|
Ik rook nu ruim een jaar, was van plan te stoppen Januari, maar ik ga gewoon een beetje de weekendroker uithangen. Ik ben begonnen met roken omdat ik het simpelweg lekker vond en dat vind ik nog steeds, maar ik schrok van mezelf dat ik langzamerhand steeds meer uit gewoonte ging roken, zonder echte trek in een sigaret.
Blowen doe ik de laatste tijd ook vrij veel, maar dat is omdat het relaxed is om tussen je stresserige tentamens door een beetje te relaxen. Niet dat ik het nodig heb maar tis wel relaxed; net als dat je na je tentamens de kroeg induikt. Sigaren doe ik ook wel is, maar dan wel met vrienden onderling, zo'n grote tuit aan je mond vind ik er echt niet uitzien.
Nu zijn allebei mn opa's aan het roken overleden, en ik heb me wel is afgevraagd of het dan niet stom is om dan zelf ook te roken. Maar mn voorouders hebben een goed leven gehad en op de dag dat ze stierven hadden ze ook geen reden meer om verder te leven en waren ze helemaal op. Wel makkelijk om dan te roepen dat de doodsoorzaak roken is, maar zoveel scheelt het niet. Ook een oom van me heeft pas nog net weten overleven van longkanker, en het is natuurlijk zo hypocriet als de pest als je daarom gaat stoppen (alsof hij de enige is met longkanker), alhoewel ik daar ook best van ben geschrokken.
Gelukkig zal ik nooit zoveel roken als hun en zal ik er dus nooit zo slecht af komen.