Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Muzikale achtergrond
Pages (3): « 1 2 [3]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Belgian Bonzai
Supreme tranceaddict



Registered: Jan 2002
Location: Belgium

quote:
Originally posted by Pumaz
dat ik een absoluut gehoor heb (dat wil zeggen dat ik weet welke noten speelt en dus alles wat ik hoor kan naspelen)

Dus, als ik het goed begrijp, is het voor het merendeel van de (zelfs muzikaal geschoolde) mensen niet mogelijk om een noot (zonder eerst te proberen) na te spelen die hij net op de piano heeft gehoord? Fascinating, en hoe gaat dat dan, je zegt in je hoofd do re mi fa sol la si do, het lijkt tussen la en si en dan id je A# en dan leg je de octaaf vast of zo? Lukt dat. Of is het veel en veel moeilijker. Of komt et spontaan voor je ogen als je een toon hoort of zo? Ik wil dat wel eens weten

Old Post Aug-22-2005 19:38  Europe
Click Here to See the Profile for Belgian Bonzai Click here to Send Belgian Bonzai a Private Message Add Belgian Bonzai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pheatus
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2004
Location: Diksmuide/Kortrijk, Belgium

quote:
Originally posted by Belgian Bonzai
Dus, als ik het goed begrijp, is het voor het merendeel van de (zelfs muzikaal geschoolde) mensen niet mogelijk om een noot (zonder eerst te proberen) na te spelen die hij net op de piano heeft gehoord? Fascinating, en hoe gaat dat dan, je zegt in je hoofd do re mi fa sol la si do, het lijkt tussen la en si en dan id je A# en dan leg je de octaaf vast of zo? Lukt dat. Of is het veel en veel moeilijker. Of komt et spontaan voor je ogen als je een toon hoort of zo? Ik wil dat wel eens weten


Bij mij hoor ik de noten die gespeeld worden. Als er een melodie speelt, hoor ik letterlijk noten zingen precies. Echt zo van: mi re mi re mi si re do la, do mi la si,mi sol si do,... (Fur Elise ). Maw, elke term van een melodie klinkt gewoon direct als een noot (hmja, hoe legde da anders uit )


___________________

Old Post Aug-22-2005 19:52  Belgium
Click Here to See the Profile for Pheatus Click here to Send Pheatus a Private Message Visit Pheatus's homepage! Add Pheatus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyah
******



Registered: Dec 2003
Location: Antwerp, Belgium

quote:
Originally posted by Pheatus
Bij mij hoor ik de noten die gespeeld worden. Als er een melodie speelt, hoor ik letterlijk noten zingen precies. Echt zo van: mi re mi re mi si re do la, do mi la si,mi sol si do,... (Fur Elise ). Maw, elke term van een melodie klinkt gewoon direct als een noot (hmja, hoe legde da anders uit )

fascinating


___________________

Old Post Aug-22-2005 20:56  Belgium
Click Here to See the Profile for Nyah Click here to Send Nyah a Private Message Add Nyah to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pheatus
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2004
Location: Diksmuide/Kortrijk, Belgium

quote:
Originally posted by Nyah
fascinating


hehe thanks
komt ervan als je noten moet zingen of spelen totdat ze je de oren uitkomen... wat was me dat een papegaaienwerk die notenleer vroeger

maar om het dan na te spelen moet je wel goed geheugen hebben natuurlijk (waar de steek meestal blijft hangen bij mij ). Tenzij je het liedje laat spelen terwijl je aan de piano zit of als je ze opschrijft...
Nuja, volgens mij is Jack daar nog een stuk beter in hoor!


___________________

Old Post Aug-22-2005 21:33  Belgium
Click Here to See the Profile for Pheatus Click here to Send Pheatus a Private Message Visit Pheatus's homepage! Add Pheatus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!



Registered: Jul 2004
Location: Bocholt, Limburg, Belgium

quote:
Originally posted by Mystique
+1
2jaar
Mar man een uur duurt dan lang



+1
eveneens 2 jaar. Bijna nog een derde jaar blokfluit gehad (op't vierde middelbaar ofzo). Toen kon iedere klas zelf kiezen of we dat jaar blokfluit zouden spelen. Tot mijn grote opluchting een nipte meerderheid bij onze klas die dat liever niet wou

was echt één van die uren waar ik iedere week een grote hekel aan had. Ik kon ook niet al te veel van da blokfluitspelen. Voornamelijk eigen fout aangezien ik der altijd serieus mijn botten aan veegde

Old Post Aug-23-2005 08:50  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Lady_LizzY
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2004
Location: Hasselt, Belgium

Weet er eigenlijk iemand of de lessen die je krijgt in het Muziek-O-Droom in Hasselt, goed zijn?
Zou daar mss wel iets willen gaan volgen, maar wou eerst es horen of er mensen daar al ervaring mee hebben voordat ik daar m'n geld aan uitgeef.

Old Post Aug-23-2005 13:17  Belgium
Click Here to See the Profile for Lady_LizzY Click here to Send Lady_LizzY a Private Message Add Lady_LizzY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
diddi
Trance 4 ever



Registered: Aug 2003
Location: Antwaarpe

quote:
Originally posted by Hydra
1 jaar muziekschool. 85% gescoord op zingen (LOLLL kan het zelf nimeer geloven). En dan moeste een instrument kiezen uit de fanfare. Dan ben ik er maar mee gestopt

Ahja en daarna blokfluit in de middelbare school. God I hated it...


Die fanfare en die blokfluit heb ik ook meegemaakt en het gevoel was steeds hetzelfde : God i hate it!!

Last edited by diddi on Aug-24-2005 at 11:14

Old Post Aug-24-2005 11:09  Belgium
Click Here to See the Profile for diddi Click here to Send diddi a Private Message Add diddi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Muzikale achtergrond
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 2 [3]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMinimal/techno! From Ricardo Villalobos live @ Cocoon! #1 [2007] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackYuzo Koshiro - Overdrive Neurotransmitters [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:06.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!