Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Fotbolls-VM 2006
Pages (49): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
fede
(((d[-_-]b)))



Registered: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by Vizay
Kom ihåg att en spelare inte gör ett lag, det vill till att dom är samspelta fortfarande.

Inte ens Ronaldinho kan rycka upp ett lag från att förlora till att vinna.



det är ju det Ronaldinho kan!
Sverige må ha klarat sig från dödens grupp förra gången, men vare Argentina på topp?! nee.. Nu vann ju Argentina kvalet i sydamerika och jag tror dom kommer gå långt i år skulle va coolt me Brasilien VS Argentina i finalen vet dock inte om d går inte kollat upp d :P

Ingen i Sveriges grupp kan känner sig säker tror jag, förrutom trinidad & tobago då som är borträknat brån början det är dock alltid kul med överaskningar,, men inte för många överaskningar :P tror inte det skulle vara så kul med en final mellan låt oss säga ghana mot trinidad & tobago skulle ju inte vara världens roligaste match att kolla på precis.


___________________

Old Post Dec-13-2005 19:53 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

vaaa. afrikansk fotboll är ju den roligaste. VM 90 Kamerun FTW!!!!!!!!


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Dec-13-2005 20:09  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benni
merci charles



Registered: Mar 2002
Location: malmö, sweden

quote:
Originally posted by ScuL
Hm Sverige - England spelas i Köln. Det är typ 18 mil från där jag bor. Känns nästan lockande att dra dit


man får akta sig för engelsmännen, inte bara på plan utan också utanför.

de slåss som satan

Old Post Dec-13-2005 20:23 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

quote:
Originally posted by benni
man får akta sig för engelsmännen, inte bara på plan utan också utanför.

de slåss som satan


jep en av de skäll jag inte tycker om fotboll.
men det vore kul att ha varit på en riktig VM's match nån gång i livet
(händer inte oft det är så nära)


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Dec-13-2005 20:31  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri



Registered: Mar 2005
Location: Primera División and Serie B

quote:
Originally posted by RebeL9
det trodde man väl om Senegal också

nej man ska aldrig ta ut vinsten i förväg. jag tror det är den stora anledningen till att England torskat varje gång.
De höjer sitt landslag till skyarna och gudförklarar spelarna. Då får spelarna en enorm press på sig själva och misslyckas de så kallas de landsförrädare (notera Beckham i Argentinamatchen).

Personligen hoppas jag och önskar att någon av outsiderna kommer långt och kniper medalj. Sist hoppades jag på Senegal.
Men jag tror att Tyskland vinner. De spelar tråkig fotboll men lyckas alltid komma långt. Vem trodde tex att de skulle ta sig till final i VM 2002? =)
Och nu på hemmaplan och allt. Det är som serverat.


Jag skulle vilja påstå att det är precis vad många kommer att tro lag som Togo, Angola och många kommer nog säga att Ghana är ett sådant lag (utan att ta till sig av vad de tidigare har presterat och det faktum att de har en enormt bra tränare).

Själv tror jag att T&T inte har någon chans i detta VM, även om det skulle vara kul (för jag håller jämt på outsiders). Om det ska bli någon outsider som vinner så tror jag mest på de som inte är så omnämnda i media. Det är lag som Ukraina, Serbien, Angola, Togo, Ghana, Iran men även Saudi Arabien. Jag har sett nästan samtliga lags alla VM-kval matcher och tycker att Ukraina, Elfenbenskusten och Serbien ser starkast ut tillsammans med möjligtvis Ghana eller Saudiarabien.

Alla dessa lag har vunnit över stora fotbollsnationer, Ukraina kvalificerade sig ganska lätt i en av de svåraste VM-Kval grupperna och spelar sannerligen fin fotboll, borta och hemma. Elfenbenskusten hade tur när de gick vidare på Kameruns bekostnad, Ingen Samuel Eto'o i VM, men väl en Didier Drogba. De har även fina spelare i mindre ligor i Europa, som belgiska, franska och även italienska.

Serbien är vann sin grupp före Spanien och Bosnien, släppte in ett mål i hela VM-Kvalet (minst av alla lag i världen) och har något stort pågång med en helt ny tränare känns det som.

Saudierna vann mot Sydkorea, och spelade extremt bra. De kommer förmodligen att bli slagpåse, men jag hoppas de kan överraska, hoppas inte att det blir 0-8 mot någon i det här vm:et

Angola är ett lag som krossar allt hemma, men borta har man desto större problem. I VM har man inte lika stort tryck som på hemmaarenan i Angola. Men de har en förvånasvärt bra organisation för ett Afrikanskt lag, tyckte att de stod upp riktigt bra mot alla lag de spelade emot trots att de flesta spelarna spelar i allt från första ligan i Portugal till div 2 i samma land.

Från Togo's matcher har jag dock bara sett lite höjdpunkter, så jag kan inte uttala mig om de i dagsläget.

Old Post Dec-13-2005 20:37  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cham
tranceaddict



Registered: Oct 2004
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Lottning lär det bli som gäller, så det suger pung.
Svenska fotbollsförbundet får ca 6% av arenakapaciteten till varje match, vilket inte är alls mkt...
Mkt bättre att köpa direkt via www.fifaworldcup.com!
Finns 4 priskategorier, från 45-100 EUR.
Finns INTE många biljetter kvar där till sverige gruppspelsmatcher.


hmm.. som jag o de jag ska åka till VM med så fattar vi det som att alla biljetter lottas även dessa som du pratar om.

"As was the case in the two previous sales periods, the timing of applications has no bearing on the applicant’s chances of receiving the tickets. At the end of the third sales period, a ballot for all applications will take place on 31 January 2006, under the aegis of the German Federal Technical Inspection Authority and with a notary present. The distribution of tickets will begin in early February, accompanied by written confirmation, either by post or by e-mail."

Hur tolkar ni detta annars?

Old Post Dec-13-2005 21:07  Sweden
Click Here to See the Profile for Cham Click here to Send Cham a Private Message Add Cham to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by RebeL9
nej man ska aldrig ta ut vinsten i förväg.


Håller med dig 100%. Alltid lika roligt när "experterna" som kommenterar får ändra sig i 89:e minuten av en match

Fast om jag skulle tippa gruppens förlorare, så skulle jag ju sätta på Trinidad


___________________
man with no sig

Old Post Dec-13-2005 21:59 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey



Registered: Jul 2001
Location: Borås, Sweden

quote:
Originally posted by Cham
hmm.. som jag o de jag ska åka till VM med så fattar vi det som att alla biljetter lottas även dessa som du pratar om.

"As was the case in the two previous sales periods, the timing of applications has no bearing on the applicant’s chances of receiving the tickets. At the end of the third sales period, a ballot for all applications will take place on 31 January 2006, under the aegis of the German Federal Technical Inspection Authority and with a notary present. The distribution of tickets will begin in early February, accompanied by written confirmation, either by post or by e-mail."

Hur tolkar ni detta annars?


hrm, okej.
Har inte läst det "finstilta" på fifas hemsida.
Men så fattade inte jag det som.
Varför ska dom ha kortnummer osv nu direkt isf när du köper biljetterna?

Old Post Dec-13-2005 22:50  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

quote:
Originally posted by zoric

Serbien är vann sin grupp före Spanien och Bosnien, släppte in ett mål i hela VM-Kvalet (minst av alla lag i världen) och har något stort pågång med en helt ny tränare känns det som.


om jag inte minns fel så var saverige näst bästa lag vad gäller insläppta mål, 2 eller 3 insläppt a under hela kvalet.

Förövrigt tycker jag snarare att det är sådär typiskt svenskt att som vanligt räkna ut sverige, vi har inte tillräckligt bra trupp heter det fan jämt.

Fan inse fakta och se possitivt på det hela, såhär br achans att ta oss till en final har vi inte haft sedan 50-talet (om ens det).
Vi har en av sveriges redan nu bästa spelare genom tiderna, en spelare som lätt kan bli bäst i världen. Vi har dessutom en anfallspartner till zlatan som har ett sådant taktiskt snille som sällan skådas, kan både göra mål och spela för de andra i laget för att ge dom chanser.

några journalister och dylikt har klagat på svenska backlinjen, visst har vi ingen mjällby längre och mellberg skulle väl må bättre av ett klubbyte men med folk som östlund (stavning?) och lucic ska det inte bli problem.

mittfältet är det stora problemet imo. Visst har vi ljungberg men han kan inte spelas i landslaget som han spelas i Arsenal, det gör honom mycket mindre betydelsefull i landskamperna. Vi har dessutom problem på den offensiva delen av mittfältet, detta ständiga skiftande mellan svensson och källström gör att vi inte får någon stabilitet där, mycket dåligt! Skulle behövas en ny utmanare till den platsen som kan ta en självklar plats i startelvan där.

visst har vi lite brister men som sagt, så här bra lag har vi inte haft på länge, stabiliteten finns och nu gör vi dessutom mål till skillnad från tidigare.


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Dec-14-2005 10:35  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cham
tranceaddict



Registered: Oct 2004
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
hrm, okej.
Har inte läst det "finstilta" på fifas hemsida.
Men så fattade inte jag det som.
Varför ska dom ha kortnummer osv nu direkt isf när du köper biljetterna?


Det vet jag inte, men som de står där är det så att man skal lotta ut de 200000 biljetterna typ den 31 januari med hjälp av nån tysk lotteriinspektion.. varför de ska ha kontonummer vet jag ej.. kanske för att när de lottas så drar de cashen dir från kontot.. så att de som får blir bundna.. så de slipper lotta ut de biljetter som folk inte betalar en gång till.. blir väl troligtvis för dyrt eller jobbigt att behöva göra 2 st lottningar.

Old Post Dec-14-2005 11:36  Sweden
Click Here to See the Profile for Cham Click here to Send Cham a Private Message Add Cham to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Try
Senior tranceaddict



Registered: Jun 2004
Location: Uppsala, Sweden

sverige och england kommer gå vidare!


___________________

Old Post Dec-14-2005 13:05  Sweden
Click Here to See the Profile for Try Click here to Send Try a Private Message Add Try to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey



Registered: Jul 2001
Location: Borås, Sweden

quote:
Originally posted by Cham
Det vet jag inte, men som de står där är det så att man skal lotta ut de 200000 biljetterna typ den 31 januari med hjälp av nån tysk lotteriinspektion.. varför de ska ha kontonummer vet jag ej.. kanske för att när de lottas så drar de cashen dir från kontot.. så att de som får blir bundna.. så de slipper lotta ut de biljetter som folk inte betalar en gång till.. blir väl troligtvis för dyrt eller jobbigt att behöva göra 2 st lottningar.


Japp, har läst lite närmare nu och det verkar stämma.
Du har ingen aning om VARFÖR biljetterna lottas?
Helt otroligt jävla korkad idé tycker jag!
Och varför står det "few tickets left" om dom ändå kommer att låta folk boka fler än vad som finns tillgängliga? Eller sker lottningen över VILKEN Priskategori (plats) man får?
Det hela suger stenhårt enligt mig, fan ska det lottas för?
Är det får att alla som vill men inte har råd direkt ska ha chansen att få en biljett? Då får man väl se till att spara ihop tills biljetterna släpps...aja

Old Post Dec-14-2005 17:30  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Fotbolls-VM 2006
Post New Thread    Post A Reply

Pages (49): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackNeed Id For This Track [2002] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAfuken - "Deck The House" [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:34.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!