Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Grattis Mindshooter!
Pages (3): « 1 2 [3]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by Vizay
ja ghar konstant väldigt lätt tinitus (öronsus å ibland pip) å de e inte kul kan jag säga.....då man e med folk å de e massa ljud runtom en så märks det inte men då man ska t.ex. somna å de e aldeless tyst så märks det som fan...

sänk hellre volymen å slipp tinitus e mitt råd till alla, det är inte värt det!

Då ligger du exakt på samma nivå som mig....

Har då lite tråkig fakta taget ur en talong jag läst:

"Tinnitus är obotligt och blir aldrig bättre"

det kan bara bli värre....så har du fått det...då ligger det där....och nu har jag det...och jag tänker INTE låta det bli värre...därmed skippar jag alla planer vad gäller DJ utrustning.... Sen blire nog öronproppar på jobbet oxå...osså på fester såklart...

Old Post May-23-2002 00:11 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

att de e obotligt visste jag redan å de e synd :/ men jag kan glädja lite med att det pågår forskning om hur man ska kunna fixa det så nån gång i framtiden kanske vi slipper det

[edit]

har du fått det nyligen eller haft det ett tag utan å tänka på det då?

batteries not included.

- dave

Old Post May-23-2002 08:39  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by mindshooter
mkt möjligt....Tror det var steve iofs som sa att det var sveriges dolda folksjukdom.... Vet ej...ska kolla upp det
Jo just det, vi chatta om det på ICQ en kväll... Det finns ju en slags "Tysta dagen" typ nåt sånt...
Då man ska banna alla oljud och så vidare, detta sker på en och samma dag i ett 60tal länder runt om i världen bara det att det är typ helt okänt i Sverige... Detta hörde jag i ett radio program på Radio Sthlm. Det var då dom också nämde tinitus som en "dold folk sjukdom"...
Jag antar att jag har haft tur för jag har vart på krogen å festat i snart 10 år i genomsnitt 1 gång per helg vilket innebär mycker exponering för höga ljud volymer + att jag kan spela grymt högt i min bil vilket jag gör ofta... Men jag antar att folk har olika trösklar för vad man klarar... Bäst å lugna ner sig medans man har kvar hörseln..

Om man tycker att öron proppar eller liknande förstör ljud bilden för mycket så finns det lite dyrare hörsel skydd att få tag på, dom är custom gjorda just för individens öra och sägs va skit bra...

Nog om detta... nu ska jag spela så mina grannar blir galna C-ya...

Old Post May-23-2002 16:41  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Gör en ny diskussion

Old Post May-23-2002 16:59 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Grattis Mindshooter!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 2 [3]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMarkus Schulz? [2007] [11]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSteve Angello - "Voices" (Eric Prydz Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:43.

Forum Rules: