|
| quote: | Originally posted by mindshooter
mkt möjligt....Tror det var steve iofs som sa att det var sveriges dolda folksjukdom.... Vet ej...ska kolla upp det | Jo just det, vi chatta om det på ICQ en kväll... Det finns ju en slags "Tysta dagen" typ nåt sånt...
Då man ska banna alla oljud och så vidare, detta sker på en och samma dag i ett 60tal länder runt om i världen bara det att det är typ helt okänt i Sverige... Detta hörde jag i ett radio program på Radio Sthlm. Det var då dom också nämde tinitus som en "dold folk sjukdom"...
Jag antar att jag har haft tur för jag har vart på krogen å festat i snart 10 år i genomsnitt 1 gång per helg vilket innebär mycker exponering för höga ljud volymer + att jag kan spela grymt högt i min bil vilket jag gör ofta... Men jag antar att folk har olika trösklar för vad man klarar... Bäst å lugna ner sig medans man har kvar hörseln..
Om man tycker att öron proppar eller liknande förstör ljud bilden för mycket så finns det lite dyrare hörsel skydd att få tag på, dom är custom gjorda just för individens öra och sägs va skit bra...
Nog om detta... nu ska jag spela så mina grannar blir galna C-ya...