|
|
|
|
 |
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001
|
|
|
Dec-13-2005 20:09
|
|
|
 |
 |
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005
|
|
|
| quote: | Originally posted by RebeL9
det trodde man väl om Senegal också 
nej man ska aldrig ta ut vinsten i förväg. jag tror det är den stora anledningen till att England torskat varje gång.
De höjer sitt landslag till skyarna och gudförklarar spelarna. Då får spelarna en enorm press på sig själva och misslyckas de så kallas de landsförrädare (notera Beckham i Argentinamatchen).
Personligen hoppas jag och önskar att någon av outsiderna kommer långt och kniper medalj. Sist hoppades jag på Senegal.
Men jag tror att Tyskland vinner. De spelar tråkig fotboll men lyckas alltid komma långt. Vem trodde tex att de skulle ta sig till final i VM 2002? =)
Och nu på hemmaplan och allt. Det är som serverat. |
Jag skulle vilja påstå att det är precis vad många kommer att tro lag som Togo, Angola och många kommer nog säga att Ghana är ett sådant lag (utan att ta till sig av vad de tidigare har presterat och det faktum att de har en enormt bra tränare).
Själv tror jag att T&T inte har någon chans i detta VM, även om det skulle vara kul (för jag håller jämt på outsiders). Om det ska bli någon outsider som vinner så tror jag mest på de som inte är så omnämnda i media. Det är lag som Ukraina, Serbien, Angola, Togo, Ghana, Iran men även Saudi Arabien. Jag har sett nästan samtliga lags alla VM-kval matcher och tycker att Ukraina, Elfenbenskusten och Serbien ser starkast ut tillsammans med möjligtvis Ghana eller Saudiarabien.
Alla dessa lag har vunnit över stora fotbollsnationer, Ukraina kvalificerade sig ganska lätt i en av de svåraste VM-Kval grupperna och spelar sannerligen fin fotboll, borta och hemma. Elfenbenskusten hade tur när de gick vidare på Kameruns bekostnad, Ingen Samuel Eto'o i VM, men väl en Didier Drogba. De har även fina spelare i mindre ligor i Europa, som belgiska, franska och även italienska.
Serbien är vann sin grupp före Spanien och Bosnien, släppte in ett mål i hela VM-Kvalet (minst av alla lag i världen) och har något stort pågång med en helt ny tränare känns det som.
Saudierna vann mot Sydkorea, och spelade extremt bra. De kommer förmodligen att bli slagpåse, men jag hoppas de kan överraska, hoppas inte att det blir 0-8 mot någon i det här vm:et 
Angola är ett lag som krossar allt hemma, men borta har man desto större problem. I VM har man inte lika stort tryck som på hemmaarenan i Angola. Men de har en förvånasvärt bra organisation för ett Afrikanskt lag, tyckte att de stod upp riktigt bra mot alla lag de spelade emot trots att de flesta spelarna spelar i allt från första ligan i Portugal till div 2 i samma land.
Från Togo's matcher har jag dock bara sett lite höjdpunkter, så jag kan inte uttala mig om de i dagsläget.
|
|
Dec-13-2005 20:37
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by zoric
Serbien är vann sin grupp före Spanien och Bosnien, släppte in ett mål i hela VM-Kvalet (minst av alla lag i världen) och har något stort pågång med en helt ny tränare känns det som.
|
om jag inte minns fel så var saverige näst bästa lag vad gäller insläppta mål, 2 eller 3 insläppt a under hela kvalet.
Förövrigt tycker jag snarare att det är sådär typiskt svenskt att som vanligt räkna ut sverige, vi har inte tillräckligt bra trupp heter det fan jämt.
Fan inse fakta och se possitivt på det hela, såhär br achans att ta oss till en final har vi inte haft sedan 50-talet (om ens det).
Vi har en av sveriges redan nu bästa spelare genom tiderna, en spelare som lätt kan bli bäst i världen. Vi har dessutom en anfallspartner till zlatan som har ett sådant taktiskt snille som sällan skådas, kan både göra mål och spela för de andra i laget för att ge dom chanser.
några journalister och dylikt har klagat på svenska backlinjen, visst har vi ingen mjällby längre och mellberg skulle väl må bättre av ett klubbyte men med folk som östlund (stavning?) och lucic ska det inte bli problem.
mittfältet är det stora problemet imo. Visst har vi ljungberg men han kan inte spelas i landslaget som han spelas i Arsenal, det gör honom mycket mindre betydelsefull i landskamperna. Vi har dessutom problem på den offensiva delen av mittfältet, detta ständiga skiftande mellan svensson och källström gör att vi inte får någon stabilitet där, mycket dåligt! Skulle behövas en ny utmanare till den platsen som kan ta en självklar plats i startelvan där.
visst har vi lite brister men som sagt, så här bra lag har vi inte haft på länge, stabiliteten finns och nu gör vi dessutom mål till skillnad från tidigare.
- dave |
|
|
Dec-14-2005 10:35
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 08:34.
Forum Rules: