Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Waar is de tijd toch gebleven????
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Vishnu
sound designer



Registered: Jun 2004
Location: Yellow

quote:
Originally posted by Push2005
2003 steekt er voor mij bovenuit

Ik vond 2003 en 2004 persoonlijk een dieptepunt. Trance van 1999-2002 was top en vanaf vorig jaar komt er ook weer veel uit dat me volledig kan bekoren. Beide periodes zijn moeilijk met elkaar te vergelijken op kwaliteit, maar dat hoeft ook niet imo. In grote veralgemenende lijnen denk ik dat die eerste periode eerder gekenmerkt wordt door de great melodies (met Carte Blanche op kop) en dat er anderzijds de afgelopen 2 jaar bijzonder vette sounds werden gecreëerd.

Old Post Apr-20-2006 18:07  Belgium
Click Here to See the Profile for Vishnu Click here to Send Vishnu a Private Message Visit Vishnu's homepage! Add Vishnu to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd



Registered: Oct 2004
Location: Belgium

2004 vond ik ook een broljaar...

Maar als ik een kleine greep doe uit 2003:


Andy Hunter - Go (Antillas Remix)
Catcher - Destiny Sunrise (Original Mix)
Cern - The Message (Northern Mix)
Darren Tate Vs. Jono Grant - Let The Light Shine In (Original Mix)
Ferry Corsten - Sublime (Original Mix)
Fictivision Vs. C-Quence - Symbols
Firewall - Sincere (Pulser Remix)
Holden & Thompson - Nothing (93 Returning Mix)
Igor S - Boomerang
Kay-D Smith & Marc Tall pres. Passive Resistance - Praiseworthy Tunes (Hoipolloi Mix)
Lolo - Landscape
Mark Norman - Stream
Mesh - Purple Haze
Midway - Monkey Forest (Original Mix)
Octagen & Arizona - Starburst
Push - Journey Of Life (Rank 1 Remix)
Rollerball - Albinoni (Super8 Remix)
Ronald Van Gelderen - Sustain (Original Mix)
Saltwater - The Legacy (Alphazone Remix)
Signum - Push Through (Original Mix)
Skin - Faithfulness (Tiësto Remix)
Solar Factor - Urban shakedown (Original Mix)
Solarstone Vs. Sirocco - Destination
The Gift - The 7th Day (Main Mix)
Yoji Biomehanika - A Theme From Banginglobe (Original Mix)

Kheb er nog een heleboel maar da moet ik ne keer allemaal sorteren. Maar dit zijn toch platen die ik nooit meer ga vergeten ze

Anyway; wat vroeger uitkwam en wat nu uitkomt; het staat me allemaal wel aan (alleen 2004 niet )

Old Post Apr-20-2006 20:31  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz



Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium

quote:
Originally posted by Push2005



Andy Hunter - Go (Antillas Remix)
Catcher - Destiny Sunrise (M.I.K.E. remix)
Cern - The Message (Southern Mix)
Darren Tate Vs. Jono Grant - Let The Light Shine In (Original Mix)
Fictivision - Ringworld
Firewall - Sincere (Pulser Remix)
Holden & Thompson - Nothing (93 Returning Mix)
Lolo - Landscape
Mesh - Persuasion
Midway - Monkey Forest (Original Mix)
Push - Journey Of Life (Rank 1 Remix)
Ronald Van Gelderen - Sustain (Original Mix)
Signum - Push Through (Original Mix)
Solar Factor - Urban shakedown (Original Mix)
The Gift - The 7th Day (Main Mix)
Yoji Biomehanika - A Theme From Banginglobe (System F remix)

Waar is den tijd seg

Ge gaat het misschien niet geloven, maar dat zijn dus allemaal platen die ik zwaar gewhored heb in mijn sets En amper een jaarke later had trance toch grotendeels afgedaan voor mij...


___________________
www.dj-vega.net

Old Post Apr-20-2006 20:37  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd



Registered: Oct 2004
Location: Belgium

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Waar is den tijd seg

Ge gaat het misschien niet geloven, maar dat zijn dus allemaal platen die ik zwaar gewhored heb in mijn sets En amper een jaarke later had trance toch grotendeels afgedaan voor mij...


Ow; die remixes die je opsomt zijn idd nog beter... Buiten van destiny sunrise zijn ze allebei goed Maar stond effe niet in dit mapje...

Vreemd dat je pas vanaf dan afhaakt eigenlijk

Ma der zit wel een groot verschil tssn 2003 - 2005 moet ik zeggen.

Old Post Apr-20-2006 20:44  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz



Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium

quote:
Originally posted by Push2005


Vreemd dat je pas vanaf dan afhaakt eigenlijk


Bwah, das eind 2002 eigenlijk al begonnen hoor. In 2003 kocht ik nog steeds trance, maar ook steeds vaker progressive. En op den duur begon ik meer prog dan trance te kopen en te draaien. En zoals je zelf zegt: 2004 was niet echt een al te goed jaar voor trance, dus ergens logisch dat ik net dat moment "koos" om over te schakelen


___________________
www.dj-vega.net

Old Post Apr-20-2006 21:00  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Shadowkid
hitokiri



Registered: Apr 2005
Location: Ternat,Belgium

2004 was mss niet het topjaar, maar er zijn toch wel een paar nrs uit 2004 die ik nog steeds tot mijn favorieten reken. Ik denk aan:

Arctic Quest - Glaze/Offbeat
Aerodrome - Tribute to the past/Devote
Water Planet - Return To Innocence (Mr Sam's Tears in Heaven Interpretation)
Whirlpool vs Octagen - Alaska (Octagen Mix)
Estuera - Tales from the south & Travels
Re:locate - Typhoon
Endre - I kill for you
Astura - Orions Belt (Cern rmx)
Heaven & Sky - Panorama / Liberation
Starline - Blue Waves
Menno de Jong - Guanxi
Evanescence - Hello (Gabriel & Dresden Bootleg Remix)
Havannah - Havannah
Nickelson - Yin (Solid Globe Remix)
Petibonum - Little Prince / Once Upon A Time
Empire State - Niagara
Signum - Come Around Again/The Timelord

Mss dat ze niet allemaal van 2004 zijn, maar ik vind dit iig nog steeds heel goede platen. Kan zijn dat het voor de rest idd niet vet was, want ik herinner mij er niet meteen nog.

Old Post Apr-20-2006 21:27  Belgium
Click Here to See the Profile for Shadowkid Click here to Send Shadowkid a Private Message Add Shadowkid to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Synthesia
Tranzy States of Mind



Registered: Jun 2005
Location: Belgium

2004 een brol jaar?? WTF

Nu NRG - Free Fall
Yamakasi - In My Mind
Tilt - The World Doesn't Know

Drie van de beste platen in trance aller tijden imo. Free Fall staat zelfs op mijn persoonlijke nummer 1 samen met Universal Nation.

Verder nog:

Above & Beyond - No One On Earth (Gabriel & Dresden Remix)
Armin Vs. M.I.K.E. - Pound/Intruder
Ridgewalkers Feat. El - Find
Tiesto - Nyana

die me direct in het hoofd binnen springen, en tal van andere...

Old Post Apr-20-2006 22:49 
Click Here to See the Profile for Synthesia Click here to Send Synthesia a Private Message Add Synthesia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer



Registered: May 2001
Location: Dendermonde

de titel van de thread kan evengoed de titel zijn van een nummer van Frans Bauer, dit terzijde

Ik ben ook geneigd om te zeggen dat trance vroeger beter was, maar:

- als ik naar compilaties van een aantal jaren geleden luister dan staan daar enkele klassiekers op, maar nog meer platen die echt wel niet goed klinken.

- er is een nivellering van het niveau. Vele producties zijn goed, zelfs veel meer dan vroeger, maar weinigen steken er echt bovenuit.

- Mensen die verlangen naar de trance van 1999 zitten ook al jaren in de scene. Na jaren treedt er ook gewenning op. De 8e titel die een speler haalt bij anderlecht zal ook niet meer zo zoet smaken als de eerste.

Maar uiteraard verlang ik ook naar die trance bommen met een stevige basslijn, een lange break, een vette opbouw en een explosieve melodieuze climax.

Het meest herken ik nog die melodieuze sound in de sets van DJ Precision.


___________________
http://onderlegger.cinebelblogs.be/

Old Post Apr-21-2006 09:23  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Icone
In Dreams...



Registered: Nov 2001
Location: Leuven, Belgium

Ik meen helemaal niet te zeggen dat vroeger in het algemeen beter was dan nu; het is ook gewoon de ongelofelijke belabbering van de scene door die OVERVLOED aan wannabees en copycats.

Daarnaast ook het totaal ontoeschrijfbaar succes van sommige artiesten die nog NOOIT iets hebben bewezen, of enkel één keer in ASOT hun plaatje hebben gespeeld gehad en da's genoeg. Van consistentie is dan ook bijlange geen sprake als ik naar hun latere producties luister. Dat in sterke tegenstelling tot vroeger, wanneer iedereen een eigen sound en stramien had waaraan men zich letterlijk kon 'vasthouden'.


Vroeger maakte het bijlange ni echt uit of een plaat goed gepromoot was, of hij op ASOT of dergelijk kwam, of ge veel vriendjes had overal, of ge Armin goed kent, of ge veel geld had, etc etc. Als een plaat goed was, dan was die ook GOED en kwam hij door tot de mensen. Hij werd ni goed door al de boven beschreven dingen, zodat iedereen gewoon gaat geloven dat ze 'goed' is. Kijk maar naar bijna AL die artiesten die regelmatig op ASOT verschijnen (ik ga geen namen noemen, da komt misschien gewoon door persoonlijke frustratie naar boven).

Er zit precies geen 'feeling' meer in die dode melodiën die door hen geschreven worden. Gewoon een ongelofelijk plat melodietje zonder enige emotie, een perfect opgepoeste 'sound' en productie en klaar is kees. Dan contact opnemen met Armin en de boot is af.

Van gewenning is er bij mij geen sprake hoor; als ik die prachtige riff van Veracocha hoor opkomen in die break met die kalmere piano - shivers nog steeds!


Misschien is dit gewoon omdat ik als producer hier veel mee te maken heb en de scene enorm verzuurd lijkt... Als ge het mij vraagt op deze manier heb ik SERIEUSE nostalgie naar die periode.

Ik denk dat Elof, die ook dichter bij die scene staat, mijn mening hier serieus kan bijstaven. Zijn emails aan mij zeggen meer dan genoeg.

Greetz,
Wim

PS: ik zou geen gedacht hebben waarom sommige artiesten hun sound veranderd hebben; als je het mij vraagt is het hen niet echt in dank afgenomen... Kijk maar naar de boards; zo uitgesproken als vroeger komen Ferry, Rank 1 e.a. niet meer aan bod.

*sigh* talk about spilling your guts


___________________
Icone / Van Gelder / Blue Manta / The Elemental

Icone Home
Icone Store -> New Percussion SAMPLE CD here!
Icone MySpace

Old Post Apr-21-2006 13:33  Belgium
Click Here to See the Profile for Icone Click here to Send Icone a Private Message Visit Icone's homepage! Add Icone to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
domineesje
Con amor todo se puede!



Registered: Feb 2005
Location: Drongen - Baarle

oooh oooow

maar ergens geijk

Old Post Apr-21-2006 13:39  Belgium
Click Here to See the Profile for domineesje Click here to Send domineesje a Private Message Visit domineesje's homepage! Add domineesje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xilver
Driven by passion



Registered: Apr 2004
Location: Wilrijk, Belgium

^ Icone, sorry ze man, maar ge overdrijft. Er zit heus nog wel emotie in trance. Vroeger had ge ook slechte platen ertussen, maar uw nostalgie filtert die allemaal weg. Wat te denken van Jonas Steur tegenwoordig? In zijn platen steekt verdomd veel emotie, en ik krijg er telkens kippenvel van. Dan Ferry Corsten, heeft nu misschien wel 'n andere sound, maar de remixen van bvb Thrillseekers geven me toch nog altijd dat euforisch gevoel dat de "oudere" trance me ook gaf. Ge baseert u te fel op de ASOT-sound, en daar erger ik me idd ook aan, dat die allemaal zo plat en op elkaar lijkt. Maar net zoals vroeger, zijn er goede en slechte producties, en over een paar jaar zullen er nog altijd enkele producties van de huidige periode gespeeld worden, net zoals er nu nog enkele producties van vroeger worden gespeeld.

Goede muziek en slechte muziek zijn er beide altijd geweest, en zullen er altijd zijn. Maar het nostalgisch gevoel dat je hebt als je terugkijkt, heeft niet enkel betrekking op de muziek, maar is een samenspel van verschillende dingen. Een bepaalde periode in je leven, die je mist, die je gaat associeren met een bepaalde plaat, of een bepaalde muziekstijl.


___________________
https://soundcloud.com/xilvr

Old Post Apr-21-2006 13:43  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Shadowkid
hitokiri



Registered: Apr 2005
Location: Ternat,Belgium

Je haalt wel een goed punt aan. Ik vind ook dat ASOT iets te bepalend is geworden voor de trancescene. Ik wil helemaal niet zeggen dat in ASOT platte of slechte nrs worden gedraaid (soms wel natuurlijk), in tegendeel, maar een steengoed nummer dat er niet gedraaid wordt, maakt maar weinig kans om veel succes te kennen (imo).

Natuurlijk is het niet zo dat Armin of ASOT daar zelf schuldig aan zijn. Hij doet ook wat hij voor zichzelf het beste vind. Maar er wordt te weinig aandacht besteed aan andere shows en platen. ASOT is zowat de enige radioshow die op veel plaatsen bekendheid heeft. En aangezien het toch ook de bedoeling is om het publiek te amuseren, wordt er gekozen voor tracks uit ASOT. Nu moet je idd connecties en dergelijke hebben, wil je dat een nummer enigsinds bekend raakt. Maar hoe je er kan voor zorgen dat minder bekende nrs of producers bekend raken, zonder die connecties, zou ik niet weten.

En ik ga ook wel akkoord met wat je zegt over die melodie. Een melodie (en de emotie) is datgene waarom ik trance verkies boven andere genres in de eerste plaats, en die durft in veel gevallen nog al eens ontbreken of heel flauw zijn. Maar er zijn gelukkig nog een pak tracks die wel een melodie of sfeer hebben die mij kunnen bekoren. Maar zoals Xilver zegt, ge hebt altijd al goede en slechte nummers gehad.

Old Post Apr-21-2006 13:49  Belgium
Click Here to See the Profile for Shadowkid Click here to Send Shadowkid a Private Message Add Shadowkid to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Waar is de tijd toch gebleven????
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackWhat's this track? Help please ! [2011] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDJ Ladida - "Lifemaster" (Mundo EP) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:32.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!