Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > YOJI BIOMEHANIKA till Sthlm 13/4
Pages (7): « 1 2 [3] 4 5 6 7 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001
Har uppdaterat med tider, plats, pris & ålder

Datum: 2006-04-13
Tid: 22:00 - 04:00
Plats: Göta Källare
Stad: Stockholm
Arrangör: Monday Bar
Pris: 280 SEK förköp / 300 SEK i dörren
Ålder: 20 (18 med förköpsbiljett)
Hemsida: http://mondaybar.com

DJ's:
23.00-01.30 : Marc van Linden
01.30-04.00 : Yoji Biomehanika

Förköp:
C.U.M. Clubwear, Klara Norra Kyrkogata 21-23

Old Post Mar-04-2006 12:07  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

Nu vet jag inte hur jag ska få tag i biljetter eftersom jag varken har varit på sådana fester eller bor i Stockholm.

C.U.M. Clubwear's hemsida verkar är nere för tillfället och jag måste fixa Internet för annars lär jag väl aldrig gå på detta event. Jag skulle behöva ganska mycket hjälp med att köpa förköpsbiljetter till mig och två andra kompisar, möjligtvis en tredje som vill gå på detta eftersom vi inte bor i Stockholm.

Utan förköpsbiljetter kommer vi inte alltså

Hur lång tid brukar det ta tills förköpsbiljetterna tar slut, sorry grabbar & tjejer om jag ställer dumma frågor

Är det något mer man behöver veta om hur man ska ta sig dit osv..?

Old Post Mar-04-2006 13:38  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dragon Kick
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2004

quote:
Originally posted by zoric
Nu vet jag inte hur jag ska få tag i biljetter eftersom jag varken har varit på sådana fester eller bor i Stockholm.

C.U.M. Clubwear's hemsida verkar är nere för tillfället och jag måste fixa Internet för annars lär jag väl aldrig gå på detta event. Jag skulle behöva ganska mycket hjälp med att köpa förköpsbiljetter till mig och två andra kompisar, möjligtvis en tredje som vill gå på detta eftersom vi inte bor i Stockholm.

Utan förköpsbiljetter kommer vi inte alltså

Hur lång tid brukar det ta tills förköpsbiljetterna tar slut, sorry grabbar & tjejer om jag ställer dumma frågor

Är det något mer man behöver veta om hur man ska ta sig dit osv..?

Sorry mannen, men jag måste förmodligen lägga ut för ett par kompisar redan så det blir lite knapert för min del, skulle annars gladeligen hjälpa dig.

Angående CUM's hemsida så TROR jag att det har att göra med att Dominika skulle slänga upp bilder och att det då blivit nåt strul, men som sagt, det är bara en chansning.

Hur snabbt biljetterna tar slut kan man inte säga, men iom att Herr Biomehanika är väldigt eftertraktad och varit så ett bra så skulle jag göra bäst i att få tag i tickets illa kvickt. Bara mina 2 cents.

Hursomehelst, lycka til med att skaffa biljetter och hoppas på att få se dig och många andra SWE-TA's på skärtorsdag

Old Post Mar-04-2006 18:40  Sweden
Click Here to See the Profile for Dragon Kick Click here to Send Dragon Kick a Private Message Add Dragon Kick to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

280 spänn, WHAT?!

Varför har mondaybar börjat ta ut så höga förköpspriser all of a sudden, Marco V kostar ju också ruggigt mycket mer än deras tidigare fester gjort.

batteries not included.

- dave

Old Post Mar-04-2006 23:29  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Yoji är svindyr att boka. Berns där Marc 5 ska spela är svindyr att hyra...

Lite synd för många som inte har tillräckligt med cash

Old Post Mar-05-2006 00:07  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MondayBar
Junior tranceaddict

Registered: Sep 2004

quote:
Originally posted by Vizay
280 spänn, WHAT?!

Varför har mondaybar börjat ta ut så höga förköpspriser all of a sudden, Marco V kostar ju också ruggigt mycket mer än deras tidigare fester gjort.

Hej

Staffan från Monday Bar här. Jag vill gärna kommentera det här med priserna på våra fester. En Monday Bar Sessions-fest ska vara högkvalitativ med ett ofta stort (=dyrt) namn i en bra lokal på ett bra datum. Vi hyr också in mycket extra ljud och ofta en svindyr laser på dessa fester. Allt detta gör att biljetterna kostar lite mer. Vi tar dock inte ut mer än vad vi måste för att det ska gå runt och ge en någorlunda hygglig vinst om det är fullsatt.

När det gäller festen på skärtorsdag är det så att vi har TVÅ stora djs varav den ena, Yoji Biomehanika är en av världens dyraste djs som dessutom flyger business class från Japan med sin manager (vi delar dock den kostnaden med flera andra i Europa). I förköpspriset 280kr, ingår dessutom garderobsavgift på 20 kr, något vi börjat med efter festen med Armin van Buuren i oktober på Göta Källare. Det blir lättast så eftersom alla med förköpsbiljett annars måste betala sin garderobsavgift till kassan (enligt GKs system) vilket orsakar långa köer. Alltså är biljettpriset egentligen 260 kr, dvs 10 kr mer än när vi t ex hade Thrillseekers och Pulser här i höstas.

På valborg var det tänkt att vi skulle vara på Mondo, men den lokalen har ju som bekant slagit igen, vilket gjorde att vi sökt med ljus och lykta efter en annan. Den enda riktigt bra lediga lokal vi kunnat hitta på valborgsmässoafton är källarvåningen på Berns (övervåningen har en konsert bokad sedan länge). Tyvärr tar den inte mer än 400 gäster, samt att den är mycket dyr att hyra, vilket gör att vi inte kan ta mindre än 250 kr för att det ska gå ihop.

Jag kan hålla med att det inte är billigt att gå på dessa fester, men att hyra lokaler i Stockholm på bra adresser och bra datum är förmodligen dyrare än någon annanstans i sverige. Alternativet är inga fester alls, i alla fall för vår del, eftersom vi inte har råd att gå back.

Mvh,
Staffan, Monday Bar

Old Post Mar-05-2006 13:26  Sweden
Click Here to See the Profile for MondayBar Click here to Send MondayBar a Private Message Visit MondayBar's homepage! Add MondayBar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by MondayBar
Yoji Biomehanika är en av världens dyraste djs som dessutom flyger business class från Japan med sin manager (vi delar dock den kostnaden med flera andra i Europa).

Fan kostar inte det typ 50.000/person?

Old Post Mar-05-2006 14:23  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by MondayBar
På valborg var det tänkt att vi skulle vara på Mondo, men den lokalen har ju som bekant slagit igen, vilket gjorde att vi sökt med ljus och lykta efter en annan.

Varför inte köpa mondo?

Old Post Mar-05-2006 14:45  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by mr_fisken
Fan kostar inte det typ 50.000/person?

10.000 kan det väl vara

Old Post Mar-05-2006 19:10  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

tack staffan för svaret, då är jag med på noterna
Måste lära mig att prioritera de jag helst vill gå på (tyvärr, vill ju helst gå på alla men men, man kan inte få allt)

batteries not included.

- dave

Old Post Mar-06-2006 11:59  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by ScuL
10.000 kan det väl vara

kostar ju typ 60.000-70.000 om man inte har några avtal etc men det lär väl han ha om han reser mycket

Old Post Mar-06-2006 14:26  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by mr_fisken
kostar ju typ 60.000-70.000 om man inte har några avtal etc men det lär väl han ha om han reser mycket

Amsterdam - Tokyo är 800 euro i economy class. Business class borde väl inte skilja sig så mycket..

Old Post Mar-06-2006 20:56  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > YOJI BIOMEHANIKA till Sthlm 13/4
Post New Thread    Post A Reply

Pages (7): « 1 2 [3] 4 5 6 7 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp With EASY ID from DJ Tiesto Set [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRobbie Tronco - "Fright Train" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:26.

Forum Rules: