Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Germany > Was hätte in der Bloodflower Sache anders laufen sollen?
Pages (8): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
intelligent77
KISS ME I'M IRISH

Registered: Mar 2003

quote:
Originally posted by Sir. Lunchalot
Hi,

Sorry, but please understand that we will keep this discussion german as it is about the german forum. If another thread is needed in the NY section, please discuss this there. If you feel that Bloodflower should be granted access to NYTA, then please contact you moderator there.

All of this discussion has nothing to do with the hotmix. This is btw. only a feedback thread on what could have / should have been done in this situation other than the suspension that was given. It is not about "what should happen with Bloodflower?" since his status of being suspended will not change through this thread.

Thanks for understanding this.

I'm pretty sure I wont' be the only NYTA joining in this discussion and the discussion belongs here. Because your the one who banned him and we're upset because we really enjoyed his contribution to the board.... This is a forum, where people discuss things and this is a huge issue!!

PER YOUR SUBJECT - how could you have handled this differently - well first off, you could have opened it to discussion? Especially considering you seem to be avoiding any discussion over it whatsoever.. which I think tends to lend itself to you having some personal issues against robby. I can only interject my opinion here on the things I do understand.. and from what I see and understand MANY of you enjoyed bloodflower on the board. He's been on here longer than most and your decision effects ALL of us who enjoyed him on the board... so I have every right to open this can of worms!!!

Your permanent ban on him keeps him off the board completely! Including NYTA... so i think you should have discussed with other board mod's what your options were.

The reason you banned him the first time was for soemthing completely different that the second.. and the final ban.. well you have yet to give a reason!! You've danced around it well, my friend.. Whining isn't a good reason to ban someone!!! I still fail to see true justification for your banning him.. and the MOD's on this board have rules as well, that shouldn't be abused!!!

SUPPORT YOUR LOCAL EDM DJ's, DO YOUR DDM (dance, drink & be merry)

Dont' forget to give someone a smilie lap dance today!!!

Old Post Oct-17-2006 18:55  United States
Click Here to See the Profile for intelligent77 Click here to Send intelligent77 a Private Message Visit intelligent77's homepage! Add intelligent77 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
UNIT-er
*** 138Addict ***

Registered: Jan 2004

Ich möchte meine Sichtweise ohne jegliche Wertung abgeben.
Die Brisanz des Themas erfordert eine dahingehende Behandlung.
Empathisch sollte dabei vorgegangen werden.
Sir.Lunchalot kann ich in seiner Entscheidung nur beipflichten; undzwar aus folgenden Gründen:
Wenn eine Person (z.B. Bloodflower) über längere Zeit in einer Gemeinschaft und deren Regelwerk (z.B. Forum) sich nicht an eben dieses soziale Gefüge hält und diese Gemeinschaft mit ihrem Rahmenkonstrukt mehrfach in verschiedenster Art und Weise zu untergraben versucht, so muss die Gemeinschaftsführung (hier Sir.Lunchalot) Regularien und ggf. auch Sanktionen finden, androhen und auch umsetzen.
Greifen Regularien (z.B. Bitten per PN das Verhalten zu ändern) und ebenso auch Sanktionen (befristeter Ausschluss aus der Gemeinschaft) mehrfach nicht, so muss die Gemeinschaftsführung konsequente Sanktionen erlassen und auch umsetzen.
Tut sie es nicht, so macht sich die Gemeinschaftsführung lächerlich und untergräbt sogar die eigene Autorität; wenn die eigene Autorität ertsmal entglitten ist, so wird die Gemeinschaftsführung in der Zukunft eine labile Position inne haben und wie ein zahnloser Tiger daher kommen.
Auch muss die Gemeinschaftsführung den Weg der konsequenten Sanktionen schon zum Schutz der Mehrheit der Gemeinschaft ergreifen; denn das Gemeinschaftswohl sollte oberstes Gebot in einer Gemeinschaft sein.
Wenn nun Gespräche, Mahnungen und auch befristete Sanktionen nicht Früchte tragen, so entsteht der Eindruck, dass die sanktionierte Person bedenkliche Verhaltensmuster an den Tag legt, die das Zusammenleben in einer Gemeinschaft erschweren. Sozialisation ist hier das Stichwort; sowohl das Individuum erzieht die Gemeinschaft aber auch die Gemeinschaft erzieht das Individuum - ein Geben und Nehmen.
Jedoch wird die Form und Ausrichtung dieser Erziehung durch die Mehrheit der Individuen, die in dieser Gemeinschaft leben, als deren Empfinden von guten Sitten und Bräuchen definiert; das sind dann die Rahmenbedindungen, die als Ergebnis einer Genese aus dieser Gemeinschaft hervorgegangen sind.
Will ein einzelnes Individuum nun an dieser Gemeinschaft teilhaben, so hat sie dieses Regelwerk der Gemeinschaft erstmal ohne Vorbehalt zu tolerieren und letzendlich auch zu akzeptieren. Natürlich hat dieses Individuum immer die Möglichkeit eigene Sichtweisen einzubringen, mit zu diskutieren und auch die eigene Meinung zu vertreten. Dieses ist aber nur in dem von der Gemeinschaft vorgegebenen Regelwerk möglich; sollten die Ideen und Meinungen des Individuums auf Gegenliebe stoßen und auch eine Mehrheit finden, so fließen diese dann quasi automatisch als neues Regelwerk in diese Gemeinschaft ein. Wieder wird eine weitere höhere Stufe der Entwicklung (Soziogenese) erreicht. Wird aber von der Gemeinschaftsführung entschieden, dass die neuen Einflüsse des Individuums für die Gemeinschaft eine Belastung darstellen und sogar vielleicht schädlich sein könnten, so hat diese aufgrund des geltenden Regelwerks ihre Sanktionen umzusetzen.
Menschlich völlig legitime Konstellationen bei solchen Vorkommnissen wie Freundschaften, Fürsprecher und Ankläger haben dabei natürlich ihre Daseinsberechtigung. Jedoch dürfen diese bei der Entscheidung der Gemeinschaftsführung für oder wider das Individuum keine Rolle spielen; die Entscheidung sollte unabhängig von jedwedem Einfluss erfolgen.

Ich selbst bin die Forumsleitung unseres Electronic Beatz Network.
Wäre so ein ähnliches Geschehen auch bei uns zugegen gewesen, fiele meine Entscheidung aufgrund obiger Kausalkette wie die Entscheidung des Sir.Lunchalot aus.

UNIT-er

Ich lebe meine TranceEnergy gekleidet in SensationWhite auf der ArmadaNight im Amnesia aus!
Auf dem Weg dahin gehe ich aber auch gern durch das DanceValley, um im MysteryLand nach ArminOnly zu suchen; finde dort aber auch ab und an TiestoInConcert vor!

Old Post Oct-17-2006 18:56 
Click Here to See the Profile for UNIT-er Click here to Send UNIT-er a Private Message Add UNIT-er to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Inyrie
Bunnyrie

Registered: Jun 2003

Ich frag mich echt was daran so schwer zu kapieren ist, dass es Regeln im Umgang mit anderen Menschen gibt an die man sich halten soll!? Dass es schon langt, dass der andere sich gestört fühlt, um mein Verhalten eigentlich zu überdenken? Dass diese "mir doch egal was andere denken!"-Haltung einfach irgendwann mal zuviel des Guten ist?
Es gibt Leute die einfach keine Lust mehr haben Blödflowers permanente Provokationen, Beleidigungen und Anspielungen zu lesen. Zumal ich gerne wüsste, wie man in diesem Forum mit dieser Ignorefunktion jemanden so ignorieren will, dass er einen nicht mehr stört. Es gab Zeiten, da hat bereits der Nick "Bloodflower" bei mir persönlich Aggressionen ausgelöst. Was das angeht kann ich nur für mich persönlich sprechen.

Regeln sind dazu da damit man sich daran hält, egal wie gut man integriert ist und egal wie gut man sich mit Leuten versteht. Was ist daran so schwer zu raffen?

quote:
Originally posted by schlauf
Und was mache ich, wenn ich melodiöslastigen Flächenelektro hören will?

Old Post Oct-17-2006 18:58  Germany
Click Here to See the Profile for Inyrie Click here to Send Inyrie a Private Message Add Inyrie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Inyrie
Bunnyrie

I see Lunchys point very clearly. I can totally understand why he DIDN'T want this matter to be discussed in public. Because it splits the forum and causes much more uproar than Bloodys behaviour did in the first place. I wish he had kept it that way... *sigh*

And in MY opinion, this is a GTA issue and is not for TA to discuss.
I think I can imagine why he got banned from whole TA. He opened that stupid thread in the COR. Usually you get suspended from only one forum, don't you?

EDIT: Sedat, I love your post! I totally agree with it. Gut gebrüllt, Löwe

quote:

Old Post Oct-17-2006 19:05  Germany
Click Here to See the Profile for Inyrie Click here to Send Inyrie a Private Message Add Inyrie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DennisF
up & down and all around

Registered: Nov 2001

Die Frage lautet wesentlich anders: Sollte sich der Rest der soviel Zeit hier verbringt, dass er jeden Post von Robert in den letzten Wochen nachsprechen kann, sich vielleicht mal gedanken über den Tagesablauf machen ...sorry ich kann bei dem thema nicht richtig ernst bleiben, da es einfach nicht nachvollziehbar ist was man hier liest als aussenstehender wenn man mal ein paar wochen nicht reingeguckt hat! für die normalos: sucht euch eine andere gewohnheit, als jeden tag stunden hier zu verbringen. es ist wie eine schlechte angewohnheit. fangt mit eurer zeit was vernünftiges an. versucht mal ein bischen abstand zu gewinnen und dann merkt ihr wie absurd das ganze hier ist.

ob das nun konstruktiv ist oder nicht muss jeder für sich selber entscheiden.

Old Post Oct-17-2006 19:12 
Click Here to See the Profile for DennisF Click here to Send DennisF a Private Message Visit DennisF's homepage! Add DennisF to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sir. Lunchalot
Paradenliebhaber

Registered: Aug 2001

Alright, this is the last reply in english from my side. As stated above, please open a thread in NYTA or contact kid nyce (http://www.tranceaddict.com/forums/...nfo&userid=7232) the NYTA mod to dicuss the NYTA situation with him. You do not have enough information and can not judge the situation enough to be part of this GTA discussion (which is not your fault, but simply due to the fact that you don`t speak german and have not experienced Bloody behaviour here in the last few weeks. PLease don`t state an opinion on things you can`t judge.

quote:
Originally posted by intelligent77
I'm pretty sure I wont' be the only NYTA joining in this discussion and the discussion belongs here. Because your the one who banned him and we're upset because we really enjoyed his contribution to the board.... This is a forum, where people discuss things and this is a huge issue!!

A stated - if the NYTA feel the need to discuss this - feel free but please do it on NYTA. As of today you are the only NYTA that has contacted me or posted on this subject.

quote:
PER YOUR SUBJECT - how could you have handled this differently - well first off, you could have opened it to discussion? Especially considering you seem to be avoiding any discussion over it whatsoever..

His behaviour has been discussed in this forum and via pm all the time during his two suspensions he had before this one.

quote:
Your permanent ban on him keeps him off the board completely! Including NYTA... so i think you should have discussed with other board mod's what your options were.

This suspension - like any other on TA btw - has been discussed in the mod forum of TA. As were his other two suspenions plus we discussed where his behaviour would lead to.

Strange... I thought I read something about me not warning him of a perm ban, but can`t seem to find it anymore when quoting your post, so let me just add: He was warned of a perm ban as of 11th. October by me.

As stated above please now let the discussion once again be for the feedback process and not about the suspenion per se since this will not change. Thanks

Old Post Oct-17-2006 19:13  Germany
Click Here to See the Profile for Sir. Lunchalot Click here to Send Sir. Lunchalot a Private Message Add Sir. Lunchalot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Inyrie
Bunnyrie

quote:
Originally posted by DennisF
Die Frage lautet wesentlich anders: Sollte sich der Rest der soviel Zeit hier verbringt, dass er jeden Post von Robert in den letzten Wochen nachsprechen kann, sich vielleicht mal gedanken über den Tagesablauf machen ...sorry ich kann bei dem thema nicht richtig ernst bleiben, da es einfach nicht nachvollziehbar ist was man hier liest als aussenstehender wenn man mal ein paar wochen nicht reingeguckt hat! für die normalos: sucht euch eine andere gewohnheit, als jeden tag stunden hier zu verbringen. es ist wie eine schlechte angewohnheit. fangt mit eurer zeit was vernünftiges an. versucht mal ein bischen abstand zu gewinnen und dann merkt ihr wie absurd das ganze hier ist.

Wahre Worte. Sehr wahr.

quote:

Old Post Oct-17-2006 19:16  Germany
Sir. Lunchalot
Paradenliebhaber

quote:
Originally posted by DennisF

Es ist in soweit konstruktiv, dass Du darauf hinweist, dass es noch etwas anderes als ein Forum, die Musik, den Sportverein, die Arbeit oder was auch immer es ist, womit sich Leute manchmal sehr sehr viel beschäftigen gibt. Dies bleibt jedoch jedem selbst überlassen und ich würde dazu auch keine Wertung abgeben. Für den einen ist es der Kaninchenzüchter Verein, für den anderen (G)TA - so what?

Jeder muss die imo selbst beurteilen und wer zu dem Schluß kommt, dass er lieber was anderes machen will, der wird auch was anderes machen. Wer zu dem Schluß kommt, dass er gerne hier ist und sich hier wohl fühlt, der soll hier seine Zeit verbringen. Ich sehe darin keine Unvernunft. Alles eine subjektive Beurteilung, was einem wichtig ist im Leben - Gottlob ist dies unterschiedlich und subjektiv.

So, und jetzt geh ich mal was lustiges lesen und lasse mich auch mal wieder von dem Ernst hier und der letzten Tage ablenken und lese WMIG.

Old Post Oct-17-2006 19:24  Germany
Click Here to See the Profile for Sir. Lunchalot Click here to Send Sir. Lunchalot a Private Message Add Sir. Lunchalot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
micrate
Guest

Registered: Not Yet
menschen sind einfach wie sie sind und roberts art ist eben eine andere. wenn jemand damit ein problem hat wieso benutzt er dann nicht den ignore button und fertig? ich las roberts posts lieber als manch andere hier weil es eben auch nicht der einheitsbrei war. und darf ich nur mal erinnern wie der umgang desperadoXX ggü. von den meisten war? da ist robert dagegen ja ein lamm.

und DennisF hat in gewisser weise auch recht. traurig wenn man sich auf die posts von robert draufstürzt und sich dran aufgeilt. TomTom hat das schon ganz gut geschrieben.

nochmal zum "prozess" - in anderen foren würde über sowas gar nicht diskutiert, weil sowas gar nicht passieren würde weil die leute den ignore button kennen bzw. eben die posts überlesen und ne scheiss-egal haltung dem user ggü aufkommt. aber manche scheinen das irgendwie doch zu ernst zu nehmen

Old Post Oct-17-2006 19:24 
Add  to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
intelligent77
KISS ME I'M IRISH

Registered: Mar 2003

quote:
Originally posted by Inyrie
I see Lunchys point very clearly. I can totally understand why he DIDN'T want this matter to be discussed in public. Because it splits the forum and causes much more uproar than Bloodys behaviour did in the first place. I wish he had kept it that way... *sigh*

And in MY opinion, this is a GTA issue and is not for TA to discuss.
I think I can imagine why he got banned from whole TA. He opened that stupid thread in the COR. Usually you get suspended from only one forum, don't you?

EDIT: Sedat, I love your post! I totally agree with it. Gut gebrüllt, Löwe

No he's banned from TA completely at the moment... which is why this discussion should continue!

May I make another suggestion -- Your forum only has one mod.... which means when something like this happens there is only one voice which CAN be biased, making a choice. Perhaps you guys should vote on and appoint an additional mod so that a difficult decision like this can be made by more than one person and prevents one person from being scrutinized(spelling sorry)

SUPPORT YOUR LOCAL EDM DJ's, DO YOUR DDM (dance, drink & be merry)

Dont' forget to give someone a smilie lap dance today!!!

Old Post Oct-17-2006 19:26  United States
Click Here to See the Profile for intelligent77 Click here to Send intelligent77 a Private Message Visit intelligent77's homepage! Add intelligent77 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Iniii
on the other side...

Registered: May 2006

quote:
Originally posted by micrate
in anderen foren würde über sowas gar nicht diskutiert, weil sowas gar nicht passieren würde weil die leute den ignore button kennen bzw. eben die posts überlesen und ne scheiss-egal haltung dem user ggü aufkommt. aber manche scheinen das irgendwie doch zu ernst zu nehmen

in anderen foren passierts u.u. auch deshalb nich weil sich die user einfach an die regeln halten bzw. verwarnte user doch noch eines besseren besinnen und das hirn einschalten.

...und dann spürst du die ganze Liebe in dieser Musik... und alles.. was sie bedeutet...

Old Post Oct-17-2006 19:27  Germany
Click Here to See the Profile for Iniii Click here to Send Iniii a Private Message Add Iniii to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sir. Lunchalot
Paradenliebhaber

quote:
May I make another suggestion -- Your forum only has one mod.... which means when something like this happens there is only one voice which CAN be biased, making a choice. Perhaps you guys should vote on and appoint an additional mod so that a difficult decision like this can be made by more than one person and prevents one person from being scrutinized(spelling sorry)

All suspenions affect complete TA. Taking away forum access from one specific forum is only the exception.

I had the discussion about a second mod for GTA a few times with Swamper and no regional forum will get a second mod. Period.

Old Post Oct-17-2006 19:33  Germany

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Germany > Was hätte in der Bloodflower Sache anders laufen sollen?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (8): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHouse track sample [2006] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSubway Baby - "Tribes of Khan Gala" (DJ Gogo Remix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:37.

Forum Rules: