Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Armin Only!
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

quote:
Originally posted by Dj P.A!
På tal om att lyssna på musik innan att gå och slockna. Markus Schulz nya album tycker jag är helt lyysande! ÖVerhuvudtaget gillar jag Armada gänget. Pery'O Neil är enav de mest talangfulla priducenter jag hört på mkt länge. Har du hört Numb?

Den enda Perry O'neilltolvan jag gillade var Wave Force.
Bäst på Armada är utan tvekan Lemon8. Synd bara att han släpper så lite.

Old Post Nov-13-2005 01:22  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaveh
Azizi

Registered: Feb 2004

quote:
Originally posted by RebeL9
004 Transparance är Armins i mitt tycke absoluta höjdpunkt i hans karriär.

JAPP =)

- www.kavehazizi.com -
- www.myspace.com/kavehazizi -

Old Post Nov-13-2005 04:24  Sweden
Click Here to See the Profile for Kaveh Click here to Send Kaveh a Private Message Visit Kaveh's homepage! Add Kaveh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NooN
[Kevin Rust]

Registered: Jul 2003

Själv tycker jag att Armin spelar alldeles för mycket nytt. Fan, en sån som jag, som inte är med på det allra nyaste jämt blir ju för fan helt ställd på golvet. Lite klassiker skadar liksom inte ett set. Eller?

Old Post Nov-13-2005 13:29  Sweden
Click Here to See the Profile for NooN Click here to Send NooN a Private Message Visit NooN's homepage! Add NooN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

jag tycker det kan bli på tok för mycket nytt i seten, klart man vill höra gamla dängor också å inte bara massa nytt som man inte känner igen förens 2 månader efter spelningen

Tycker dock inte armin är dålig men det finns även bättre, inte minst halliwell som jag ser som nr. 1 nu när det gäller uppfinningsrikedom och drag på mixarna

batteries not included.

- dave

Old Post Nov-13-2005 16:21  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9

oh jag glömde nämna Nicholas Bennison från Los Angeles som kanske den mest duktiga DJn jag hört på länge. Unika låtar och en av de få som verkligen lirar äkta prog trance och ingen blandning mellan house och uplifting aka mcprog.
Håll ögonen öppna på den här pågen.
www.nicholasbennison.com

Old Post Nov-13-2005 16:47  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

quote:
Originally posted by RebeL9
oh jag glömde nämna Nicholas Bennison från Los Angeles som kanske den mest duktiga DJn jag hört på länge. Unika låtar och en av de få som verkligen lirar äkta prog trance och ingen blandning mellan house och uplifting aka mcprog.
Håll ögonen öppna på den här pågen.
www.nicholasbennison.com

Håller med om att han gör mycket bra musik, Gillade verkligen hans remix av Icone's Sintra.

Old Post Nov-13-2005 20:54  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

Håller med Vizay och Noon, när man är på en spelning med nån utav dom stora vill man liksom höra klassiker

Sitter man däremot hemma och lyssnar på liveset hela dagarna kanske det är en annan sak...

Old Post Nov-13-2005 21:01  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9

quote:
Originally posted by zoric
Håller med om att han gör mycket bra musik, Gillade verkligen hans remix av Icone's Sintra.

kolla in hans livesets som går att tanka från sidan. RIKTIGT nice låtar

Old Post Nov-13-2005 21:18  Afghanistan
Mats W
Junior tranceaddict

Hörru Rebel9, nu får du skärpa till dig och visa att du är en vuxen människa. Du verkar ta för givet att din smak är någon sorts norm, och att det är du som bestämmer vilka låtar som är bra eller dåliga. Du har ju förresten inte så stor koll själv, Nicholas Bennison t.ex. fokuserar inte särskilt mycket på progtrance utan lirar mest hardhouse (typ Tidy-stuket).

Old Post Nov-13-2005 23:56  Sweden
Click Here to See the Profile for Mats W Click here to Send Mats W a Private Message Add Mats W to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9

quote:
Originally posted by Mats W
Hörru Rebel9, nu får du skärpa till dig och visa att du är en vuxen människa. Du verkar ta för givet att din smak är någon sorts norm, och att det är du som bestämmer vilka låtar som är bra eller dåliga. Du har ju förresten inte så stor koll själv, Nicholas Bennison t.ex. fokuserar inte särskilt mycket på progtrance utan lirar mest hardhouse (typ Tidy-stuket).

Nu hänger jag inte med. För att jag påstod att Armin spelade trist?
jag har aldrig påstått att min smak är någon sorts norm, tror man det har ma nmissuppfattat mig.
Och angående Nicholas Bennison så måste du blandat ihop honom med någon annan eftersom den jag syftar på spelar progtrance och äger skivbolaget Propulsion Records som enbart släpper progtrance.
Ladda ner mixarna på hans hemsida vetja.

Old Post Nov-14-2005 05:28  Afghanistan
NooN
[Kevin Rust]

Registered: Jul 2003

Inte hörde jag någon Hard House på Bennisons hemsida iaf.

Old Post Nov-14-2005 08:35  Sweden
Click Here to See the Profile for NooN Click here to Send NooN a Private Message Visit NooN's homepage! Add NooN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mats W
Junior tranceaddict

Jodå vi tänker på samma Bennison, och missförstå mig inte, jag tycker han är hur grym som helst. Han har dock en historia som inkluderar mycket hardhouse/hardtrance och det tycker jag hörs väl om man lyssnar på mixarna som finns på hemsidan. Hans släpp Absorb/Airjack på brittiska Duty Free/Intensive blev också poppis hos hard dance-jockarna. Där lämnar jag diskussionen, peace out.

Old Post Nov-14-2005 10:50  Sweden
Click Here to See the Profile for Mats W Click here to Send Mats W a Private Message Add Mats W to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Armin Only!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackid this please [2006] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRokkwild feat. Cay-T - Come Closer (Pronti & Kalmani Remix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:08.

Forum Rules: