|
|
|
|
 |
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by Djeebie
En natuurlijk is daar nog de leer van de Trias Politica. Weliswaar is het Nederlandse systeem niet precies ingericht zoals deze leer het voorschrijft, maar zijn we een heel eind gekomen. Het evenwicht tussen wetgevende, rechterlijke en bestuurlijke macht is vrij aardig aanwezig in Nederland gelukkig.
|
C'est Montesqiu, non?
Dat evenwicht scheelt wel ja, kijk eens naar Amerika, daar is het echt hommeles. Goed voorbeeld was laatst die kwestie met die dame die al eeuwen in coma lag, waar Bush zich met de rechtspraak bemoeide.
| quote: | Originally posted by Djeebie
Het lastige van het openbaar bestuur is gewoon dat het een directe invloed uitoefent op een samenleving, maar dat datzelfde openbaar bestuur bestaat uit mensen uit die samenleving. Een 100% waterdichte of eerlijke organisatie zal je dan ook nooit kunnen bewerkstelligen. Ik vind het altijd heel makkelijk om het opgeheven vingertje naar de overheid te richten. Je hoort mensen vrijwel nooit over het bedrijfsleven en de duistere dingen die daar gebeuren. Puur omdat zij autonoom opereren en geen directe invloed uitoefenen zoals een overheid dat wel doet. |
110 % mee eens, daar heb ik ook zo'n hekel aan. Bijvoorbeeld het "Ik heb een boete omdat ik 2km te hard reed, kolere politie!". Nee, dan moet je gewoon niet te hard rijden!, en meer van dat soort dingen. De overheid heeft het in eerste instantie het beste met je voor, als je je maar aan de regels houdt. Natuurlijk zijn er kromme en rare dingen, maar oke......
Maar in het bedrijfsleven draait echt alles om geld... en daar heb ik een hekel aan. Zoveel mogelijk geld over de rug van andere mensen, en totaal geen maatschappelijk besef. Dat missen veel bedrijven, een ethische kant, een maatschappelijk besef, geld terugstoppen in de maatschappij.....
May-06-2005 18:34
|
|
|
 |
 |
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
|
|
| quote: | Originally posted by SnuggLe
110 % mee eens, daar heb ik ook zo'n hekel aan. Bijvoorbeeld het "Ik heb een boete omdat ik 2km te hard reed, kolere politie!". Nee, dan moet je gewoon niet te hard rijden!, en meer van dat soort dingen. De overheid heeft het in eerste instantie het beste met je voor, als je je maar aan de regels houdt. Natuurlijk zijn er kromme en rare dingen, maar oke...... |
Mja, zo zwart/wit is het dus meestal niet... Ik ben niet iemand die gaat zeiken alstie een bon krijgt, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het met de betreffende regels eens ben. Mar je schiet er niks mee op om daarover tegen een agent te keer te gaan, die doet alleen z'n werk. Sterker nog, de meeste agenten vind ik vrij relaxed 
Wat i kdan wel weer heel flauw vond... Er was hier in Delft een half jaar lang een omleiding vanwege een afgesloten straat, de reguliere verkeersborden afgeplakt met vuilniszakken. Ik reed daar regelmatig langs. Van de ene op de andere dag was de omleiding blijkbaar opgeheven. Ik volgde uit gewoon natuurlijk de route van die omleiding, en kwam halverwege tot de ontdekking dat ik niet verder mocht. Dus ik rij een andere straat in, om via een "normale" route verder te gaan... Jawel... Politie... Hup, bon, want ik had blijkbaar al in een straat gereden waar dat niet meer mocht... Ik het verhaal uitgelegd, maar het leek wel of er niet eens naar geluisterd werd... En dat reken ik zo'n agent dan wel weer aan...
|
|
May-06-2005 19:32
|
|
|
 |
 |
SnuggLe
drs. Betweter

|
|
|
| quote: | Originally posted by eieregooie
Mja, zo zwart/wit is het dus meestal niet... Ik ben niet iemand die gaat zeiken alstie een bon krijgt, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het met de betreffende regels eens ben. Mar je schiet er niks mee op om daarover tegen een agent te keer te gaan, die doet alleen z'n werk. Sterker nog, de meeste agenten vind ik vrij relaxed 
Wat i kdan wel weer heel flauw vond... Er was hier in Delft een half jaar lang een omleiding vanwege een afgesloten straat, de reguliere verkeersborden afgeplakt met vuilniszakken. Ik reed daar regelmatig langs. Van de ene op de andere dag was de omleiding blijkbaar opgeheven. Ik volgde uit gewoon natuurlijk de route van die omleiding, en kwam halverwege tot de ontdekking dat ik niet verder mocht. Dus ik rij een andere straat in, om via een "normale" route verder te gaan... Jawel... Politie... Hup, bon, want ik had blijkbaar al in een straat gereden waar dat niet meer mocht... Ik het verhaal uitgelegd, maar het leek wel of er niet eens naar geluisterd werd... En dat reken ik zo'n agent dan wel weer aan... |
Sorry, maar hier ga ik niet op in. Hier draait het namelijk altijd op uit: voorbeelden van de fouten die de politie maakt. De politie bestaat ook gewoon uit mensen en ja die maken ook wel eens fouten.
| quote: | Originally posted by Donna
Heel leuk dat je bij het incasso buro voor de overheid genaamd "politie" wilt horen,maar beter ben jij er zo eentje die denkt dat ie de wereld kan verbeteren als oom agent want dan heb je in mijn ogen nog een nobel streven als verklaring waarom je daarbij wilt horen.
Amen |
Nah, niet dat ik speciaal bij de politie wil, maar wel dat ik iets wil betekenen, "de wereld verbeteren" op de een of andere manier zoals jij dat zegt. Maar, een betere wereld begint bij jezelf. Respect, normen en waarden, dat zouden veel mensen nog eens moeten leren.
May-06-2005 19:58
|
|
|
 |
 |
SnuggLe
drs. Betweter

|
|
|
| quote: | Originally posted by eieregooie
Het punt was juist dat ik het niet zozeer "de politie" in het algemeen kwalijk neem, maar juist die enkeling... En natuurlijk worden er fouten gemaakt, maar daar mag je dan toch ook over klagen? Als je in een winkel niet netjes geholpen wordt staat 50% van de mensen die dat overkomt direct vooraan in de rij om een klacht in te dienen, of gaan niet meer naar zo'n winkel terug. Dat vind ik dus vet overdreven... Die ene cassiere is misschien een snol, maar dat wil niet gelijk zeggen dat die winkel geen degelijke producten verkoopt. Volgende keer kies je een andere cassiere... (enige nadeel is dat je de agent die je aanhoudt niet voor het kiezen hebt )
Maar nogmaals, niets tegen de politie in het algemeen dus, maar wel tegen rukkers van agenten. |
Tsja, dat klopt ook nog niet helemaal, maar dit is even buiten de scope van deze discussie. Je kan inderdaad niet kiezen voor een agent, dat kan bij een winkel wel.......! Dat is het grote verschil.
Sommige agenten, tsja, zoals ik zeg, het blijven mensen.....
| quote: | Originally posted by Donna
Ze zouden mij gewoon dit land moeten laten leiden,zou een enorme maar wel gezellige bende worden,en daar leeft een mens toch voor toch? |
Voor! 
May-06-2005 20:18
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 20:16.
Forum Rules: