|
|
|
|
 |
Mystique
Manuel Le Saux Addict

Registered: Jul 2004
|
|
|
| quote: | Originally posted by Lolo
jongens, vergeet ni het verleden...
Wie heeft de taalgrenzen gewild? De Vlamingen, met alle respect. Wie wilt nen splitsing van BHV? De Vlamingen toch! De vlaamse partijen willen een situatie van 30 jaar geleden aanpassen, wat voor de Franstaligen wel mag, maar wel op voorwaarde dat hetgeen dat ze 30 jaar geleden kwijt hebben gespeeld, dat ze da wel terug krijgen dan, wat CD&V en vooral Spirit niet willen. Het ging hier om St- Genesius Rode, Den Peeters en Suikerbuik bullshit, enz...
Ik heb er niks tegen, zolang België een tweetalig land wordt, waar men even goed voor walen, vlamingen, en duitstaligen mag stemmen.
Onze stemrecht wordt niet gerespecteerd... Wat als je voor nen Louis Michel of nen Didier Reynders wilt stemmen in Antwerpen? Onmogelijk! Een Coveliers of nen Verhofstadt in Luik of Namen? dream on... Vind jij dat normaal??? Ik heb da meegemaakt in Deurne, waar 40% van de mensen voor De winter and co stemt... euh ja, ik moet wel toegeven dat met dat soort vlamingen wil ik zeker nimeer mee hoor. Daarom ben ik ook verhuisd.
Kijk maar naar wat er allemaal gebeurt in Voeren nu... is gewoon schandalig. De Franstaligen die hun stemrecht willen respecteren moeten naar Aubel met nen speciale bus op den dag van de verkiezingen, maar dan worden ze allemaal gezien en gespioneerd door Vlaamse nationalisten die daarna hun leven in Voeren onleefbaar maken. En dat allemaal omdat ze franstalig zijn?? Euh excuseer, maar wie zijn de racisten in dit geval?? Da noem ik persoonlijk ook racisme.
Wij hebben nood niks gevraagd, ni vergeten.
Er zijn nog partijen die zo'n idee verdedigen, een tweetalig België, en we zijn er allemaal van overtuigd dat het kan lukken, maar onze politikaars willen da gewoon ni.
kijk maar eens hier:
www.belgischeunie.be
www.unionbelge.be
De laatste tweetalige in België.
Ik sta er al 2 jaar achter, ik heb eerst bij CDH willen inschrijven maar nu zit ik bij die mensen, omdat ze met een echte programma komen, wat niet het geval is bij de christelijke.
WIJ MOETEN EEN TWEETALIG BELGIE RECLAMEREN DOOR EEN MANIFESTATIE. Als jullie da echt willen, ik kan da zelfs laten weten bij dit partij, maar dan moeten wij lawaai maken. Zijn jullie er echt klaar voor????
L.
|
Wat hebben de Walen dan toen kwijtgespeeld?
Bij mijn weten zijn er 30j geleden een paar gemeente vlaams geworden, en een paar waals als compensatie (ergens in west vlaanderen een gemeente).
En voor da stemmen tweetalig in heel belgie.
Ik dacht dat de bedoeling was van verkiezingen dat mensen iemand kunnen kiezen vanuit hun omgeving die dan hun mening voor x jaar verwoord. Dus als gij in antwerpen voor ne waalse kandidaat wilt stemmen, ja dan kunt ge toch even goed het vlaamse alternatief nemen.
Want uiteindelijk gaat bvb Dirupo zich meer bekommeren (als het erop aan komt)op problemen in de walen dan ergens int noorden van belgië.
Last edited by Mystique on May-13-2005 at 09:14
|
|
May-13-2005 09:07
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Mystique
Manuel Le Saux Addict

|
|
|
| quote: | Originally posted by Bertn
mannekes, voorda ge allemaal weer op het VB stemt, informeer u in het vervolg eens deftig ivm politiek
Het VB is geen echte politieke partij, ze is een populistische partij. Ze hanteert nog steeds effectief de strategie van het dubbele gezicht, en momenteel zijn er een heleboel vlamingen die daar met open ogen intrappen. Ik weet dat belgie geen goeie politieke partijen heeft, maar geef het VB toch eens niet zoveel kans.
..En de BUB is een even grote kutpartij als het VB. |
Het VB biedt inderdaad nooit een alternatief, maar ik denk wel dat ze nuttig zijn. Uiteindelijk doordat zij al x jaar over "problemn" met vreemdelingen zitten te zagen en over de werkloosheid, zijn andere partijen er toch ook duidelijker over geworden (hun standpunt, toegeven dat er een probleem is,...)
|
|
May-13-2005 09:12
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Mystique
Manuel Le Saux Addict

|
|
|
| quote: | | ik vind mij zo slecht in politiek, echt waar. Toch die taalproblemen i ons land vind ik gewoon zielig. Da's ni omdat ge slecht met politiek bent da ge ni mag reageren tov hetgeen dat er nu aan't gebeuren is, vind ik. |
Niemand zegt hier dat ge ni moogt reageren, dient een forum net voor 
| quote: | | En ja, er zijn goede en slechte franstaligen, evenveel als goede en slechte Nederlandstaligen. Ik vind het woord Vlaming gewoon heel lelijk, sorry dak het moet zeggen. ABN wordt toch gesproken in het algemeen toch? dus jullie zijn voor mij Nederlandstaligen. Ik vind het schoon tenminste... ;-) |
1) het is AN geworden nu, dat stuk "beschaafd" heben ze laten vallen
2)Het woord vlaming is gewoon traditie, net zoals Waal. En ge gebruikt het woord franstalige toch ook meer in de betekenis: iedereen (over heel de wereld) die frans spreekt. Er zijn gewoon verschillen tss Walen en vlamingen en dat zal ni veranderen.
VB vgl met Hitler
Ik denk dat ge hier wel een beetje aan het overdrijven bent. In het ergste geval gaan ze in regering zitten voor een jaar en dan zien de mensen dat ze zeker niet beter zijn dan al de andere partijen (cfr. oostenrijk).
VB is nuttig en toch, geen enkele partij riskeert nen confrontatie, omdat ze zelf in diepe shit zitten met leugens van alle kanten. Voilà wat er gebeurt als je teveel politische jobs weggeeft he. Te veel ministers, teveel werknemers enz enz
| quote: | | VB zal nuttig blijven tot ze met de echte realiteit worden geconfronteerd. En ik zie da nimeer zitten want VB is een gewone partij aan't worden, dus noodni denken dat ze er toch iets aan veranderen, er zijn teveel beslissers daar en iedereen wilt zijn stuk van de belgische taart zenne!!! |
Snap niet echt goed wat ge hier mee wilt bedoelen....
|
|
May-13-2005 10:03
|
|
|
 |
 |
DeSpErAtOs-X
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2003
|
|
|
| quote: | Originally posted by Lolo
VB goe bezig? Dan spreek je mij NOOIT MEER op die forum zenne, da's de laatste keer geweest!!
TER INFO: BUB is een Antwerpse partij.
Zoek maar de echte verantwoordelijkheden als België corrupt is. Het is onze fout als het zo is, ni andersom!
Dus, je bent voor zo'n raciste programma... mja, nog eens een bewijs dat bepaalde vlamingen echte racisten zijn! Terwijl de meeste walen, alhoewel ze jouw taal niet goed spreken (zoals ik bvb), de vlamingen wel willen respecteren.
Maar ik maak wel het verschil hoor, 80% van de mensen hier zijn ni zoals jou. Precies zoals marokkanen, 't is ni omdat 10% van die mensen het raar doen dat de resterende 90% ook moet boeten.
M'enfin ja het is jouw mening, ik ben misschien idealistisch maar ondertussen ben ik wel bedrijfsleider in het noorden maar ook in het zuiden. Ik denk dat je ni veel meer weet over politiek als ons allemaal, dus ipv hard op mijn berichten te reageren, geef maar je standpunt op een vriendelijke manier, want dit is gewoon belachelijk.
Ik maak me zorgen voor België hier, heb je je ooit zorgen gemaakt voor België in het geheel of alleen voor Vlaanderen.
Zo'n reactie maakt mij echt kotsen hoor, ik ben ni kwaad, maar wel triestig dak da moet lezen. :-( |
eerst en vooral ... ik heb u op geen enkele manier beledigd of rechtstreeks aangevallen of uw mening in vraag getrokken ... ik heb alleen gezegd dat zo'n idealistische wereld toch ONMOGELIJK kan!
dat jij me nu persoonlijk aanvalt betreur ik tenzeerste, maarjah, ieder zijn manier van verwoorden ...
wat jou tekst betrefd: ik heb begod vrienden en vriendinnen van marokaanse en turkske origine ... men tante is van chinese afkomst ... ik denk dat ge GEEN recht van spreken hebt om mij ZO te beoordelen. Je hebt immers geen flauw idee op wie ik zou stemmen en hoe mijn leefwereld in elkaar zit!
Of ge nu topproducer, bedrijfsleider of weetk veel welk werk hebt kan mij geen zak schelen ... ik weet alleen dat er momenteel iet serieus mis is in belgië ... en dat zal je als bedrijfsleider ook wel merken neem ik aan!
Dat vele walen vlamingen respecteren kan best zijn, en dat er omgekeerd dikwijls een vorm van de-appreciatie is, is ook waar! Maar het probleem is dat de mensen die ons land besturen zo'n rotzakken zijn! DIE mensen maken het imago van ons land, en DIE roepen de wraak op van de vlamingen! En niet vergeten dat het wederzijdse respect of non-respect waarschijnlijk even groot is! Diegenen die hun mond opentrekken komen nu eenmaal automatisch in de schijnwerper waardoor je niet iedereen over dezelfde kam moet scheren!
Wat het VB betrefd ... wees gerust ik heb nog niet moeten stemmen, dus mijn stem moet nog altijd verdiend worden bij de volgende verkiezingen. Als die pipo's nu es zo slim waren om es IETS goed te doen dan kunnen mijn gedachten nog alle kanten op, geloof mij! Dat die verkiezingen er nu spijtig genoeg niet komen is anders echt wel een jammere zaak... waarom denk je immers dat VLD een crisis en bijhorende verkiezingen willen vermijden ... omdat hun beleid anders eens ECHT afgestrafd zou worden! Het feit dat het VB zelfs geen oppositie mag vormen vind ik ronduit schandalig! Elke partij moet water bij de wijn doen ... en geloof mij, het VB zou indien ze in de regering kwamen of in de oppositie ook water bij de wijn moeten doen, en die extreme punten, heeft elke partij, en die zwakken dan toch af! Het communisme was ook extreem, is ook afgezwakt tot SPA en PS en de echte communisten zijn,in belgie althans, verdwenen op enkelen na!
Nujah, we're getting into an endless discussion anyway ... ik respecteer jou mening, en jij hopelijk de mijne! Er moet iets veranderen, daar zijn we het wss allebei mee eens! Hoe, wat en wanneer ... dat zal van de huidige en de volgende regering afhangen!
|
|
May-13-2005 11:34
|
|
|
 |
 |
|
 |
All times are GMT. The time now is 14:56.
Forum Rules: