|
| quote: | Originally posted by Belgian Bonzai
Dus, als ik het goed begrijp, is het voor het merendeel van de (zelfs muzikaal geschoolde) mensen niet mogelijk om een noot (zonder eerst te proberen) na te spelen die hij net op de piano heeft gehoord? Fascinating, en hoe gaat dat dan, je zegt in je hoofd do re mi fa sol la si do, het lijkt tussen la en si en dan id je A# en dan leg je de octaaf vast of zo? Lukt dat. Of is het veel en veel moeilijker. Of komt et spontaan voor je ogen als je een toon hoort of zo? Ik wil dat wel eens weten |
Bij mij hoor ik de noten die gespeeld worden. Als er een melodie speelt, hoor ik letterlijk noten zingen precies. Echt zo van: mi re mi re mi si re do la, do mi la si,mi sol si do,... (Fur Elise ). Maw, elke term van een melodie klinkt gewoon direct als een noot (hmja, hoe legde da anders uit )
___________________
|