Ga waarschijnlijk nog wat verschillende versie's van maken. Dus als je feedback hebt, laat het me even weten!
___________________
vento vivere!
Jun-17-2005 07:53
Siesta
In praise of the sun
Registered: Jun 2001
Location: CapeTown
die versie van de boem lauwe pattas is pas gaaf
___________________
I hate the global warming hoax
Jun-17-2005 08:43
Freezel
LOST
Registered: Dec 2001
Location: Holland
Gelukkig nog nooit gehoord en dit wil ik houden zo
Jun-17-2005 08:44
jp
Retired tranceaddict
Registered: Apr 2001
Location: Holland
De Bond tegen het vloeken heeft diverse muziekstations een brief geschreven het verzoek het nummer 'Watskeburt?!' van de Amsterdamse rapgroep De Jeugd van Tegenwoordig niet meer ongecensureerd uit te zenden. In het nummer, dat momenteel op plek één in de hitparade staat, komt onder meer veelvuldig het woord 'kanker' voor.
De Bond schrijft in de brief, die verstuurd werd naar onder andere TMF, MTV, The Box, Radio 538, Radio Veronica en Yorin FM: ''Jaarlijks krijgen 72.000 Nederlanders de diagnose kanker te horen. Dat is per dag bijna 200 nieuwe patiënten. Er is weinig inlevingsvermogen voor nodig om te beseffen hoe pijnlijk het alleen al voor deze mensen is om te horen hoe lichtvaardig de naam van de ziekte als stopwoord wordt gebruikt. Ook vrienden en familieleden van patiënten zal een dergelijk gebruik van het woord onaangenaam treffen. Afgezien daarvan zullen ook veel andere Nederlanders het ongepast, onbeschaafd en respectloos vinden dat er op een dergelijke manier de taal 'verziekt' wordt.''
De Bond tegen het vloeken wijst erop dat veel jongeren tegenwoordig rondlopen met polsbandjes waarop de tekst 'Respect 2 all' staat. ''Dat is ook een boodschap die de De Jeugd van Tegenwoordig zich aan zou kunnen trekken.''
bla bla bla
Jun-17-2005 14:44
magrec
Kleinenberg addict
Registered: Mar 2001
Location: holland
quote:
Originally posted by jp
De Bond tegen het vloeken heeft diverse muziekstations een brief geschreven het verzoek het nummer 'Watskeburt?!' van de Amsterdamse rapgroep De Jeugd van Tegenwoordig niet meer ongecensureerd uit te zenden. In het nummer, dat momenteel op plek één in de hitparade staat, komt onder meer veelvuldig het woord 'kanker' voor.
De Bond schrijft in de brief, die verstuurd werd naar onder andere TMF, MTV, The Box, Radio 538, Radio Veronica en Yorin FM: ''Jaarlijks krijgen 72.000 Nederlanders de diagnose kanker te horen. Dat is per dag bijna 200 nieuwe patiënten. Er is weinig inlevingsvermogen voor nodig om te beseffen hoe pijnlijk het alleen al voor deze mensen is om te horen hoe lichtvaardig de naam van de ziekte als stopwoord wordt gebruikt. Ook vrienden en familieleden van patiënten zal een dergelijk gebruik van het woord onaangenaam treffen. Afgezien daarvan zullen ook veel andere Nederlanders het ongepast, onbeschaafd en respectloos vinden dat er op een dergelijke manier de taal 'verziekt' wordt.''
De Bond tegen het vloeken wijst erop dat veel jongeren tegenwoordig rondlopen met polsbandjes waarop de tekst 'Respect 2 all' staat. ''Dat is ook een boodschap die de De Jeugd van Tegenwoordig zich aan zou kunnen trekken.''
bla bla bla
Vind ze wel een punt hebben.
Hoewel het op de plaat niet helemaal echt uitgesproken wordt als kanker maar meer als kenker.
Bla bla bla vind ik nogal minachtend overkomen JP..
Jun-17-2005 15:02
jp
Retired tranceaddict
Registered: Apr 2001
Location: Holland
Tja beetje makkelijk scoren van deze stichting. Vandaar de bla bla. In Den Haag wordt al jaren te pas en te onpas 'kankah' gebruikt en ik zie ze nu niet de Schilderswijk in trekken om daar wat aan te doen.
Jun-17-2005 15:16
Endless_Trance
Senior tranceaddict
Registered: Mar 2005
Location: The Netherlands
AAAAAAAAAAAH!!
Srry maar ik vind et ech vreselijk!!!!!
(dat zoiets nog bestaat????)
Kan er niks aan doen
Jun-17-2005 15:17
magrec
Kleinenberg addict
Registered: Mar 2001
Location: holland
quote:
Originally posted by jp
Tja beetje makkelijk scoren van deze stichting. Vandaar de bla bla. In Den Haag wordt al jaren te pas en te onpas 'kankah' gebruikt en ik zie ze nu niet de Schilderswijk in trekken om daar wat aan te doen.
Er is nogal een groot verschil tussen de mensen die dat woord in de schilderswijk zegggen en mensen in een videoclip/track (die door een miljoen aantal mensen wordt bekeken) die dat woord gebruiken.
Ik heb het sowieso niet op mensen die het woord kanker te pas en te onpas gebruiken. Helaas merken die mensen pas wat ze andere mensen kunnen aandoen als ze zelf in hun directe omgeving met die ziekte in aanraking komen.
Jun-17-2005 16:10
jp
Retired tranceaddict
Registered: Apr 2001
Location: Holland
Ze zeggen helemaal geen kanker maar een woord zonder betekenis 'kenkeh'. Daarnaast is de rest van de tekst ook nauwelijks te verstaan voor de gemiddelde Nederlander.
En hoe konden ze van tevoren nou weten dat dit nummer op een zou belanden?
Als er iemand in je naaste omgeving overreden is, is 'auto' dan ook opeens een beladen woord?
Jun-17-2005 16:30
magrec
Kleinenberg addict
Registered: Mar 2001
Location: holland
quote:
Originally posted by jp
Ze zeggen helemaal geen kanker maar een woord zonder betekenis 'kenkeh'. Daarnaast is de rest van de tekst ook nauwelijks te verstaan voor de gemiddelde Nederlander.
En hoe konden ze van tevoren nou weten dat dit nummer op een zou belanden?
Als er iemand in je naaste omgeving overreden is, is 'auto' dan ook opeens een beladen woord?
Je maakt wel hele rare vergelijkingen JP.
Het woord Kanker wordt namelijk niet in contexten gebruikt zoals het woord auto. Of roep jij naar mensen dat ze de "auto" kunnen krijgen? Dan is auto idd een beladen woord.
Jun-17-2005 16:58
New Wave
We are all a number......
Registered: Mar 2001
Location: Holland
Bestaat die stichting nog steeds?
Vraag me af wie er allemaal bij die stichting zitten. Volgens mij allemaal van die zwarte kousen.
___________________
Allemaal gelul!!
Jun-17-2005 17:16
SnuggLe
drs. Betweter
Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!
quote:
Originally posted by magrec
Je maakt wel hele rare vergelijkingen JP.
Het woord Kanker wordt namelijk niet in contexten gebruikt zoals het woord auto. Of roep jij naar mensen dat ze de "auto" kunnen krijgen? Dan is auto idd een beladen woord.
Ben het helemaal met Harmen eens.
JP die vergelijkingen van je slaan als een kut op een varken.
Vind het ook echt bull dat ze zo vaak kanker gebruiken, moet dan nou?
___________________
"Life is all about choices & respect"