Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Klockor (och annat bling-bling)
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
hustler
11433. STHLM Addict

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by lacksesepsotygh
jag skulle må dålig om den klocka jag bär kostar mer än 200 kronor. jag tror det var nån form av prenumerationsklocka som man får med allers eller liknande tanttidningar. duger gott för mig. kan inte inse varför man ska lägga ut tusentals kronor på en pryl som inte gör annat än visar tiden.

En klocka speglar en mans personlighet. Det är inte bara en klocka, it 's a way of life.

Old Post Jan-24-2006 03:06  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by n0bben
vem fan behöver armbandsur?

http://lisag.com/photos/011605/flav...%20on%20set.jpg

(kunde inte låta bli)

Kolla, han har en Jacobs & co, precis som jag skrev tidigare (bilden är ju på Flava Flav)

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-24-2006 15:38  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by lacksesepsotygh
jag skulle må dålig om den klocka jag bär kostar mer än 200 kronor. jag tror det var nån form av prenumerationsklocka som man får med allers eller liknande tanttidningar. duger gott för mig. kan inte inse varför man ska lägga ut tusentals kronor på en pryl som inte gör annat än visar tiden.

Inte för att jag kör med armbandsur, men jag kan tänka mig att det är lite som ett smycke? Varför köpa en diamantring, när en imitationsring säkert ser likadan ut? (OBS gissar bara )

Old Post Jan-24-2006 16:48 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by hustler
En klocka speglar en mans personlighet. Det är inte bara en klocka, it 's a way of life.

PRECIS. Skrev faktiskt ett litet inlägg om just klockor i min blogg igår kväll, för de som bryr sig: http://www.djlaszlo.com/blog/post/index/25/Naken

www.laszlo.se

Old Post Jan-24-2006 17:26 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict

är inte så mycket för bling bling =) (har iförsig klocka själv o lite sånt skrutt, bild kommer senare)

men såg att nån undrade om mekaniken i klockan är d dyra eller smyckena.. vet en kl som kostar ca 100 000 =) fet som fan.. men den har en knapp oxo.. som funkar EN gång.. var du än befinner dig.. blir du upphämtad om du använder knappen =).. fick höra från en chef för nått år sen =) kom o tänka på det efteråt.. vad andrahandsvärdet blir på en sån

nää klockor är inte min grej

Old Post Jan-24-2006 17:53 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Fan alltså - har snokat runt lite på nätet och hittat jävlig schyssta Breitling-replicas för runt 2000 spänn...Ska nog banne mig slå till på en sådan. Även om den bara håller i två år så är det värt pengarna....

check it out:

www.laszlo.se

Old Post Jan-24-2006 19:12 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict

haha tog bild på mitt "bling bling" .. använder aldrig nån av dessa själv =) köpte klockan för nåra år sen..och är faktiskt helnöjd med den.. körs utan baterier.. va skeptiskt i början men det funkar skitbra =D (klockor kanske inte drar så mycket)

men har inte behövt ställa om klockan en enda gång typ (bara vid sommar/vinter-tid)

http://kmlbox.unixguru.se/static/images/blingbling.jpg

ps ber om ursäkt för armbanden =D men kunde inte låta bli.. passade ju topicen lite ds

Old Post Jan-24-2006 20:53 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hustler
11433. STHLM Addict

quote:
Originally posted by Laszlo
Fan alltså - har snokat runt lite på nätet och hittat jävlig schyssta Breitling-replicas för runt 2000 spänn...Ska nog banne mig slå till på en sådan. Även om den bara håller i två år så är det värt pengarna....

check it out:

Svårt att motstå en sådan godbit för bara 2000:-även fast det inte är 'The Real Thing'..Sjukt snygg.

Old Post Jan-25-2006 00:36  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaveh
Azizi

Registered: Feb 2004

Sant, fast å andra sidan förstår jag inte riktigt vitsen med att köpa kopior. Lite av grejen med en äkta omega/breitling/rolex osv är väl att man vet dess värde (inte enbart pengavärde).

Finns snygga äkta ur även i 2000-kronors klassen :]

- www.kavehazizi.com -
- www.myspace.com/kavehazizi -

Old Post Jan-25-2006 01:02  Sweden
Click Here to See the Profile for Kaveh Click here to Send Kaveh a Private Message Visit Kaveh's homepage! Add Kaveh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hustler
11433. STHLM Addict

quote:
Originally posted by Kaveh
Sant, fast å andra sidan förstår jag inte riktigt vitsen med att köpa kopior. Lite av grejen med en äkta omega/breitling/rolex osv är väl att man vet dess värde (inte enbart pengavärde).

Finns snygga äkta ur även i 2000-kronors klassen :]

Står dock fast vid att jag att Laszlo borde ta det piano och spara ihop ett par loppr till. Exempelvis till en Seiko.

Old Post Jan-25-2006 02:52  Sweden
Laszlo
The weekend has landed

Vad som är bra med just dessa Breitling-kopiorna är att urtavlan "bara" är 40mm, och på de riktiga är de 45 eller 47 mm...massiva med andra ord. Utöver det så ska det tydligen vara svårt för gemene man att urskilja äkta från kopia. Med min handled som har en omkrets 16 cm så är det knappt att jag kan ha på mig 40mm versionen, än mindre den äkta varan...jag får ta och äta upp mig helt enkelt

Satt hela eftermiddagen och kvällen igår och bläddrade igenom forumet här: http://www.replica-watches-guide.com/ Det är helt sjukt hur stor marknaden med replica-klockor är...

$300, inkl frakt kostar Breitlig Navitimern, den som är på bild...(fick mail nyss från dealern som anses vara den bästa och mest seriösa på sajten).

Tyvärr är Breitlingklockorna de som är sämst kvalité på, vad gäller kopiorna...de asiatiska 7750-utravlorna som används till de verkar vara rena lotteriet. De kan hålla i flera år, medans andra lägger av efter en månad,,.,,Nja, blir väl till att köpa en trisslott istället och hålla tummarna..

www.laszlo.se

Old Post Jan-25-2006 10:06 
Christian Ö.
Make U Mine

Registered: Nov 2004

Lazslo, hur har det gått? skaffat en klocka än?
Jag går också i tankar om att införskaffa en klocka...

www.myspace.com/christianohman

Old Post Mar-26-2006 16:50  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Klockor (och annat bling-bling)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackYet another trance track [2004] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDarude - "Sandstorm" (Superchumbo Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 10:48.

Forum Rules: