Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Riksdagsvalet 2006
Vem tänker du rösta på?
This poll is closed.
Centern 0 0%
Feministiskt initiativ 0 0%
Folkpartiet 5 11.36%
Junilistan 0 0%
Kristdemokraterna 1 2.27%
Miljöpartiet 5 11.36%
Moderaterna 15 34.09%
Piratpartiet 3 6.82%
Socialdemokraterna 4 9.09%
Vänsterpartiet 4 9.09%
Övrigt parti 1 2.27%
Blankt/röstar ej 2 4.55%
Får ej lov att rösta 4 9.09%
Total: 44 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (18): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
-=Kotten=-
Senior tranceaddict

Registered: Sep 2001
Smile

Moderaterna fick det bli. Sosseregimen har dragit Sverige tillräcklingt långt ner i skiten. Måsste få ett slut.....

Old Post Aug-09-2006 06:36 
Click Here to See the Profile for -=Kotten=- Click here to Send -=Kotten=- a Private Message Add -=Kotten=- to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by Vizay
Ja inte fan kan det bli sämre iaf. Jag är så jävla trött på att sverige ska vara enda landet i världen som har skatter på skatter på skatter, avgifter på avgifterna och en jävla massa lagar som endast tjänar någon sorts syfte som skrämseltaktik.
Det kan inte bli sämre iaf. Jag är beredd att rösta höger för att se om vi kan få en förändring, jag tänker inte sitta som vanliga medelsvensson har gjort senaste 50 åren och säga "men det har ju fungerat hittills" för det har det tamej fan inte gjort!
Det enda som håller sossarna vid makten år efter år är den svenska fegheten, folket är bara så jävla rädda för förändring, enda skälet!

Det finns inget som säger att skatterna kommer bli lägre om de borgeliga får makten.
Skatterna i sverige har ett syfte, visst, de är obarmhärtigt höga och vi får väldigt lite tillbaka för dem.
Men.. jag är inte nöjd med vissa borgeliga partiers syn på saker.. ändå blir det att jag röstar på FP .. precis smo förra valet.. och valet innan det!

Old Post Aug-09-2006 06:57  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

Du säger att det inte finns något som garanterar sänkta skatter och det har du rätt i. Men chansen är större än om man fortsätter tillåta sossarna sitta vid makten och stoppa pengarna i egen ficka...

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-09-2006 07:12  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Du säger att det inte finns något som garanterar sänkta skatter och det har du rätt i. Men chansen är större än om man fortsätter tillåta sossarna sitta vid makten och stoppa pengarna i egen ficka...

absolut.. men jag är fortfarande övertygad om att vi kommer bli missnöjda med en borgelig regering ..

Old Post Aug-09-2006 07:25  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

vi kommer alltid vara missnöjda. Skulle vi vara nljda skulle vi inte behöva gå till val utan bara stanna hemma och låta det fortgå

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-09-2006 11:28  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by RebeL9
Folk som tror att det blir förbättringar bara för att högern vinner lurar sig själva bara.

Vill bara tillägga att personligen tycker jag ovanstaende kommentar är det mest ovettiga, och allt Vizay sagt hittils är det mest vettiga jag läst

No offence @ Rebel9

Old Post Aug-09-2006 15:23  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict

Registered: Sep 2003

quote:
Blir så trött när folk tror att man kan leva i någon sorts utopi där byteshandel och ekonomi är fula saker man inte håller på med.
Återigen får ni ursäkta mig men jag vill kunna tjäna ihop pengar för att kunna leva ett enklare liv och jag tänker fan inte skämmas för det!

Ironiskt att du säger detta till den mest radikala kapitalisten på forumet.

Old Post Aug-09-2006 17:45 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

quote:
Originally posted by SMC
Ironiskt att du säger detta till den mest radikala kapitalisten på forumet.

Är inte det ganska irelevant när du säger något så anti-kapitalistiskt?

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-09-2006 18:48  Sweden
SMC
custom title addict

quote:
Är inte det ganska irelevant när du säger något så anti-kapitalistiskt?

Jag har inte sagt något anti-kapitalistiskt. Du begriper inte att äganderätt ligger till grund för all handel. IP står i konflikt med äganderätten. http://www.mises.org/journals/jls/15_2/15_2_1.pdf

Old Post Aug-09-2006 19:02 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
trancedanne
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

Eftersom moderaterna stödjer djurplågeri så hoppas jag att de ALDRIG vinner, röstar på social eller miljöpartiet. bryr mig inte så mycket om man får 50 öre eller 1 kr mindre i skatt, who cares

Old Post Aug-09-2006 19:22  Sweden
Click Here to See the Profile for trancedanne Click here to Send trancedanne a Private Message Add trancedanne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict

quote:
Originally posted by trancedanne
Eftersom moderaterna stödjer djurplågeri så hoppas jag att de ALDRIG vinner, röstar på social eller miljöpartiet. bryr mig inte så mycket om man får 50 öre eller 1 kr mindre i skatt, who cares

Hela det politiska etablisemanget, inklusive "alliansen", är socialdemokratiskt. Så som du säger är skillnaderna ett regeringskifte kan innebära ganska betydelselösa, någon krona mer eller mindre i skatt, lite mer eller mindre larvig djurrätt.

Old Post Aug-09-2006 19:40 
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by trancedanne
Eftersom moderaterna stödjer djurplågeri

Nyhet för mig, har du lite mer info om detta?

Old Post Aug-09-2006 20:21 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Riksdagsvalet 2006
Post New Thread    Post A Reply

Pages (18): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID with sample scot project set 2000 [dark tune] [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDmitri Federov - Falling Of Stars (Paul Miller Remix) [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:50.

Forum Rules: