|
|
|
|
 |
T.H.C.
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by TimeportE
hier ben ik het met je eens, maar het feit is wel dat je niet kan bewijzen dat er veel mensen onschuldig in de gevangenis zitten.. ze hebben namelijk allemaal een rechtzaak gehad en zouden daar dus moeten zitten volgens de wet.. ik geloof ook dat er veel mensen daar in de gevangenis zitten die onschuldig zijn, maar het is neit te bewijzen tenzij je ze allemaal opnieuw een rechtzaak zou geven.. |
Ok aantal onschuldigen is wel lastig te bewijzen, hoeft ook niet voor mij, ik kan me niet voorstellen dat een overheid ook maar 1 (edit, onschuldig)persoon gewoon legaal afmaakt, als een hond, verplaats je eens in de familie van die persoon...ok deze thread gaat niet over de doodstraf maar ik kots wel op het amerikaanse rechtsysteem, ook op de manier dat deze jongen is gepakt...
(edit) even een voorbeeldje van het kromme systeem, de gevangenisen zijn geprivatiseerd, die hebben er baat bij dat de straffen zwaar zijn, dus hebben ze er een stevige lobby opuitgestuurd om de regering te overtuigen dat het goed is om zware straffen te geven, dit slaat toch nergens op! gaat puur om financiele zaken en het heeft helemaal nix met rechtspraak te maken! echt krom
Last edited by T.H.C. on Apr-14-2002 at 15:26
|
|
Apr-14-2002 15:14
|
|
|
 |
 |
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by T.H.C.
(edit) even een voorbeeldje van het kromme systeem, de gevangenisen zijn geprivatiseerd, die hebben er baat bij dat de straffen zwaar zijn, dus hebben ze er een stevige lobby opuitgestuurd om de regering te overtuigen dat het goed is om zware straffen te geven, dit slaat toch nergens op! gaat puur om financiele zaken en het heeft helemaal nix met rechtspraak te maken! echt krom |
Mee eens, dit is echt krom. Het Amerikaanse rechtssysteem is inderdaad krom, maar het heeft wel zijn goede elementen (ik noem wederom Jury rechtspraak).
Niet alleen het Amerikaanse rechtssysteem is krom, maar ook het Nederlandse. De rechter heeft zelf een behoorlijke mate van interpretatievrijheid, kijk naar alle jurisprudentie die er geschreven is, en die de laatste jaren (door de technologische vooruitgang) exponentieel toeneemt.
In Griekenland krijg je voor vliegtuigspotten 6 maanden cel, terwijl je daarvoor in Nederland een heel vliegtuig (passagiers + bemanning) voor moet uitmoordden onderhand! In Nederland kunnen strafzaken afgekocht worden met een schikking, met veel geld dus! Kijk naar de bouwfraude zaak, dat is pas 1 voorbeeld.
Kijk ook naar de talloze marokkanen die de politie laat lopen ivm stigmatisatie van de hele groep. Laatst is dat gebeurt bij die groepsverkrachting ergens in Denhaag / Rotterdam ofzo.
In Nederland hebben ze een 'softe' aanpak, gericht op preventie en voorkoming van herhaaldelijke delinquentie (preventief), en Amerika is het meer repressief.
Voor beide systemen is wel wat te zeggen.
Greetz,
SnuggLe
Apr-14-2002 15:34
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 00:03.
Forum Rules: