Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Invandrare
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Gaby

Då borde många svenskar portas utomlands... oftas är det pinsamt att säga att man är svensk.

där hade du många svar

alltså, om man är svensk medborgare, då ska man naturligtvis behandlas som svensk, dvs få stanna även om man inte sköter sig...

men det är kanske för lätt att bli svensk medborgare?

Old Post Dec-03-2001 23:17 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Memento
Senior tranceaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by [A|ienFactory]
ja, invandrarpolitik är komplicerat. jag tycker att man bara ska införa hårdare straff för all kriminalitet.

Ja varför inte införa dödsstraff, t.ex.? Det har ju funkat jääätebra för USA...

Old Post Dec-03-2001 23:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Dj Memento Click here to Send Dj Memento a Private Message Add Dj Memento to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:

Alla har inte kommit hit utan många är födda här... hur gör man då?

Som reveal sa så ska man själklart behandlas som vilken svensk som hellst då. Fast svenskar ska också ha hårdare straff.....Detta handlar inte om hudfärg.

Säg att man gjorde som dom gör i vissa andra länder. Snattar du så hugger man av handen på dig. Skulle du snatta då? Skulle du misshandla nån om du viste att polisen skulle abrätta dig? Jag menar inte att man ska införa sådana sjuka lagar men om straffen var hårdare skullöe folk kanske hålla sig.....

Old Post Dec-04-2001 06:37 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Dödstraff till våldtäktmän och pedofiler!!!

Old Post Dec-04-2001 08:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

Gaby: håller med dig angående pedofiler och våldtäcktsmän.
Det är en handling som aldrig kan förlåtas.
Även om många påstår att det bara är psykiskt sjuka som begår de brotten. Men då kan man ju samtidigt påstå att _alla_ brotten begås av psykiskt störda människor och då skall _alla_ få vård och ingen behöver fängelse.
Hur skulle det se ut?

Old Post Dec-04-2001 11:55  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

quote:
Originally posted by reveal

det är ju DET som är så fel, att folk låter idioter ta över den! du tänker fel, den står för enbart goda saker, inte nåt jävla Ultima Thule (du syftar på gruppen antar jag)

Jag vet att det är väldigt fel, men det är min naturliga reaktion till det hela.
Jag tycker inte att man ska införa dödsstraff, jag gillar inte tanken på att någon oskyldigt dömd kan bli avrättad. Det händer ofta i usa att man hittar bevis på att personen i fråga inte var skyldig till brottet, när det redan är försent..

Alternativ nationalsång: Push - Universal Nation (modernt mångkulturell klang och allt )

Old Post Dec-04-2001 14:27  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Dödstraff till våldtäktmän och pedofiler!!!

aldrig dödsstraff, inte för någon

Old Post Dec-04-2001 16:15 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2001

Jag håller med både Gaby och reveal.. Dödsstraff e nog jämt fel. Pedofiler borde sättas i fängelse på livstid istället. Riktig livstid tills dom dör. Då har dom iaf chans o komma ut om det skulle visa sig att dom va oskyldiga.

Old Post Dec-04-2001 16:32  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
[A|ienFactory]
trancEaddict in JAIL

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by reveal

aldrig dödsstraff, inte för någon

Där håller jag med dig fullständigt.

Old Post Dec-04-2001 21:57 
Click Here to See the Profile for [A|ienFactory] Click here to Send [A|ienFactory] a Private Message Visit [A|ienFactory]'s homepage! Add [A|ienFactory] to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Ok det där med döden var bara ett exempel,.....Att om vi hade hårda straff som FAN så skulle folk hålla sig mer till lagarna...

Och att vara pedofil kan man inte hjälpa....det är en sexuell läggning....sen om man gör något åt det...är en annan sak......Ok att åka in på livstid för att man hållt på med barn så att någon anna far illa....men jag tycker itne att man kan skicka in dom om dom råkar erkänna att dom har den läggningen......

Old Post Dec-05-2001 06:50 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Memento
Senior tranceaddict

quote:
Originally posted by mindshooter
Ok det där med döden var bara ett exempel,.....Att om vi hade hårda straff som FAN så skulle folk hålla sig mer till lagarna...

Jag tvivlar på att tokhårda straff funkar. Dom som begår brott räknar ju aldrig med att åka fast och då spelar det ju ingen roll att man skulle få tugga ännu hårdare än nu. Än en gång så kan man ju ta USA som ett lysande exempel. Det som måste till är inte hårdare straff utan prevention

Old Post Dec-05-2001 11:44  Sweden
Click Here to See the Profile for Dj Memento Click here to Send Dj Memento a Private Message Add Dj Memento to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

quote:
Originally posted by mindshooter

Och att vara pedofil kan man inte hjälpa....det är en sexuell läggning....sen om man gör något åt det...är en annan sak......Ok att åka in på livstid för att man hållt på med barn så att någon anna far illa....men jag tycker itne att man kan skicka in dom om dom råkar erkänna att dom har den läggningen......

Det måste ändå vara något alvarligt som är fel. Om man inte skickar in dom så får man tvångsbehandla.. Man straffar ju dom som har barnporr på datorn, vilket är bra. MEN, jag tycker det är fel att publicera bilder på förövare i media, som man har gjort i bl.a. England. Det har hänt att en massa personer som liknat dom i tidningen fått sina liv förstörda ;trackaserier i samhällena dom bor, så de fick flytta, vissa bytte identitet också.. Deras brott är så otroligt hemska, så att folk blir tokiga.. Den som blir misstänkt blir dömd, även om denne frias, det spelar liksom ingen roll.

Old Post Dec-05-2001 16:32  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Invandrare
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease Help Id another track [2002] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackGate 42 - Flow (John O'Callaghan Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 06:24.

Forum Rules: