Wikipedia stödde iaf vad jag tidigare trodde (och alltså fortfarande tror)
"As white chocolate does not contain cocoa solids it does not meet the standards to be called chocolate in many countries."
Jan-29-2006 17:43
mr_fisken
dancin
Registered: Oct 2003
quote:
Originally posted by reveal
Var har du läst detta? Jag har alltid trott att vit choklad egentligen inte är choklad för att där inte är kakao i, men det stämmer kanske inte?
Nej men den innehåller mest kakosmör och kakosmör är dyrt och därför blir vit choklad dyrare och kan därför kallas för den mest exklusiva.
Jan-29-2006 17:55
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
quote:
Originally posted by mr_fisken
Nej men den innehåller mest kakosmör och kakosmör är dyrt och därför blir vit choklad dyrare och kan därför kallas för den mest exklusiva.
Det kanske stämmer
Personligen tycker jag att vit choklad är för söt, men det kan vara gott ibland
Jan-29-2006 18:11
Kamelen
Supreme tranceaddict
Registered: Dec 2002
Originally posted by Rikard
äre inte meningen att man ska äta den med punsch eller något liknande? iaf inte äta den som man gör med marabou... sen visst, känner människor som klämmer i sig sånt ändå
jadu..ingen aning =) .. jag provade att äta som man gör med marabou..o det var inge vidare.. funderat på smälta det och göra nå god bakelse/kaka
Jan-30-2006 11:59
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
quote:
Originally posted by reveal
Wikipedia stödde iaf vad jag tidigare trodde (och alltså fortfarande tror)
"As white chocolate does not contain cocoa solids it does not meet the standards to be called chocolate in many countries."
Det stämmer.
I Frankrike finns det ett förbund som kallas för "sjokladsprövare" och de anser att vit sjoklad är INTE sjoklad som sagt
Vit choklad har aldrig varit någon hit tycker jag. Bara socker smakar det
Vanlig "ätchoklad" så att säga så är jag svag för "Frukt&Mandel" från Marabou, där snackar vi grejer
I övrigt är jag svag för mörk choklad, speciellt Aladdin-askar. Körsbär i likör är favoriten, har alltid varit och kommer alltid att vara. Jag och morsan slåss nästan på julafton
Vid 70% slutar jag att äta chokladen "rent" så att säga.. :P Då måste jag ha det med kaffe eller så, men gott blir det Choklad är min favorit
Jan-30-2006 21:38
gurra
Supreme tranceaddict
Registered: Jun 2004
after eight är jävligt gott, fast det kanske är mindre choklad och mer annat i den.
Jan-31-2006 13:15
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
Har alltid tyckt att marabou och liknande varit mkt godare än "fin" choklad, men nu på sistone har jag helt ändrat mig helt. Mörk "fin" chocklad är verkligen så jävla mycket godare. Inte alls lika sött o sliskigt och mycket mer smak istället!
Feb-01-2006 19:15
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
jag kan utan problem dra i mig en hel 300g chokladkaka...
har ett enoooormt sötsaksbehov när jag väl köper nått.
Fast inte så jag köper varje dag utan mer.. tja.. mer sällan än ofta, det är bra
Feb-01-2006 19:55
Kamelen
Supreme tranceaddict
Registered: Dec 2002
minns ni när ni var små bebisar o gick till kiosken med en 10?.. köpte en liten påse med smågodis.. så var hela veckan räddad..
smågodis är BÄST!!
Feb-01-2006 21:49
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by Kamelen
ähh choklad =( =( =( =(
minns ni när ni var små bebisar o gick till kiosken med en 10?.. köpte en liten påse med smågodis.. så var hela veckan räddad..