Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Industri hall
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Tror faktiskt också att det är fler människor i sverige som lyssnar på trance än vad man "tror"...

Problemet är att "vi" inte har någonstans att träffas...

japp, så kan det mkt väl vara

Old Post Nov-19-2001 14:13 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

Intresset finns i Sverige... många vill klubba! men problemet är att vi inte har något bra...iallafall ofta... fast nu så börjar det hända saker och sista halvåret så har det varit ett och annat med stora namn det får vi faktiskt inte glömma ...

Sista halvåret så har det ploppat upp massor med house klubbar och jag är säker på att snart så kommer trance oxå . Problemet i Sverige är att det inte finns bra lokaler och därför kan man inte arrangera något stort eller någon klubb...
Tyvärr så finns inte klubbkulturen i Sverige, utan här ska man ut och supa helt enkelt... det håller på att förändras men alla hänger inte riktigt med (snuten, politiker, lokaluthyrning...) och stoppar allt som är roligt!

Men som sagt så håller det på att förändras och vi kan göra något tillsammans, något kul och positivt... men vi kan ju lägga ner dom största namnen !?

Old Post Nov-19-2001 14:46  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by Gaby
det håller på att förändras men alla hänger inte riktigt med (snuten, politiker, lokaluthyrning...) och stoppar allt som är roligt!

Precis! Gaby har så rätt!! Det är ju det som e problemet, man får inte ha för roligt i Sverige.. Gud, jag blir så arg när jag tänker på allt det här.. Har vi nått program på radio eller tv där programledaren inte måste sucka högt eller himla med ögonen när det spelats lite trance? Vi måste va den mest åsiktförtryckta minoriteten nånsin i det här vidriga landet!

Ska det va instrumentalt så ska det va house för det e tillräckligt lite kul...som nån här sa: så zoulias och dom andra kan tävla om vem som spelar den knepigaste housen. Varför måste alla va så himla indypendent jämt och inte gilla sånt som andra gillar om dom andra e fler än 100? Då blir det plötsligt mainstream o det e tydligen det värsta som finns..

SteveTrancer, du slutar alltså gilla trance när du kommer till Holland då? Snälla strunta i vad andra tycker och stå för att ni gillar scooter om ni gör det. Eller trance om ni gillar det.

O Vitryss, varför skulle vi inte få se Armin eller Dyk i en stor lokal när tiesto var här förra året? Det fanns(finns) inte fler som känner till honom än Armin eller Dyk.

Varför måste allt va så jäkla knepigt i det här landet? Innerst inne tror jag alla älskar bra trance (mer eller mindre), synd bara att man inte får gilla sånt som e bra för då kanske man har kul och det går ju inte..

Old Post Nov-19-2001 17:03  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001
applause....

Mycket klockrent inlägg RaveSquad, håller med punkt å pricka...

Old Post Nov-19-2001 19:53  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Jag står för allt jag gillar, kolla gärna in mina downloads på min hemsida Stefan.Sundheden.com
men jag blir fan trött på Daddy Dj på NRJ och Uchi kuchi ja ja jä jä = Mounlin rouge
Spelar ingen roll vilket land jag är i, om något så skulle jag åka till Holland för att bara gå på feta fester.

ses...

Old Post Nov-19-2001 20:08  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

TRAGISKT!

(sätt gärna på lite ,sorglig men ändå "respektfull" musik, typ: jag-har-räddat-hela-världen-och-ska-nu-krönas-till-prinsessa-och-ska-hålla-tal-inför-hela-världen musik)

Känner att vissa av er verkligen inte tror att det kommer händ något förrns ca: 5-10 år. Detta är troligtvis (och beklagligt) sant. Men jag känner att det är vi (eller några andra trance-patrioter) som måste införa trancen in till Sverige! Nu när man (andra svennar som e förförda av mörkret) ska ut så vill man antingen höra cheesey-house eller NRG shit like Däddy Dj! (ps. P3 RULEZ! ) Ifall inte vi rör på oss, så kommer troligtvis ingen annan göra ett heller!

Och så är ju inte clubbing med i den svenska traditionen (det är som att käka sill o nubbe i libanon) men någon måste ju visa Svenskarna (jag e född i USA, ifall någon ville veta....) att trance är det enda som rör och berör på dansgolvet lika så som i badrummet, sängen eller någon annanstans!

Och eftersom vi kallar oss "tranceaddicts" så måste vi för alla satanister i Wadköping införa en oförglömmlig trance "afton"! Addicted, då är man inte bara lite små sugen på en sak ibland, UTAN HELA GÄLA TIDEN!!!! Så jag tycker att det e lika bra att vi gör det innan folk bara tänker på att gå o bli homosexuella!

(stäng gärna av musiken nu)

Old Post Nov-19-2001 20:46  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jag står för allt jag gillar, kolla gärna in mina downloads på min hemsida Stefan.Sundheden.com
men jag blir fan trött på Daddy Dj på NRJ och Uchi kuchi ja ja jä jä = Mounlin rouge
Spelar ingen roll vilket land jag är i, om något så skulle jag åka till Holland för att bara gå på feta fester.

ses...

Jag gillar inte heller Molin Rouge...den e lika vidrig som videon.. Men din hemsida e cool Tack för alla låtar...Peaches rockar o det står jag också för

Hadé

Old Post Nov-19-2001 21:06  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack

Registered: Oct 2001

quote:
Originally posted by Ravesquad

O Vitryss, varför skulle vi inte få se Armin eller Dyk i en stor lokal när tiesto var här förra året? Det fanns(finns) inte fler som känner till honom än Armin eller Dyk.

Därför jag är en extremt pessimistisk människa som mest av allt vill ifrån det här kulturella u-landet.

Bara en sådan sak som att det FINNS en Rejvkommision är tillräckligt för mig att gråta blod.

Så jag kommer fortsätta att vara pessimistisk tills det händer något,

Peace out

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Nov-20-2001 00:17  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

WE WANT TO PARTY! WE WANT TO PARTY! WE WANT TO PARTY!

Old Post Nov-20-2001 07:13  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by Gaby
vi kan göra något tillsammans, något kul och positivt... men vi kan ju lägga ner dom största namnen !?

Varför det ?!

Här ska fan imej festas...och då ska det festas rejält.. Har just skrivit o frågat Paul vad han tar

Old Post Nov-20-2001 10:55  Sweden
Gaby
DanceAddictPartyQueen

quote:
Originally posted by Ravesquad

Varför det ?!

Här ska fan imej festas...och då ska det festas rejält.. Har just skrivit o frågat Paul vad han tar

för att det är svårare att få hit stora djs.. vi kan ju nöja oss med icke TOP 10 djs oxå..?

Old Post Nov-20-2001 13:51  Sweden
WhiteRussian
Hooked on smack

Registered: Oct 2001

Som den negativa, pessimistiska och otroligt stämningsförstörande människa jag är så måste jag hålla med Gaby.

Blir svårt att få hit Top 10, men men, kaaaanske..

Danny Howells var juh här, han är väl 11 eller nåt

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Nov-20-2001 14:06  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Industri hall
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackClassic trance ID... [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDJ Liberty - Seguro (Elektrokid Remix) [2012]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:55.

Forum Rules: