|
| quote: | Originally posted by mindshooter
Tycker alla att denna ska ligga som sticky? |
Egentligen inte, med tanke på att det är obotligt.
(Skojar bara. Häfta fast den för all del.)
Jag märker det egentligen inte annars än på natten, när jag kollar på TV, men inte på dagen. Lika mycket hörs det när jag lagt mig, men jag har mer eller mindre vant mig, och jag klarar mig oftast, men ibland är det jävligt jobbigt. Jag vet inte var jag har fått min tinnitus från, jag har inte alls festat i närheten lika mycket som mina vänner, med alldeles utmärkt hörsel. Kan ju vara kroniskt, men det dök upp först för ett par år sen i den styrkan det ligger på nu. Jag är bara glad att jag klarar av det, och att jag har vant mig. Jag kan fortfarande inte förstå sambandet mellan trötthet och extra högt brus som råder i mitt fall. Det mest skrämmande är att ibland när jag somnar när jag kollar på TV (oftast dåliga fotbollsmatcher) och när jag är i tidigt R.E.M. tillstånd, så låter det extremt mycket, och väcker mig ofta. Det brukar vara i några sekunder tills jag efter mycket kamp sliter mig loss och lyckas vakna, och återfå medvetandet (detta hittar jag inte på, ta det som en varning). Som tur är händer det inte så ofta. Jag vet inte hur mycket mina besvär har att göra med bara hörseln dock. På senare tid har inga öronproppar hjälpt situationen när jag har gått ut. Det är alltid jobbigt natten efter festen/krogen/klubben. Bara när jag är berusad, kan jag slappna av och somna utan några som helst hinder, en natt efter att jag lyssnat på hög musik. Det sägs också att hasch hjälper, men jag vet inte hur sugen jag är på att testa det.
Mitt råd till alla som har det bra, är att göra precis allt ni kan för att slippa råka ut för tinnitus.
___________________
If you can't buy happiness, you don't know where to shop.
|