|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
Virus
yes

Registered: Oct 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by reveal
jag håller med Aendy fullständigt
går aldrig att försvara att man förstör för andra
parallell: ni som säger att droger bara förstör för er själva och att det är ok med droger därför, då måste ni ju tycka det samma om klotter (aka grafitti)... men det kan ni ju OMÖJLIGT säga endast är för en själv, det är ju för att visa upp sig (eller nåt) man ritar...
(observera, jag vet INTE om det är samma personer hör på forumet som är för graffitti som är för droger, så klanka inte ner mig på det) |
jag antar att det här inlägget syftar på mej, så jag ska förklara vad jag menar.
Jag är inte för legalisering av alla droger och jag är inte för legalisering av skadegörelse. Nåt annat har jag inte påstått. Jag sa att jag tyckte det var "fint" med graffiti lite varstans, men jag sa aldrig att man skulle legalisera skadegörelse på annans egendom.
Jag tycker att man ska uppmuntra graffiti och betrakta det som en konstform inte kalla det att uppmuntra till skadegörelse eller dyl. I artikeln jag länkade till ovan så uppges att 90% av alla graffitikonstnärer målar lagligt. Huruvida detta är fullt trovärdigt eller inte får man väl avgöra själv, men poängen är att man ska uppmuntra detta inte se det som en samhällsplåga som bör utrotas. Man ska inte dra alla över samma linje och kalla dem klottrare.
Klotter och Graffiti är inte samma sak!
Dock finns det som engagerar sig med både klotter och graffiti, men det gör det inte legitimt att fördoma alla och stänga utställningar etc... Tycker ni det är rätt?
Dom s.k. "Sprayarna" behöver stöd inte motarbetas. Det är konst, och har rätt till statliga medel. Pål Hållender ges stöd för sin bizarra porr, men graffitimålare behandlas som smuts..
| quote: | Originally posted by mindshooter
Hur ska man sklija dom åt då? ska man sätta dit dårarna men inte dom andra? |
Straffa dom som begår skadegörelse och ge faan i dom som inte gör det? Varför i helvete ska man straffa nån som inte gör nåt olagligt?
|
|
Apr-22-2002 20:36
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 14:24.
Forum Rules: