|
Re: Staking
| quote: | Originally posted by djcresto
Bij het abvv en de volledige nmbs denken ze nog altijd dat het vol te houden is om op brugpensioen te gaan op hun 58. Rekening houdend met de vergrijziging van de bevolking is dit toch gewoon niet realistisch. Waar zou de staat al dat geld moeten blijven halen?
|
De jongere generatie zal er voor opdraaien.
| quote: | Originally posted by Dark Apostle
Ik als bouwvakker kan het standpunt wel begrijpen als je naar arbeidsintensieve jobs kijkt. Op U 65 nog gaan zeullen met 20-30 kilo zware petrellen, bekistingen beklimmen, u vel tss schoren krijgen, doka's van hot naar her zeulen, etc is ni echt aangenaam om nog te zwijgen of het verantwoord is. Ik denk ook aan brandweer en militaire (niet indereen kan tot achter een bureau promoveren).
Maar voor mij persoonlijk is het ver van men bed, wat ze nu afspreken kan nog veel keren veranderd worden tss nu en mijn pensioen, maar ik snap ten zeerste waarom mensen (zeker degeen die rond de 50 zijn en al meer dan 30 jaar werken) zich over het huidige debat ernstig zorgen maken. |
Bijna iedereen wil vroeg op pensioen. Of ge arbeidsintensief (handenarbeid) verricht of dat ge achter een bureau zit, dat maakt niet uit, vind ik. Een job van general manager bvb kan ook enorm veeleisend zijn en tis ni omdat ge uwe rug er niet mee verrekt (ge kunt bvb ook hartklachten krijgen van te veel stress op uw werk), ge daarom langer zou moeten werken dan een arbeider, of dat die arbeider er meer recht op heeft.
Ik verwacht bovendien ook niet dat, tegen de tijd dat ik de pensioenleeftijd bereikt heb, pensioen van de staat zal krijgen. (of tzal héél weining zijn, zodat ge toch niet kunt rondkomen iedere maand) Dat kunnen ze onmogelijk betalen. Dus boodschap aan de jonge mensen: pensioensparen.