|
|
|
|
 |
AirPole
Trance, where are you??

Registered: Jan 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by @win
ik vind dat trance goed meedraait met de huidige electro-koers. Die invloeden maken de trance veel rauwer en het knalt beter dan eerder. Ook de invloeden van mannen als Cosmic Gate, Dave 202 en vooral Sean Tyas vind ik zeer bemoedigend. Snoeihard knallen, zonder dat het kazig of hardtrancerig wordt, met heel veel gevoel voor melodie. Echt mijn ding! Veel mensen zullen het wel 180 graden met me oneens zijn, amar allaa...
|
Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Trance klinkt tegenwoordig echt niet meer rauw. Dat komt omdat de meeste producers nu TE veel bezig zijn met het afmixen, vooral met het EQ en Compress gebeuren. Ik vind goede kwaliteit in een track niet erg, maar de tracks van nu klinken veelal echt te 'schoon', te klinisch ofzo. Vroeger had je nog wel eens zo'n lekkere snijdende open hi-hat die met de kick meeliep. Vroeger werd er nog aandacht besteed aan lekkere ritmes in de drums, alhoewel er op zichzelf niet heel veel percussie kanalen gebruikt werden, nu zijn de drums toch vaak echt hetzelfde. En dan de melodien... De melodien van nu klinken veelal als een zooi willekeurig bijmekaar geraapte noten, in plaats van een ritmisch en tonaal lekker klinkende melodie. Ze moeten weer de kant op van vroeger. Neem nou zo'n melodie als die van Kamaya Painters - Endless Wave of Solid Sleep - Club Attack, beide zijn niet de meest complexe of ingewikkelde melodien die ooit geschreven zijn, maar ze zijn wel zeer effectief en liggen lekker in het gehoor en klinken niet overdone en willekeurig!
Just my 2 cents!
Chicane - The Drive Home
- Next Party Stops -
Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.
|
|
Feb-01-2007 23:00
|
|
|
 |
 |
Remy D
Oranje!!!!

Registered: Apr 2001
Location: Nederland oh Nederland jij bent een kampioen, wij houden van ORANJE om zijn daden en zijn doen.
|
|
|
| quote: | Originally posted by AirPole
Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Trance klinkt tegenwoordig echt niet meer rauw. Dat komt omdat de meeste producers nu TE veel bezig zijn met het afmixen, vooral met het EQ en Compress gebeuren. Ik vind goede kwaliteit in een track niet erg, maar de tracks van nu klinken veelal echt te 'schoon', te klinisch ofzo. Vroeger had je nog wel eens zo'n lekkere snijdende open hi-hat die met de kick meeliep. Vroeger werd er nog aandacht besteed aan lekkere ritmes in de drums, alhoewel er op zichzelf niet heel veel percussie kanalen gebruikt werden, nu zijn de drums toch vaak echt hetzelfde. En dan de melodien... De melodien van nu klinken veelal als een zooi willekeurig bijmekaar geraapte noten, in plaats van een ritmisch en tonaal lekker klinkende melodie. Ze moeten weer de kant op van vroeger. Neem nou zo'n melodie als die van Kamaya Painters - Endless Wave of Solid Sleep - Club Attack, beide zijn niet de meest complexe of ingewikkelde melodien die ooit geschreven zijn, maar ze zijn wel zeer effectief en liggen lekker in het gehoor en klinken niet overdone en willekeurig!
|
En dat is voor mij dus ook de reden dat ik bijna nooit meer live sets luister (wel naar live sets van voor 2004), qua nieuwe tunes vind ik er heel veel bruut en luister ze dan ook veel los van elkaar. Maar de laatste set die ik luisterde, die ik overigens wel na 70 minuten uitgezet heb vanwege de eentonigheid, was weer zo'n eenheid gebeuren. Net of ik 1 heel lang nummer aan het luisteren ben. Dat was de EM mix van Armin van 24/12/2006. Heel veel nummers uit die set luister ik heel vaak los en vind ze heel gaaf maar om ze in een set te horen kan mij niet meer bekoren. Maar eigenlijk vind ik dit al sinds een paar jaar met livesets, op een paar uitzonderingen na dan.
|
|
Feb-02-2007 08:56
|
|
|
 |
 |
Botol&Cebok
Supreme tranceaddict
Registered: Mar 2006
|
|
|
| quote: | Originally posted by Remy D
En dat is voor mij dus ook de reden dat ik bijna nooit meer live sets luister (wel naar live sets van voor 2004), qua nieuwe tunes vind ik er heel veel bruut en luister ze dan ook veel los van elkaar. Maar de laatste set die ik luisterde, die ik overigens wel na 70 minuten uitgezet heb vanwege de eentonigheid, was weer zo'n eenheid gebeuren. Net of ik 1 heel lang nummer aan het luisteren ben. Dat was de EM mix van Armin van 24/12/2006. Heel veel nummers uit die set luister ik heel vaak los en vind ze heel gaaf maar om ze in een set te horen kan mij niet meer bekoren. Maar eigenlijk vind ik dit al sinds een paar jaar met livesets, op een paar uitzonderingen na dan. |
dj cross !!! at trance energy 2000 1999 jammer dat ik die tijd niet kon meemaken
Feb-04-2007 08:56
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 01:02.
Forum Rules: