Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Amateurproducties draaien op fuiven
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
DJ Zetski
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2004

Ik zit die wetgeving ook niet altijd te volgen, het is hier trouwens België: in theorie is het allemaal mooi weergegeven, maar in praktijk...

Old Post Jun-11-2005 21:43  Belgium
Click Here to See the Profile for DJ Zetski Click here to Send DJ Zetski a Private Message Add DJ Zetski to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

Registered: Jan 2004

Ik heb de wetgeving voor bepaalde vakken (bv het vak "auteursrecht") al verschillende keren moeten bestuderen, en ik moet toegeven dat hij wel goed in mekaar zit eigenlijk.

Old Post Jun-11-2005 21:53  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Zetski
Supreme tranceaddict

Ahzo, dat wist ik niet. Dan weet je goed waarover je spreekt.

Old Post Jun-12-2005 08:56  Belgium
Click Here to See the Profile for DJ Zetski Click here to Send DJ Zetski a Private Message Add DJ Zetski to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

Die mp3's van dance-tunes heb ik met SMS betaald. Ik krijg daar dan wel een bewijs van op m'n gsm, maar ik kan die toch niet allemaal gaan bijhouden. Mijn storage is beperkt na een tijd. Hoe moet ik dat dan bewijzen...

En toch twijfel ik over iets. Vb Saltwater - The Legacy vond ik niet op legale mp3, dus heb ik die op vinyl gekocht. Maar om die op cd te zetten heb ik eigenlijk wel een illegale mp3 gebruikt, en daarbovenop volgens mij bestaat er degelijk iets als een wet op conversie. Ik vraag me dus echt af of ik dat nummer dan wel mag draaien.

Conclusie: FUCK YOU SABAM !!!!!

( Ps: Ik heb respect voor het auteursrecht maar sabam overdrijft dikwijls )

Old Post Jun-12-2005 09:42  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Zetski
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by Push2005
Die mp3's van dance-tunes heb ik met SMS betaald. Ik krijg daar dan wel een bewijs van op m'n gsm, maar ik kan die toch niet allemaal gaan bijhouden. Mijn storage is beperkt na een tijd. Hoe moet ik dat dan bewijzen...

En toch twijfel ik over iets. Vb Saltwater - The Legacy vond ik niet op legale mp3, dus heb ik die op vinyl gekocht. Maar om die op cd te zetten heb ik eigenlijk wel een illegale mp3 gebruikt, en daarbovenop volgens mij bestaat er degelijk iets als een wet op conversie. Ik vraag me dus echt af of ik dat nummer dan wel mag draaien.

Conclusie: FUCK YOU SABAM !!!!!

( Ps: Ik heb respect voor het auteursrecht maar sabam overdrijft dikwijls )

Helemaal mee eens

Old Post Jun-12-2005 10:52  Belgium
diddi
Trance 4 ever

Registered: Aug 2003

En ik dacht nog bij SABAM te gaan werken...

De wet lijkt me wel vrij duidelijk, toch zie ik dergelijke topics (zoals deze hier) telkens terug komen. Dus moeten er dingen niet duidelijk zijn.

Wetten staan natuurlijk altijd voor interpretatie, niet alleen de auteursrechten knn onduidelijk zijn.

gReetz

Old Post Jun-16-2005 11:08  Belgium
Click Here to See the Profile for diddi Click here to Send diddi a Private Message Add diddi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by diddi
En ik dacht nog bij SABAM te gaan werken...

De wet lijkt me wel vrij duidelijk, toch zie ik dergelijke topics (zoals deze hier) telkens terug komen. Dus moeten er dingen niet duidelijk zijn.

Wetten staan natuurlijk altijd voor interpretatie, niet alleen de auteursrechten knn onduidelijk zijn.

gReetz

Als de wet duidelijk is, des te beter ... Maar weet jij dan et correcte antwoord op die probleemstelling van me hierboven.

Old Post Jun-16-2005 11:17  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
diddi
Trance 4 ever

Registered: Aug 2003

quote:
Als de wet duidelijk is, des te beter ... Maar weet jij dan et correcte antwoord op die probleemstelling van me hierboven.

Het logische lijkt mij het laten registreren van je track (zoals reeds iemand hier suggereerde). Beter voorkomen dan achteraf met de problemen zitten.

quote:
LID WORDEN VAN SABAM Waarom en hoe?

Waarom?

Kan ik mij aansluiten bij SABAM om beschermd te zijn?

Een vaak gehoorde vraag bij beginnende auteurs. Dikwijls gaan ze ervan uit dat SABAM een soort officiële instelling is die automatisch alle auteurs vertegenwoordigt, of waarvan je verplicht lid moet zijn om ‘beschermd’ te zijn.

Niets is minder waar.

In de eerste plaats is het de wet op het auteursrecht van 1994 die de auteur en zijn werken beschermt. Aan de wettelijke bescherming is geen enkele formaliteit verbonden. Je moet dus geen lid zijn van een vereniging of je moet niet al je werken deponeren of registreren.

quote:

De aangifte van niet-uitgegeven werken is niet verplicht, maar wel nodig om SABAM toe te laten de rechten te verdelen als de werken geëxploiteerd worden.

Hopelijk is dit een antwoord. De rest vind je wel zelf denk ik... Via een registratie kan je bovendien bewijzen dat een werk van jou is. Stel nu dat een iemand anders jouw werk registreerd, ben je je track "kwijt".

Dit is mijn interpretatie natuurlijk...

gReetz

Last edited by diddi on Jun-16-2005 at 14:37

Old Post Jun-16-2005 14:20  Belgium
Click Here to See the Profile for diddi Click here to Send diddi a Private Message Add diddi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
X-Tune
trancEaddict in JAIL

Registered: Mar 2005
Hoe zit het met feestjes? Ik hoor dat jullie niets aan sabam geven bij de beta party, maar klopt dat wel?
http://www.sabam.be/website/nl/010001001001001.htm

Old Post Jul-11-2005 09:52 
Click Here to See the Profile for X-Tune Click here to Send X-Tune a Private Message Add X-Tune to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
pooley
In Search Of ...

Registered: Apr 2003

amai goei oren
zucht

Old Post Jul-11-2005 10:06  Belgium
Click Here to See the Profile for pooley Click here to Send pooley a Private Message Visit pooley's homepage! Add pooley to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by Push2005

wel, dat is zeer simpel. als gij die saltwater - the legacy op vinyl hebt gekocht (en die vinyl als bewijs kan voorlegen aan sabam) dan maakt het niet uit dat je dat ook op cd staan hebt. De wet zegt wel dat je, als je op openbare plaatsen dan gaat draaien met die "backup" (je cdtje dus), je altijd het origineel moet bijhebben. in werkelijkheid geeft sabam je echter 24uur de tijd om te bewijzen dat je wel degelijk eigenaar bent van de originele geluidsdrager.

Old Post Jul-11-2005 10:08  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
X-Tune
trancEaddict in JAIL

Registered: Mar 2005
quote:
Originally posted by pooley
amai goei oren
zucht

Het is voor mij eigen deze zomer. Op die site staat dat enkel als er familieleden komen, dat ik vrijgesteld wordt van Sabam. Er komen ongeveer 200 mensen en men moet niet betalen voor drank en inkom. Moet ik nu iets betalen?

Nu weet ik wel dat Beta 1 grote familie is, maar jullie zijn geen bloedverwanten. Kom ook niet af met het argument dat julllie geen inkomvragen, want dat houdt ook geen steek.

Old Post Jul-11-2005 11:05 
Click Here to See the Profile for X-Tune Click here to Send X-Tune a Private Message Add X-Tune to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Amateurproducties draaien op fuiven
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackfinal one for now. [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackThe Mackenzie feat. Jessy - "Innocence" (DJ Tiesto's Magikal Remake) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 14:16.

Forum Rules: