zonder daarbij uw kinderen te verwaarlozen off course. Keuzes maken he.

Natuurlijk gaat ge van uw kind houden eenmaal hij/zij er is, en ge gaat hem/haar zeker niet met afschuw behandelen, want het is uw eigen vlees en bloed. Mr ja, als je dat had kunnen vermijden (in geval van zware handicap vooral)... dunno.

Dus boodschap: niet zomaar aan kindjes beginnen he, beta's Nog tijd genoeg

Old Post Feb-04-2005 19:00  Belgium
Click Here to See the Profile for Nyah Click here to Send Nyah a Private Message Add Nyah to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Tiger777
Een oerinstinct, klopt. Maar hét verschilpunt van de mens tov andere dieren is net dat het die oerinstincten kan onderdrukken. Als ze bij mij morgen een of andere genetische afwijking vaststellen die ik gegarandeerd doorgeef aan mijn kinderen, zal ik niet aan kinderen beginnen...

ja, maar bij mensen met een belangrijke mentale achterstand is dat niet het geval. zij beseffen niet wat hen te wachten staat, wat de gevolgen zullen zijn. bij hen primeert het basisgevoel, zij denken vooral aan de plezierige dingen waarmee een kind geassocieerd wordt.

Old Post Feb-04-2005 19:02  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Euthanasie
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDj Nemesis? [2005] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPhil Green Presents AI. - Impress (Factor E Remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:07.

Forum Rules: