Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tinnitus
Pages (10): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Icarus
Suspended User



Registered: Jul 2002
Location:

quote:
Originally posted by mindshooter


Tycker alla att denna ska ligga som sticky?


Egentligen inte, med tanke på att det är obotligt.
(Skojar bara. Häfta fast den för all del.)

Jag märker det egentligen inte annars än på natten, när jag kollar på TV, men inte på dagen. Lika mycket hörs det när jag lagt mig, men jag har mer eller mindre vant mig, och jag klarar mig oftast, men ibland är det jävligt jobbigt. Jag vet inte var jag har fått min tinnitus från, jag har inte alls festat i närheten lika mycket som mina vänner, med alldeles utmärkt hörsel. Kan ju vara kroniskt, men det dök upp först för ett par år sen i den styrkan det ligger på nu. Jag är bara glad att jag klarar av det, och att jag har vant mig. Jag kan fortfarande inte förstå sambandet mellan trötthet och extra högt brus som råder i mitt fall. Det mest skrämmande är att ibland när jag somnar när jag kollar på TV (oftast dåliga fotbollsmatcher) och när jag är i tidigt R.E.M. tillstånd, så låter det extremt mycket, och väcker mig ofta. Det brukar vara i några sekunder tills jag efter mycket kamp sliter mig loss och lyckas vakna, och återfå medvetandet (detta hittar jag inte på, ta det som en varning). Som tur är händer det inte så ofta. Jag vet inte hur mycket mina besvär har att göra med bara hörseln dock. På senare tid har inga öronproppar hjälpt situationen när jag har gått ut. Det är alltid jobbigt natten efter festen/krogen/klubben. Bara när jag är berusad, kan jag slappna av och somna utan några som helst hinder, en natt efter att jag lyssnat på hög musik. Det sägs också att hasch hjälper, men jag vet inte hur sugen jag är på att testa det.

Mitt råd till alla som har det bra, är att göra precis allt ni kan för att slippa råka ut för tinnitus.


___________________
If you can't buy happiness, you don't know where to shop.

Old Post May-05-2003 23:12  Falkland Islands
Click Here to See the Profile for Icarus Click here to Send Icarus a Private Message Add Icarus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
morakickers
doncel achiever



Registered: Jun 2001
Location: nowhere close, Scandinavia

quote:
Originally posted by Vizay
vitryss för mycke arkiv X lr? :P


ne men de e ju klart att de kan dyka upp ett botemedel till denna skada om 100 år, det pågår ju faktiskt forskning om detta hela tiden....forskningen går ju framåt hela tiden...



obotligt el ej:
javisst utvecklas etablerade fakta hela tiden: för bara några år sen fick alla lära sig att hjärnceller inte återskapas, idag vet man att hjärnceller VISST nyproduceras (även om man inte vet exakt HUR).
jag kommer också ihåg det där med känselhåren i örat. möjligt att man i framtiden kanske kan peta in nya hår (hoppas hoppas, jag har aldrig haft öronproppar en längre stund, tycker det drar ned upplevelsen. HÖG musik och konserter och freestyle sedan 16 år tillbaka (första walkman vid 13 års ålder))....

Icarus:
fasen nu gör du mig skraj, jag känner verkligen igen det där med ashög volym precis innan uppvaknande eller precis efter man börjat falla i sömn - känns som om ngn talar/ropar extremt högt precis inne i örat... fan jag trodde bara det var att hjärnan drar på drömvolymen och nu kör vi, har aldrig kopplat det till det svaga brus jag har (som jag aldrig lider av).

sticky el inte:
vi kan def göra denna thread till sticky för min del, har polare m tinnitus och det är verkligen tragiskt - jag beklagar verkligen sorgen för er TA som fått detta!!

Old Post May-06-2003 16:59 
Click Here to See the Profile for morakickers Click here to Send morakickers a Private Message Add morakickers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

quote:
Originally posted by morakickers jag har aldrig haft öronproppar en längre stund, tycker det drar ned upplevelsen. HÖG musik och konserter och freestyle sedan 16 år tillbaka (första walkman vid 13 års ålder))....


Låter som du tänker lite ... "Det händer aldrig mig" men jag lovar dig att efter en stund med proppar i så vänjer sig öronen och ljudet blir as bra ändå... jag lovar.... + att du kommer dra ut på tiden innan du får tinnitus eller för dom som redan har lite precis som jag så förvärras den inte lika fort.



Använd hörselskydd folket !


___________________
www.Steveheden.se

Old Post May-06-2003 18:36  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Icarus
Suspended User



Registered: Jul 2002
Location:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Använd hörselskydd folket !


___________________
If you can't buy happiness, you don't know where to shop.

Old Post May-06-2003 18:58  Falkland Islands
Click Here to See the Profile for Icarus Click here to Send Icarus a Private Message Add Icarus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

De där i Holland-forumet borde också ha en likadant tråd som sticky.

I Holland använder de mesta i publiken aldrig proppar.
Jag ser väldigt sellan personer som har proppar i öron.
Det är som pratar med en döva. "Proppar? Vad? Värför? Du är inte klok!" säger de.

Jag skulle själv gärna vilja köpa proppar men även jag har absolut ingen åning vart jag ska kunna köpa dem. Användningen av proppar i Hollandska partylivet blir absolut inte stimulerad av de stora organisationer som ID&T.

Ibland finns det bara en liten varning på baksidan av biljetten som nämna:
"Att besöka denna evenemang kan förorsaka hörselskada".. men det är allt.


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post May-07-2003 14:46  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amnezia
this...is...not...örebro



Registered: Apr 2002
Location: standing by the stereo!!!

quote:
Originally posted by ScuL
Jag skulle själv gärna vilja köpa proppar men även jag har absolut ingen åning vart jag ska kunna köpa dem. Användningen av proppar i Hollandska partylivet blir absolut inte stimulerad av de stora organisationer som ID&T.

Ibland finns det bara en liten varning på baksidan av biljetten som nämna:
"Att besöka denna evenemang kan förorsaka hörselskada".. men det är allt.


hade ett pip som överrösta bilstereon på väg hem från holland jäkligt störande men som tur var försvann d värsta...d jobbiga va att propparna låg kvar på hotellrummet...Crap


___________________

Old Post May-07-2003 16:16  Sweden
Click Here to See the Profile for Amnezia Click here to Send Amnezia a Private Message Add Amnezia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cool2002
Junior tranceaddict



Registered: Jul 2002
Location: Stockhom
tintus

jag har tintus efter en massa konserter som jag var på 80 talet

en gång i tiden lyssnade jag på typ allt

och jag fick en gång följa med ett band upp på scene

och höra hur det låter live

missade det där med att man inte skulle stå under

högtalar tornet

ljudet gick upp i 100db och där stog jag i 3sec

så min öron slog lock gick av scenen och märkte att det

komm nogon rinnade från örona

sen blev allt värre kunde inte höra nogot alls

tog en lång tid för att få hörselen tillbacka

var hoss en öron läkare som sa att jag måste

sluta gå på konster gick inte på 3år lyssnade inte på music

under den tiden och det hjälpte

kan höra men jag får i bland tillbacka tintus

så öron propar är mycket bra att ha

synd bra för mig att jag inte använde några,,

annras skulle min hörsel var bätter än i dag

Old Post May-11-2003 08:04  Sweden
Click Here to See the Profile for cool2002 Click here to Send cool2002 a Private Message Visit cool2002's homepage! Add cool2002 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun



Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden

fy fan cool2k2.... låter inget vidare du :/


___________________
Daniel

Old Post May-11-2003 23:25  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tobo99
Senior tranceaddict



Registered: Sep 2000
Location: Borås, Sweden

personligen har jag bara lätt tinnitus som jag bara märker när det är helt tyst i omkring mig, typ när man ska sova.
Fanns en grej på Aftonbladet om det för en tid sen
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa...,274821,00.html
Men jag betvivlar att det är stressrelaterad tinnitus som folk lider av här

Old Post May-18-2003 14:57  Sweden
Click Here to See the Profile for tobo99 Click here to Send tobo99 a Private Message Add tobo99 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

hade proppar på sensation white, såg inte en enda person på hela stället som hade det förutom jag.. gick inte och letade direkt men ändå.. på trance nation i stockholm förut såg jag rätt många ändå.. och det störiga var att många frågade varför jag hade dom.. suck säger jag bara.. skrattar bäst som skrattar sist när dom undrar varför ljudet stannar kvar i öronen fast det borde vara tyst när dom drar ut ur hörseltortyren vid megahögtalarna

iofs var sensation inte lika farligt som andra grejer ja vart på men ändå... en jag träffade häromdagen har fått tinnitus av minidisc lyssnande.. måste gå runt med öronproppar hela tiden nu, på rekommendation av doktor.. hela livet ut, till och med när han sover typ.. skojigt :/

Old Post Jul-14-2003 13:24  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

quote:
Originally posted by staz
hade proppar på sensation white, såg inte en enda person på hela stället som hade det förutom jag.. gick inte och letade direkt men ändå.. på trance nation i stockholm förut såg jag rätt många ändå.. och det störiga var att många frågade varför jag hade dom.. suck säger jag bara.. skrattar bäst som skrattar sist när dom undrar varför ljudet stannar kvar i öronen fast det borde vara tyst när dom drar ut ur hörseltortyren vid megahögtalarna

iofs var sensation inte lika farligt som andra grejer ja vart på men ändå... en jag träffade häromdagen har fått tinnitus av minidisc lyssnande.. måste gå runt med öronproppar hela tiden nu, på rekommendation av doktor.. hela livet ut, till och med när han sover typ.. skojigt :/


Det var som när vi var på Trance Energy och en tjej typ pilla på sipowitz hörselproppar och frågade om han inte gillade musiken...

Helt idiotiskt... tinnitus drabbar alla som har alla typer av höga ljud omkring sig, det är bara en tidsfråga...

Fan jag skulle behöva ett par proppar som dämpa 30-40 dB men det finns väl inte, jag börjar få värre tinnitus och jag vet att det går till en viss gräns sen måste man väl lägga av å gå på dessa fester eller ha både proppar och kåpor...


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Jul-14-2003 14:22  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun



Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Det var som när vi var på Trance Energy och en tjej typ pilla på sipowitz hörselproppar och frågade om han inte gillade musiken...

Helt idiotiskt... tinnitus drabbar alla som har alla typer av höga ljud omkring sig, det är bara en tidsfråga...

Fan jag skulle behöva ett par proppar som dämpa 30-40 dB men det finns väl inte, jag börjar få värre tinnitus och jag vet att det går till en viss gräns sen måste man väl lägga av å gå på dessa fester eller ha både proppar och kåpor...


hehehehe... fick upp en bild av dig i huvudet nu när du hoppar runt på nån fest med dina fula glasögon som ögona hänger ut på och extremt stora hörselskydd..


___________________
Daniel

Old Post Jul-14-2003 14:31  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tinnitus
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackanother beautiful track to identify (#10) [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMulti Dubbers - "Infusion Pump" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:32.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!