Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > (Dance)evenementen moeten helft politiekosten betalen
Pages (3): « 1 2 [3]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Donna
Elitist

Registered: Dec 2000

Ik zeg niet dat er geen regels nodig zijn want die zijn wel nodig maar er wordt te weinig rekening gehouden met t feit dat de mensheid buiten dat verschrikkelijk nodige "verstand" ook nog eens met emoties en gevoellens opgescheept zit.

Nu heb je daar allemaal niet zoveel mee te maken als je omkomt in t geld,dan schuif je die bijkomende primitieve elementjes gewoon aan de kant omdat je dan t meeste wel kan kopen wat een mens "gelukkig" maakt en je dan in de maatschappij ook zo geweldig hoog wordt gehouden omdat je een voorbeeld voor de rest van de bevolking bent.
(ondertussen steken velen van deze mensen met verstand een berg geld stiekem weg in de binnenzak met de "wat niet weet wat niet deert" goedkeuring)

En stemmen,sja,daar zijn we in de loop der jaren echt beter van geworden.
Maar das waarschijnlijk omdat we zonder verstand stemmen.

De mannen in pakken,van die mensen die wetboeken snappen,de leiders

Ondertussen leiden ze donkere enge levens achter de camera's,doen dingen die t daglicht niet kan verdragen en bepalen ondertussen de regels die ze omdat ze ze zelf bepalen zo leuk kunnen ontwijken.

Nee Bram,de boel zit aardig krom in elkaar,en de meeste "kleine" delicten worden gepleegt puur uit frustratie van de gewone mens.
En omdat zij de regels niet bepalen weten ze ook de valkuilen niet te omzeilen waardoor ze gepakt worden.

Regels zijn nodig,maar wie let er op de makers van de regels?

Old Post May-06-2005 08:18  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Creamfields23
Bunga Bunga alliance

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by Donna
De boel zit aardig krom in elkaar,en de meeste "kleine" delicten worden gepleegD puur uit frustratie van de gewone mens.
En omdat zij de regels niet bepalen weten ze ook de valkuilen niet te omzeilen waardoor ze gepakt worden.

Exactly!

Old Post May-06-2005 13:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for Creamfields23 Click here to Send Creamfields23 a Private Message Add Creamfields23 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001

quote:
Nee Bram,de boel zit aardig krom in elkaar,en de meeste "kleine" delicten worden gepleegt puur uit frustratie van de gewone mens.

Regels zijn nodig,maar wie let er op de makers van de regels?

Mee eens...vooral het laatste. Wie let er op de makers van de regels? Goed punt, maar dat is dus ook deels door te stemmen.... dan kan je de politiek redelijk afstraffen.

Old Post May-06-2005 18:03 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Djeebie
music addict

Registered: Feb 2002

En natuurlijk is daar nog de leer van de Trias Politica. Weliswaar is het Nederlandse systeem niet precies ingericht zoals deze leer het voorschrijft, maar zijn we een heel eind gekomen. Het evenwicht tussen wetgevende, rechterlijke en bestuurlijke macht is vrij aardig aanwezig in Nederland gelukkig.

Natuurlijk is het zo dat je bij een aantal beslissingen en regels je even op je hoofd krabt en bedenkelijk kijkt. Ik ben alleen van mening dat het in Nederland zo slecht nog niet gaat. Tuurlijk kunnen d'r een heel aantal dingen beter of anders, maar daarmee is nog niet gezegd dat Nederland "op sterven na dood is".

Het lastige van het openbaar bestuur is gewoon dat het een directe invloed uitoefent op een samenleving, maar dat datzelfde openbaar bestuur bestaat uit mensen uit die samenleving. Een 100% waterdichte of eerlijke organisatie zal je dan ook nooit kunnen bewerkstelligen. Ik vind het altijd heel makkelijk om het opgeheven vingertje naar de overheid te richten. Je hoort mensen vrijwel nooit over het bedrijfsleven en de duistere dingen die daar gebeuren. Puur omdat zij autonoom opereren en geen directe invloed uitoefenen zoals een overheid dat wel doet.

Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich

Old Post May-06-2005 18:21  Netherlands
Click Here to See the Profile for Djeebie Click here to Send Djeebie a Private Message Add Djeebie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

quote:
Originally posted by Djeebie
En natuurlijk is daar nog de leer van de Trias Politica. Weliswaar is het Nederlandse systeem niet precies ingericht zoals deze leer het voorschrijft, maar zijn we een heel eind gekomen. Het evenwicht tussen wetgevende, rechterlijke en bestuurlijke macht is vrij aardig aanwezig in Nederland gelukkig.

C'est Montesqiu, non?
Dat evenwicht scheelt wel ja, kijk eens naar Amerika, daar is het echt hommeles. Goed voorbeeld was laatst die kwestie met die dame die al eeuwen in coma lag, waar Bush zich met de rechtspraak bemoeide.

quote:
Originally posted by Djeebie
Het lastige van het openbaar bestuur is gewoon dat het een directe invloed uitoefent op een samenleving, maar dat datzelfde openbaar bestuur bestaat uit mensen uit die samenleving. Een 100% waterdichte of eerlijke organisatie zal je dan ook nooit kunnen bewerkstelligen. Ik vind het altijd heel makkelijk om het opgeheven vingertje naar de overheid te richten. Je hoort mensen vrijwel nooit over het bedrijfsleven en de duistere dingen die daar gebeuren. Puur omdat zij autonoom opereren en geen directe invloed uitoefenen zoals een overheid dat wel doet.

110 % mee eens, daar heb ik ook zo'n hekel aan. Bijvoorbeeld het "Ik heb een boete omdat ik 2km te hard reed, kolere politie!". Nee, dan moet je gewoon niet te hard rijden!, en meer van dat soort dingen. De overheid heeft het in eerste instantie het beste met je voor, als je je maar aan de regels houdt. Natuurlijk zijn er kromme en rare dingen, maar oke......

Maar in het bedrijfsleven draait echt alles om geld... en daar heb ik een hekel aan. Zoveel mogelijk geld over de rug van andere mensen, en totaal geen maatschappelijk besef. Dat missen veel bedrijven, een ethische kant, een maatschappelijk besef, geld terugstoppen in de maatschappij.....

Old Post May-06-2005 18:34 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Donna
Elitist

Jamaar dat komt ook weer door de "hardheid" van de huidige maatschappij,iedereen uit zich daarin in zn eigen manier en met zn eigen mogelijkheden.
Zo steelt de 1 een tasje en propt de ander een dikke envelop witgewassen zwart geld in zn binnenzak omdat ie toevallig een zaak heeft.

Al met al is het behoorlijk egocentrisch ingestelt hier in Nederland en eisen ze tegelijkertijd dat men zich openstelt voor "mantelzorg" bij ziekte in familie en/of kennisenkring,dus het vrijwillig zorg op zich nemen die vaak zelfs compleet de vrije tijd van iemand inneemt.
Dus wordt er op die manier vrijheid buiten werktijd ontnomen omdat er in de gezondheid bezuinigt moet worden op de toch al idiote gezondheidszorg die meer om papieren en carieere maken draaid dan waarom het vak gekozen zou MOETEN worden.

Men maakt nu gewoon naaktfoto's van demente bejaarden en krijgt doordat ze ze op inet gooien evengoed hun salarisverhoging wel.
Die mensen mogen eerst voor onze nowadayse "vrijheid" vechten en mogen als dank opgesloten in een verpleeghuis ten prooi gegooid worden aan de gore nazi-praktijken van een stel "verpleegkundigen".
Nouh dan heb je die oorlog dus totaal voor jan lul beleefd en zit je evengoed gevangen in de doucheruimte,alleen worden er dit keer "gelukkig" alleen foto's van je gemaakt :roll:

Nee de maatschappij rammelt aan alle kanten en niet weinig,en natuurlijk bekritiseren wij de fouten van de overheid enorm hard Bram,check gvd hoe ze onze fouten onder de loep nemen MET de daarbij behorende straffen die wij hen NIET voor hun fouten kunnen geven.
Heel leuk dat je bij het incasso buro voor de overheid genaamd "politie" wilt horen,maar beter ben jij er zo eentje die denkt dat ie de wereld kan verbeteren als oom agent want dan heb je in mijn ogen nog een nobel streven als verklaring waarom je daarbij wilt horen.

Amen

Old Post May-06-2005 19:16  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by SnuggLe
110 % mee eens, daar heb ik ook zo'n hekel aan. Bijvoorbeeld het "Ik heb een boete omdat ik 2km te hard reed, kolere politie!". Nee, dan moet je gewoon niet te hard rijden!, en meer van dat soort dingen. De overheid heeft het in eerste instantie het beste met je voor, als je je maar aan de regels houdt. Natuurlijk zijn er kromme en rare dingen, maar oke......

Mja, zo zwart/wit is het dus meestal niet... Ik ben niet iemand die gaat zeiken alstie een bon krijgt, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het met de betreffende regels eens ben. Mar je schiet er niks mee op om daarover tegen een agent te keer te gaan, die doet alleen z'n werk. Sterker nog, de meeste agenten vind ik vrij relaxed

Wat i kdan wel weer heel flauw vond... Er was hier in Delft een half jaar lang een omleiding vanwege een afgesloten straat, de reguliere verkeersborden afgeplakt met vuilniszakken. Ik reed daar regelmatig langs. Van de ene op de andere dag was de omleiding blijkbaar opgeheven. Ik volgde uit gewoon natuurlijk de route van die omleiding, en kwam halverwege tot de ontdekking dat ik niet verder mocht. Dus ik rij een andere straat in, om via een "normale" route verder te gaan... Jawel... Politie... Hup, bon, want ik had blijkbaar al in een straat gereden waar dat niet meer mocht... Ik het verhaal uitgelegd, maar het leek wel of er niet eens naar geluisterd werd... En dat reken ik zo'n agent dan wel weer aan...

Old Post May-06-2005 19:32 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

quote:
Originally posted by eieregooie
Mja, zo zwart/wit is het dus meestal niet... Ik ben niet iemand die gaat zeiken alstie een bon krijgt, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het met de betreffende regels eens ben. Mar je schiet er niks mee op om daarover tegen een agent te keer te gaan, die doet alleen z'n werk. Sterker nog, de meeste agenten vind ik vrij relaxed

Wat i kdan wel weer heel flauw vond... Er was hier in Delft een half jaar lang een omleiding vanwege een afgesloten straat, de reguliere verkeersborden afgeplakt met vuilniszakken. Ik reed daar regelmatig langs. Van de ene op de andere dag was de omleiding blijkbaar opgeheven. Ik volgde uit gewoon natuurlijk de route van die omleiding, en kwam halverwege tot de ontdekking dat ik niet verder mocht. Dus ik rij een andere straat in, om via een "normale" route verder te gaan... Jawel... Politie... Hup, bon, want ik had blijkbaar al in een straat gereden waar dat niet meer mocht... Ik het verhaal uitgelegd, maar het leek wel of er niet eens naar geluisterd werd... En dat reken ik zo'n agent dan wel weer aan...

Sorry, maar hier ga ik niet op in. Hier draait het namelijk altijd op uit: voorbeelden van de fouten die de politie maakt. De politie bestaat ook gewoon uit mensen en ja die maken ook wel eens fouten.

quote:

Heel leuk dat je bij het incasso buro voor de overheid genaamd "politie" wilt horen,maar beter ben jij er zo eentje die denkt dat ie de wereld kan verbeteren als oom agent want dan heb je in mijn ogen nog een nobel streven als verklaring waarom je daarbij wilt horen.

Amen

Nah, niet dat ik speciaal bij de politie wil, maar wel dat ik iets wil betekenen, "de wereld verbeteren" op de een of andere manier zoals jij dat zegt. Maar, een betere wereld begint bij jezelf. Respect, normen en waarden, dat zouden veel mensen nog eens moeten leren.

Old Post May-06-2005 19:58 
Donna
Elitist

Net als in de zorg heb je dus ook bij de politie 2 groepen,je hebt de gasten die t werk willen doen om de juiste redenen en je hebt de groep die puur voor de macht en vernedering gaan die ze krijgen door voor zo'n bepaald beroep te kiezen.
En helaas is het deze groep die zich het hardst aan het ontwikkelen is binnen onze maatschappij.

Menselijkheid en verplaatsingsvermogen om daardoor respect te krijgen is niet meer nodig,je zorgt dat je op 1 of andere reden voldoende macht bezit anderen te intimideren op what for way dan ook zodat je "getollereerd" wordt door anderen,thats enough tegenwoordig.

Ze zouden mij gewoon dit land moeten laten leiden,zou een enorme maar wel gezellige bende worden,en daar leeft een mens toch voor toch?

Old Post May-06-2005 20:01  Netherlands
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by SnuggLe
Sorry, maar hier ga ik niet op in. Hier draait het namelijk altijd op uit: voorbeelden van de fouten die de politie maakt. De politie bestaat ook gewoon uit mensen en ja die maken ook wel eens fouten.

Het punt was juist dat ik het niet zozeer "de politie" in het algemeen kwalijk neem, maar juist die enkeling... En natuurlijk worden er fouten gemaakt, maar daar mag je dan toch ook over klagen? Als je in een winkel niet netjes geholpen wordt staat 50% van de mensen die dat overkomt direct vooraan in de rij om een klacht in te dienen, of gaan niet meer naar zo'n winkel terug. Dat vind ik dus vet overdreven... Die ene cassiere is misschien een snol, maar dat wil niet gelijk zeggen dat die winkel geen degelijke producten verkoopt. Volgende keer kies je een andere cassiere... (enige nadeel is dat je de agent die je aanhoudt niet voor het kiezen hebt )

Maar nogmaals, niets tegen de politie in het algemeen dus, maar wel tegen rukkers van agenten.

Old Post May-06-2005 20:13 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

quote:
Originally posted by eieregooie
Het punt was juist dat ik het niet zozeer "de politie" in het algemeen kwalijk neem, maar juist die enkeling... En natuurlijk worden er fouten gemaakt, maar daar mag je dan toch ook over klagen? Als je in een winkel niet netjes geholpen wordt staat 50% van de mensen die dat overkomt direct vooraan in de rij om een klacht in te dienen, of gaan niet meer naar zo'n winkel terug. Dat vind ik dus vet overdreven... Die ene cassiere is misschien een snol, maar dat wil niet gelijk zeggen dat die winkel geen degelijke producten verkoopt. Volgende keer kies je een andere cassiere... (enige nadeel is dat je de agent die je aanhoudt niet voor het kiezen hebt )

Maar nogmaals, niets tegen de politie in het algemeen dus, maar wel tegen rukkers van agenten.

Tsja, dat klopt ook nog niet helemaal, maar dit is even buiten de scope van deze discussie. Je kan inderdaad niet kiezen voor een agent, dat kan bij een winkel wel.......! Dat is het grote verschil.

Sommige agenten, tsja, zoals ik zeg, het blijven mensen.....

quote:

Ze zouden mij gewoon dit land moeten laten leiden,zou een enorme maar wel gezellige bende worden,en daar leeft een mens toch voor toch?

Voor!

Old Post May-06-2005 20:18 

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > (Dance)evenementen moeten helft politiekosten betalen
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 2 [3]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackOlder Essential Mix tune (I think) [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackG & M Project - Feeling The Sunrise (Up Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:16.

Forum Rules: