|
|
|
|
 |
Push2005
Sidechain'd
Registered: Oct 2004
|
|
|
| quote: | Originally posted by Solar1
citaat Marco Bailey over de belgische clubscene (release mei 07):
"In België lijkt het soms alsof ze opzettelijk naar iemand gaan kijken om kritiek te spuien. Te verwend zeker? En dus nooit tevreden. Vaak staan er hier vijf-zes headliners op een affiche, en dan willen ze nog maar vijf euro betalen. Dat kan toch niet? Weet je, de laatste jaren heeft iedereen te veel van alles: gsm, dvd, games, internet, laptop... Ze blijven liever thuis, in hun eigen kleine club." |
Te verwend is misschien één zaak ja. Maar aan de andere kant; vroeger was het Dj'en niet voor iedereen weggelegd en draaide daar een duister sfeertje rond: men wist niet goed wat dat was. Tegenwoordig hebben veel meer mensen daar een notie van. Als die mensen dan gaan beseffen dat die vroegere 'helden' eigenlijk helemaal niet goed kunnen draaien op bvb technisch vlak; is het ergens logisch dat ze zich in het zak gezet voelen. Dit is ook een roep naar meer kwaliteit en het opkuisen van de scene.
Geen wonder dat Marco Bailey zo'n uitspraken doet; hij is namelijk zelf geen mirakel (er is aan het licht gekomen dat zijn platen allemaal door anderen zijn gemaakt) en hij is geen formidabele dj op technisch vlak ook. Hij zal dus wellicht verbitterd zijn van de vele, soms terechte, kritiek.
Dit is volgens mij de andere zijde van de medaille. Het argument 'te verwend' is te simpel.
|
|
May-21-2007 19:13
|
|
|
 |
 |
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004
|
|
|
| quote: | Originally posted by Real
Ik moet zeggen dat ik het nochtans helemaal niet eens ben met El Shorty. Als ik naar een topclub ga, vind ik het een vereiste dat de DJ's op z'n minst deftig kunnen mixen. Als ik wat marginale 80's en 90's meezingers in elkaar gesmeten wil horen, ga ik, zoals reeds vermeld, naar een boerenfuifke. Maar op club-vlak mag je toch veeleisend zijn, wat is dat nu. |
Hier kan ik mij ook wel in vinden .
Ik ben tijdens mijn studententijd en in de weekends voldoende op stap geweest naar dergelijke fuiven. Als je naar zo'n fuiven gaat, weet je dat je er niet naartoe moet gaan voor een technisch perfecte DJ of de meest underground muziek. Daarvoor ging ik dan ook niet, dat was vooral om vrienden terug te zien (zeker op studentenfuiven), om op een onnozele manier lol te maken, bij te praten ... vaak tot in de vroege uurtjes. Nu ben ik dat eigenlijk allemaal beu o.a. omdat je op die fuiven toch vaak hetzelfde hoort (de nieuwste hitjes gecombineerd met dezelfde klassiekers) en omdat je er tussen de pubers rondloopt, mensen waar ik totaal geen band mee heb. Hier in de buurt heb je trouwens niet veel 'gewone' fuiven meer, enkel de grotere overleven nog. Beetje identiek als bij discotheken: de jeugd gaat minder weg en heeft andere prioriteiten. Wel is er een evolutie naar veel 30+ fuiven die ook veel succes hebben, oudere muziek dat ook iets ouderer volk (25ers tot +30) aantrekt, maar dat boeit mij dus niet. Wat die fuiven betreft heb ik het dus wel een beetje gehad.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Discotheken. Ik ben nooit overdreven veel geweest maar heb toch wel een aantal discotheken bezocht: Versuz, Boccacio, Reflex ... Toen in die tijd was ik nog niet al te veeleisend en was ook de technische kant nog niet zo belangrijk. Nu is dat veranderd en mag het al eens iets meer en beters zijn, om dus iedere week naar een 'gewone' discotheek te gaan zie ik niet zitten. Af en toe eens een keertje kan nog wel (zo had ik laatst Memories en dit weekend Schulz gepland, maar is er niet van kunnen komen). Ik ben ook al iets ouder ondertussen en ik heb ook niet meer de behoefte om iedere week zwaar op stap te gaan. Vaak ga ik ergens rustig op cafe met vrienden iets drinken (Blonde Leffe of Duvel ). Als ik dan eens echt goed op stap wil, dan kies ik mij de grotere events of speciale clubavonden uit (zoals nu zondag Club Elite Night). Ik verwacht dan natuurlijk wel kwaliteit en geen 'fuif' toestanden.
| quote: | Originally posted by Solar1
citaat Marco Bailey over de belgische clubscene (release mei 07):
"... Vaak staan er hier vijf-zes headliners op een affiche, en dan willen ze nog maar vijf euro betalen. Dat kan toch niet? ..." |
Voor mij is dat alvast niet het geval. Als ik echt goed EN kwalitatief op stap wil gaan, en er zijn een aantal goeie headliners, dan ben ik ook bereid om daar goed voor te betalen. Maar zoals zonet vermeld, ik verwacht daar dan ook wel kwaliteit voor terug natuurlijk.
p.s.: hoewel het mss zo lijkt, voel ik mij nog gene ouwe sok 
|
|
May-21-2007 20:26
|
|
|
 |
 |
Xilver
Driven by passion

Registered: Apr 2004
|
|
|
May-21-2007 21:18
|
|
|
 |
 |
Xilver
Driven by passion

Registered: Apr 2004
|
|
|
May-22-2007 10:21
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 10:04.
Forum Rules: