|
Uppar denna posten senare 
Mycket intressanta listor, verkligen! Orkar dock inte rangordna mina låtar. Producerades väldigt mycket bra, men också väldigt mycket skräp anno 2005.
11 top-låtar, 10 om jag sållar bort den med parantes
[Edit: Kommentarer!]
Lite house (Börjat lyssna rätt mycket på det 2005):
Lifelike & Kris Menace - Discopolis - Synthlinan påminner om något slags 80-tals disco! Härlig, bra driv, kan säkert fungera på dansgolvet!
Trevor Loveys - Now I'm Ready - Electro-house, grymt drag och en rejält snyggt ihopvävd komposition.
Röyksopp - Only This Moment (Alan Braxe & Fred Falke mix)- Låten är bra redan från början, men Braxe och Falke hottar upp den och gör den dansant och riktigt svängig! Given klassiker!
Axwell & Ingrosso - Together (Tocadisco Mix) - Hus-maffian har kommit starkt det här året och med låtar som denna förstår jag det verkligen! Originalet är bra, men Tocadisco mixen är för mig den slutgiltiga klämmen!
Annan EDM:
(Infected Mushroom - Meduzz) - Älskade älskade baslina säger jag bara Även stringsen är underbara! De infekterade svamparna kan fortfarande, men ändå tveksam om den hamnar bland årets hits.
Marco V - False Light - 200V är i mitt tycke en rätt bra skiva ändå. Bland de bättre "solo-plattorna" som släppts i år, enligt mig. False Light har bra driv, härliga vocals och sköna små breaks!
Probspot - God Shaped Hole - Progressive-breakbeat med Ben Lost på högvarv! Bäst på Probspot albumet! Härliga strings, underbara vocals och en bra lyssningslåt. Dansant? Nja, funkar ändå 
Gabriel & Dresden - Arcadia (Gabriel & Dresden Swing 2 Funk Mix Reconstruction)
[Jämfört den här och "Swing To Chunk"-mixen, men det är två olika mixar, vet inte vem som reconstructat] - Rätt ledsen melodislinga vilket väcker många känslor. Härlig elbas och mycket snyggt komponerad!
Jonas Steur - Silent Waves - Hamnade i skymundan av "Castamara" som iofs också är en UNDERBAR låt. Silent Waves melodi är lagom dyster men samtidigt dansant och härlig. Driv finns det verkligen, vill höra mer från Jonas i framtiden!
Ljungqvist - Society - Underbar softad progressive med fantastisk melodi och ett förbannat snyggt konstruerat breakdown/buildup. HEJA LJUNGQVIST!
Özgür Can - Irony - Svensk rätt tung progressive från ett av Sveriges stjärnskott och bästa producenter. Föll direkt för melodislingan. Funkar nog lika bra på dansgolvet som hemma i vardagsrummet!
___________________
"If only the good die young, I must be really bad 'cause I intend to live forever!"
Sig shmig, who reads these stupid things anyway?
Last edited by DjAviander on Dec-30-2005 at 01:33
|