|
ff in een belgisch topic posten 
enerzijds is het waar wat Jonas aangeeft dat door internet dingen veel sneller opgepikt worden. Hierbij wil ik niet de positieve kanten van datzelfde internet verdoezelen voordat ik daar reacties op krijg 
Over verschillende aliases waaronder redelijk dezelfde muziek wordt geproduceerd: dat kan gebeuren door problemen met bepaalde labels, labels die de ene plaat wel willen tekenen en de andere niet, die wel weer door een ander label wordt opgepikt (bij mij bijvoorbeeld is die innerstories plaat op isos4 redelijk in dezelfde style als de surpresa plaat op asot (back in the days)). Aan de andere kant geven andere aliases je de vrijheid om verschillende dingen te doen (voor mij geldt idd: precursor is techy, en nu zelfs housy met electro invloeden soms).
Daarnaast is het soms echt moeilijk om jezelf te weerhouden een bepaald ding weer te doen. Ik merk vaak als ik een nieuw trucje ontdek, dat ik het vaak in de productie daarna ook gebruik. In de productie dáárna merk ik dat het saai wordt en dat de plaat daarom ook niet sterk genoeg is. Wel is het zo dat elk 'trucje' wat ik leer in mijn achterhoofd blijft zitten. In combinatie met andere technieken kan het maar zo eens zijn dat je zoiets in een productie van een jaar later weer tegenkomt. Voor mij is produceren dan ook het combineren van nieuwe dingen.
Toevallig is het zo dat ik veel nieuwe dingen van Jonas ken, dus hier ter verdediging: heb veel nieuw spul van hem gehoord, waaronder een dikke rauwe technokletser, geproduceerd met een niet nader te noemen andere producer (en met technokletser bedoel ik niet de platte vol met loopjes gepropte techtrance die je vaak hoort, maar echte originele shit).
Daarnaast: vergelijk Flow eens met Tales from the South, totaal verschillende platen binnen tranceland. Verder nog: Jonas is natuurlijk erg goed in het verzinnen van pakkende, catchy melodieen, dus ik vind het niet erg als er af en toe eens weer een plaat uitkomt in de lijn van tales, red shores, castamara of silent waves 
my 200 cents 
|