Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Intuition Invites Above & Beyond
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
BZRK
headcase

Registered: Aug 2003

Allé, kzal nog eens luisteren

Topher Jones feat Meredith Call - Benediction // Imogen Heap - The Moment I Said It (Ben Brown Remix) // Probspot - Crimes Of Passion // Tkac & Haverlik - Leeane (Kalafut & Fygle Remix) // Luke Chable - Melburn (Am Bee En Tea Mix) // Mogwai - Hunted By A Freak (Attention Deficit's Leave A Light On Mix)

Music never separated people. No one style music is better than the other and no one style is truer than the other. It's all music !!
Please ID this track

Old Post Aug-16-2008 17:53  Belgium
Click Here to See the Profile for BZRK Click here to Send BZRK a Private Message Visit BZRK's homepage! Add BZRK to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
christina

Registered: Jan 2006
quote:
Originally posted by Remofski
Trouwens, jij hebt ook altijd wel wat last gehad van een lichte bias. Als het album was uitgebracht onder de naam van José Amnesia of Mike Foyle had je er mss nog voor opengestaan, maar die generische, commerciële mannen van Oceanlab? How maar!

hey, ik heb ni gezegd dat ik hun muziek slecht vond he
ik heb hun nieuwe album nog niet beluisterd, maar tussen hun oud werk zit wel wat goeds vind ik.

dus ik herhaal: uw argumentatie vergt nog wat werk

Old Post Aug-16-2008 17:59  Belgium
Click Here to See the Profile for christina Click here to Send christina a Private Message Add christina to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Remofski
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2007

Hehe, muziekargumentatie is dan ook niet vanzelfsprekend. De enige goede argumentatie die je daarbij kunt leveren is elk liedje tot op de draad ontleden op zijn technische aspecten. Ik doe het liever zo.

Old Post Aug-16-2008 18:05  Belgium
Click Here to See the Profile for Remofski Click here to Send Remofski a Private Message Add Remofski to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
En idd, het zijn geen toegankelijke plaatjes voor een standaard tranceliefhebber en ik vond er maar een stuk of 4 van goed toen ik het de eerste keer hoorde.

Het zijn geen toegankelijke platen voor een "standaard tranceliefhebber", maar de pop-elementen druipen er gewoon vanaf.
Die post impliceert ook dat je dus beter bent dan "de standaard tranceliefhebber" en dat terwijl je Giuseppe Ottaviani verafgoodt, een mediocre producer die CONSTANT dezelfde gefilterde Vandit-presets gebruikt.

LOL

Meneer luistert zeker naar trance sinds 2006?

Old Post Aug-16-2008 18:24  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Remofski
Senior tranceaddict

Ik heb niet gezegd dat ik beter ben dan de standaard tranceliefhebber. Ik zeg dat ik meer geduld heb dan de standaard tranceliefhebber, althans degenen op dit forum toch blijkbaar. Minder toegankelijk betekent dat je je tijd ervoor moet nemen, iets wat precies dikwijls teveel gevraagd is.

Giuseppe Ottaviani is een pak betere producer dan het gros van de DJ's waar op dit forum dagelijks lippendienst aan geleverd wordt. Met voorsprong zelfs. Eén van de weinige mensen die nog met originele melodieën op de proppen komt en die uplifting elementen blijft gebruiken in een tijd waarin ze niet meer populair zijn.

Zullen we het anders hebben over de oh zo geweldige kwaliteit van psytrance platen die precies de soundtrack zijn van een Star Wars gevechtsscène? Wel eens leuk om naar te luisteren, daar niet van, maar als je over kwaliteit wil beginnen, kijk dan eerst eens naar jezelf.

Ter uwer informatie: ik heb trance ontdekt vanaf 2001. Niet bijzonder vroeg, niet bijzonder laat. Ik blijf gwn een fan van melodie, voor mij nog altijd de basis van àlle muziek. Die basis bestaat dus niet uit plat gebeuk.

Old Post Aug-16-2008 18:44  Belgium
Click Here to See the Profile for Remofski Click here to Send Remofski a Private Message Add Remofski to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Real
hi!

Registered: Feb 2004

Niks tegen de Remy he eikels.

You pick up this working girl who's hooked on smack, who hussles and scores. "That's all I do" she says, she says "Ten bucks for head, fifteen for half-and-half". She says "Three hits a day at 35 per", you say "That's seven tricks a day at least", but she says "Sometimes I get lucky. Once this guy gives me a bill-and-half just to eat me, only time I ever came".
You figure you can save her. You sell your color tv, that keeps her off the streets a whole day. You hawk your typewriter for one jolt. Then your shotgun, your watch. A week later you say "Listen I'm a little short", but she says "No scratch, no snatch". You say "Look it is better to give", but she says "Beat off creep".
One night they spot you on the street in your skibbies trying to sell your shoes. You tell them who you are, but they nail you. Then she happens by and she says "Christ you look fucked", she says "Hang tough!". But you don't say anything, you just think "what a bum rap for a nice, sensitive guy like me".

Old Post Aug-16-2008 19:51  Belgium
Click Here to See the Profile for Real Click here to Send Real a Private Message Add Real to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004

quote:
Giuseppe Ottaviani is een pak betere producer dan het gros van de DJ's waar op dit forum dagelijks lippendienst aan geleverd wordt.

Wie zijn dan deze zo vaak geciteerde producers (want dat zal je wel bedoelen vermoed ik, en niet DJ's dus ) als ik vragen mag?

quote:
Zullen we het anders hebben over de oh zo geweldige kwaliteit van psytrance platen die precies de soundtrack zijn van een Star Wars gevechtsscène? Wel eens leuk om naar te luisteren, daar niet van, maar als je over kwaliteit wil beginnen, kijk dan eerst eens naar jezelf.

meneer is precies naast een A&B kenner ook een grote psy trance liefhebber. Maakt ge hier nu niet een beetje dezelfde fout waar ge de rest van het forum van beschuldigt?

voor de rest kan ik mij enorm goed vinden in de post van Config. Menno speelde op Tomorrowland niet zijn beste set die ik al van hem heb gehoord en A&B was eens leuk om mee te maken, maar zoals verwacht brachten ze (te)veel vocal geweld. Ik ben dus niet van plan er nog eens een 30 euro aan te spenderen.
Des te beter als het uw ding wel is, maar ik kan mij er niet echt in vinden. Jammer dus dat er in de tegenwoordige trance steeds vaker wordt teruggegrepen naar vocals. Het mindere gebruik in vocals was namelijk één van de redenen waarom EDM mij meer aantrok dan de muziek op de Radio Bomma's of de Q's van deze wereld. Tegenwoordig vind ik dus meer mijn ding in psy trance. Niet iedereen kan nu éénmaal dezelfde muziek goed vinden, iets waar gij het blijkbaar nogal moeilijk mee hebt, ... just deal with it.

Old Post Aug-16-2008 23:22  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Remofski
Senior tranceaddict

@Config: Ik word ziek van al die progressive en techno producers die hier verafgood worden, terwijl ze niet eens een fatsoenlijke melodie kunnen bedenken. Voorbeelden aplenty bij 'Right Now'. Om zwaardere polemieken te vermijden ga ik niet teveel concrete namen noemen.

Bovendien lijkt het alsof psytrance 'in' is tegenwoordig. Ik vraag me dan ook af waar dat nintendogenre ineens al die merites vandaan haalt terwijl andere stijlen gratuit worden afgebroken puur op basis van de naam.

Ik kan best verstaan dat niet iedereen dat goed vindt. Ik ben er mij nog altijd terdege van bewust dat 95% van deze aardkloot zelfs niets van trance moet hebben, zelfs al wijst dat meestal op een gebrek aan smaak.
Voor de rest: wrm zijn vocals persé slecht? Ik versta wel dat het op die manier commerciëler klinkt, maar een mooie engelachtige stem in combinatie met een daarop aansluitende melodie kan toch een mooi effect hebben? Uiteindelijk is trance voor een stuk daarop gebouwd: van nonsensicale koorstemverheffingen zoals in Strange World of 7 Days and 1 Week tot volledige lyrics. Vele klassiekers hebben wel één of andere vorm van vocal erin. Als je dat al synoniem maakt van slecht, mis je volgens mij veel in het genre. Het nadeel van vocals is natuurlijk wel dat het pas goed in de oren klinkt als je ze kent.

Nu, ik ben allesbehalve een witte ridder voor de ondergeapprecieerde vocal trance, want ik luister nog altijd minder naar dat dan naar 'gewone' trance. Mijn punt is gwn dat het af en toe wel te appreciëren valt als het goed gebracht wordt.

Nogmaals: ik heb het er niet moeilijk mee dat niet iedereen dit goed vindt. Ik heb het er moeilijk mee als mensen al iets afkraken gwn omdat het 'labeltje' Above & Beyond of Anjunabeats erop staat, niet omdat ze ernaar geluisterd hebben. Vooroordelen zijn mij zeker niet vreemd, maar ze moeten wel een minimale basis hebben.

P.S.: Ik vind psytrance zeker niet slecht. Ik heb op Tomorrowland ook meermaals bij den B2B gestaan als den Bonzaï eens tegensloeg en door een vriendin heb ik een psytrance plaat leren kennen die ik werkelijk fantastisch vond: dreamtec - venus. Niet dat ik ineens naar sets van Infected Mushroom of Shpongle ga luisteren nu natuurlijk.

Old Post Aug-17-2008 07:31  Belgium
Config
Elaba!

Registered: May 2006

quote:
@Config: Ik word ziek van al die progressive en techno producers die hier verafgood worden, terwijl ze niet eens een fatsoenlijke melodie kunnen bedenken. Voorbeelden aplenty bij 'Right Now'. Om zwaardere polemieken te vermijden ga ik niet teveel concrete namen noemen.

Dat kunnen zij zeer zeker wel, alleen wordt het in die genres vaak op zo'n subtiele manier gedaan dat de gemiddelde Oceanlabber er niet in slaagt om enige emotie te ontwaren. Een sterke gevoelssituatie creëren met een minimum aan melodie, DAT is pas een kunst. En daar hebben ze in die genres zelfs geen vocals voor nodig.

quote:
Uiteindelijk is trance voor een stuk daarop gebouwd: van nonsensicale koorstemverheffingen zoals in Strange World of 7 Days and 1 Week tot volledige lyrics. Vele klassiekers hebben wel één of andere vorm van vocal erin. Als je dat al synoniem maakt van slecht, mis je volgens mij veel in het genre. Het nadeel van vocals is natuurlijk wel dat het pas goed in de oren klinkt als je ze kent.

Niemand heeft hier iets over chants gezegd, maar als jij chants aanziet als vocals mis je volgens mij toch essentieel verschil. Chants dienen veelal meer om een track te ondersteunen, terwijl vocals op de voorgrond treden met een boel lyrics erbij. Als jij Strange World en 7 Days dan wil afschrijven als vocale platen, dan schort er wel iets. Niemand heeft hier gezegd dat chants synoniem staan voor slecht, wat jij wel insinueert door Strange World en 7 Days aan te halen. Alsook heeft niemand gezegd dat vocale platen automatisch gelijk staan aan slechte platen. Maar om je punt hier te halen stel je chants wel synoniem met vocals, en dat is het ZEKER niet. Je scheert beiden over dezelfde kam om je ene punt te bewijzen en daarna ga je apart bekijken om nogmaals een ander punt te halen. Zo werkt dat niet hé Geef mij dan eens de lyrics van Strange World.

www.djconfig.com
Config Mixcloud

Last edited by Config on Aug-17-2008 at 09:20

Old Post Aug-17-2008 09:01  Belgium
Click Here to See the Profile for Config Click here to Send Config a Private Message Add Config to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by Config
Niemand heeft hier iets over chants gezegd, maar als jij chants aanziet als vocals mis je volgens mij toch essentieel verschil. Chants dienen veelal meer om een track te ondersteunen, terwijl vocals op de voorgrond treden met een boel lyrics erbij. Als jij Strange World en 7 Days dan wil afschrijven als vocale platen, dan schort er wel iets. Niemand heeft hier gezegd dat chants synoniem staan voor slecht, wat jij wel insinueert door Strange World en 7 Days aan te halen. Alsook heeft niemand gezegd dat vocale platen automatisch gelijk staan aan slechte platen. Maar om je punt hier te halen stel je chants wel synoniem met vocals, en dat is het ZEKER niet. Je scheert beiden over dezelfde kam om je ene punt te bewijzen en daarna ga je apart bekijken om nogmaals een ander punt te halen. Zo werkt dat niet hé Geef mij dan eens de lyrics van Strange World.

weer een post waar ik mij perfect in kan vinden

@ Remofski: vocals zijn dus niet noodzakelijk slecht, het is gewoon minder mijn smaak. Een echt goeie track heeft ook geen nood aan vocals imo. Mijn probleem is dat er door producers / DJ's tegenwoordig te vaak gebruik van wordt gemaakt / naar wordt terug gegrepen terwijl dat vroeger toch minder het geval was.

Verder kan ik er nog aan toevoegen dat ik ondertussen toch al een hele tijd naar psy luister, hoewel dat nu wel veel intensiever is dan dat dit twee jaar geleden het geval was

Old Post Aug-17-2008 10:13  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Remofski
Senior tranceaddict

@Config: Excuseer, ik was niet op de hoogte van een definitieverschil tussen chants en vocals. M.a.w. ik wist niet dat stemmen zoals die in Strange World chants genoemd werden. Waarvoor mijn excuses.
Ik hoor meestal ook liever chants dan vocals hoor.

En het spijt me: ik ben geen fan van minimalistisch gedoe, een bedje waar veel progressive en techno platen tegenwoordig ziek in zijn. Ik hou wel van progressive in de 'traditionele' stijl à la Xpander, maar wat Sasha en consorten tegenwoordig uitbrengen (~ Invol2ver) vind ik om van te huilen. Sommigen houden nu eenmaal van Monet of Picasso omdat ze minimalistisch schilderen en je er je fantasie voor moet gebruiken. Ik ben echter meer een Rubensliefhebber op dat vlak.

@FCB: Ik wil ook even opmerken dat ik ook een bloedhekel heb aan al die goedkope vocal plaatjes die tegenwoordig uitkomen zoals Anthem van Filo & Peri of de huidige producties van Armin Van Buuren. Dat is idd commerciële en goedkope poprommel. Het enige verschil is dat ik van mening ben dat de meeste Oceanlab platen niet onder die categorie vallen, zeker de club mixen niet.

Sommige echt goede tracks hebben idd geen vocals nodig maar sommige echt goede tracks hebben een melodie die opgebouwd is rond de vocals zonder aan kwaliteit in te boeten. Van zulke perfecte symbioses kan ik zeker genieten.

Old Post Aug-17-2008 11:17  Belgium
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by Config
Dat kunnen zij zeer zeker wel, alleen wordt het in die genres vaak op zo'n subtiele manier gedaan dat de gemiddelde Oceanlabber er niet in slaagt om enige emotie te ontwaren. Een sterke gevoelssituatie creëren met een minimum aan melodie, DAT is pas een kunst. En daar hebben ze in die genres zelfs geen vocals voor nodig.

Waarheid.

Old Post Aug-17-2008 11:18  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Intuition Invites Above & Beyond
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackLovely track spun by Filterheadz [2004] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playback20 Fingers - "Lick It" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:21.

Forum Rules: