Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Wie kan mij helpen? Beginnend DJ vragen...
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
TimeportE
... Addicted Yet ?

Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED

okay ampburner: iemand die ik ken zegt dat de Gemini UMX-7 erg fijn mixed!
http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=17

maar dan eff een vraagje van mijn kant:
als ik zo op die pagina kijk zie ik bv. een Akiyama DJ-70 staan was nou minder fijn/goed aan dat product ivm die gemini???

is het trouwens ook nie handiger om met b-merk/2hands mixer te beginnen, kwa geld ed.?

Click here for all the Holland TA's, there are a lot of them!!!

Old Post Jun-25-2002 16:39  Aruba
Click Here to See the Profile for TimeportE Click here to Send TimeportE a Private Message Add TimeportE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jesse
Gaming TrancEaddict

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Eye-Riz
Jesse, over die specificaties: de specificaties die beschreven staan, is alleen maar om het een beetje luxe te laten lijken.
Het enige wat niet standaard is, is auto return, cartridge (ik zou niet weten waar ze het over hebben), en die laatste twee dingen (semi-automatische belt drive en electric break). Ik heb het nu trouwens alleen over de eerste draaitafel. Ga gewoon eerst eens naar een winkel en laat je informeren en stel vragen. Je bent nooit te dom om te vragen wat je niet weet.
Wat je dan moet doen is specificaties opvragen over torque enzo, dus de echt technische gegevens. Dan weet je iets meer over wat je tafeltje kan en doet.

Ik zou niet voor de bijna-technics gaan. Dan geef je alsnog een hoop geld uit terwijl je uiteindelijk toch Technics wil (niet omdat ze de beste zijn, maar omdat ze de standaard zijn op feesnten en in clubs.
Gewoon eerst goedkope tafeltjes, lekker mee prutsen, en vervolgens zien wat je dan gaat doen.
Als je tweedehands gaat kopen, let er dan op dat de tafel stbiel loopt, en check het op verschillende snelheden. Vaak wil een pitch nog wel eens instabiel zijn bij de uiteinden en in het midden.
Je kunt dit checken OF door goed naar de plaat te luisteren OF door op de stroob te letten. Mocht je er niet uitkomen, neem dan iemand mee die een beetje weet hoe het zit.

Succes!!

Ik was dus naar een winkel gegaan om me te laten informeren..ik moest de info bijna uit de "verkoper" trekken, echt had ik helemaal niets aan maar goed..Ik zal eerst maar naar Correct gaan in Rotterdam ofzo, ik denk dat ze me daar wel het een en ander vertellen kunnen..

Die bijna Technics die op t 2e plaatje staan zijn eigenlijk zo duur nog niet, 2 voor € 150, in de winkel kan je niet voor goedkoper slagen (maar is dit weer een goed voorbeeld van goedkoop = duurkoop..?)

En idd, ik zou t niet meteen horen of de tafel nou wel goed in elkaar zit enzo, dus ik zal wel iemand mee moeten nemen...Nou nog iemand vinden die er verstand van heeft!! (en die ken ik bijna niet )

Old Post Jun-25-2002 16:43  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jesse Click here to Send Jesse a Private Message Add Jesse to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ampburner
progressive trancEaddict

Registered: Oct 2000

quote:
Originally posted by TimeportE
okay ampburner: iemand die ik ken zegt dat de Gemini UMX-7 erg fijn mixed!
http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=17

maar dan eff een vraagje van mijn kant:
als ik zo op die pagina kijk zie ik bv. een Akiyama DJ-70 staan was nou minder fijn/goed aan dat product ivm die gemini???

is het trouwens ook nie handiger om met b-merk/2hands mixer te beginnen, kwa geld ed.?

thx ik koop die CDJ's van een maat over, en ik heb er al twee jaar op 'geoefend' (bij hem dan), het is dus niet zo dat ik helemaal vanaf nul begin. Ik zoek dus eigenlijk een mixer die niet te duur/pro is, maar die wel mee kan als ik in de toekomst nog zou willen uitbreiden of overstappen naar vinyl ofzo. Ik heb geen zin om dan ook weer een nieuwe mixer te moeten kopen.

Wat betreft het verschil tussen de verschillende merken, dat zou ik dus ook niet weten, misschien is die Akiyama ook wel een lekkere mixer, dat zou prima kunnen...misschien is het ook wel een onwijs slecht ding, dat weet ik dus echt niet. Ik hoopte eigenlijk dat jullie me dat konden vertellen (ervaringen?) Een merknaam hoeft natuurlijk ook niks te betekenen.

In principe ben ik opzoek naar een lekkere,degelijke mixer

quote:
Originally posted by Jesse
Dus enige voordeel met een 3 kanaalsmixer is dat je dan niet een switch om moet zetten dat je van bv phono naar line-in gaat? Dan heb je daar gewoon een apart kanaal voor.. hmm useful info!!

Ja precies, tenzij je carl cox heet natuurlijk

...We had that lightswitch installed so you could turn the lights on - and off. NOT SO YOU COULD HAVE LIGHTSWITCH RAVES! now let's go break open that glowstick and poor it into homestarrunner's mountain dew! I heared they have to pump your stomach when you drink that stuff...

Last edited by ampburner on Jun-25-2002 at 18:42

Old Post Jun-25-2002 18:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for ampburner Click here to Send ampburner a Private Message Add ampburner to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Bazz
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2001

okay hier ff advies van mij, velen zullen misschien niet met mij eens zijn, maarja dat terzijde.
begin met Direct-Drives! waarom? ze werken beter dan Belt-Drives en ze zijn veel gemakkelijker in onderhoud, daar komt nog eens bij dat ze duurzamer zijn dan een Belt-Drive. En als je wilt stoppen is je DD waarschijnlijk minder in prijs gezakt dan een BD. Voor mijn gevoel is de slechtste DD beter dan de beste BD.
Dus als ik jou was zou ik zeker ff doorsparen voor een DD. je hebt er veel meer aan voor dat beetje extra geld.

Over je mixer, zoek een mixer die niet als te duur is, ik neem aan dat je 3 kanalen + eqs + cue wil, dit lijkt me wel het minste wat er op moet zitten. verder is het denk ik handig om een mixer van een beetje bekent merk te nemen, dit is onder andere handig voor bv reparaties en als er dingen stuk zijn heb je een grote kans dat iemand anders weet wat er mankeert, omdat er meer mensen zijn die zo'n ding hebben. verder maakt het niet veel uit wat voor mixer je precies neemt, je merkt de verschillen tussen de mixer waarschijnlijk toch nauwelijks, laat staan dat je dat ook bewust gebruikt.

verder als je je mixer of TT gaat kopen, neem iemand mee die er verstand van heeft, je weet zelf waarschijnlijk amper waar je goed op moet letten

dit was em, Greetz DJ Bazz

Old Post Jun-25-2002 19:37  Netherlands
Click Here to See the Profile for DJ Bazz Click here to Send DJ Bazz a Private Message Visit DJ Bazz's homepage! Add DJ Bazz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!

quote:
Originally posted by Jesse

EN valt dat goed te combineren met je draaitafels? Of draai je alleen maar met je technics nu of combineer je wel?

ja mijn vestax mixer is 4 kanaals dus combineer cds met platen. voordeel van cds is dat je vaak de nieuwste promos op feesten kan draaien, die nieuwste promos zijn op vinyl zijn vaak moeilijk te krijgen maar downloaden en op cd branden is zo gedaan.

Old Post Jun-25-2002 20:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by DJ Bazz

Over je mixer, zoek een mixer die niet als te duur is, ik neem aan dat je 3 kanalen + eqs + cue wil, dit lijkt me wel het minste wat er op moet zitten.

Mwha....let er wel op dat ze universeel te beinvloeden zijn , ik had der 1 als bruikleen en da wa snie zo dus maar dat spreekt voor zich.
Je hoeft in principe geen middentonen EQ te hebben, High en Bass zijn meestal wel voldoende......dit zijn d emixertjes van 200 a 300 piek (gulden, euro's reken je zelf maar uit).....voor 3 tonen EQ (bij mijn researche naar apparatuur) betaal je al snel 4 a 500 en meer.........

Old Post Jun-25-2002 20:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjRV
DaleCooperAddict

ik ben zelf op 2 belt drives begonnen en das toch wel het beste om mee te beginnen,aangezien je helemaal niet weet of je het uberhaupt wel gaat kunnen...
die 2 die ik had waren uit de jaren 80 met aan de voorkant 2 draaiknopjes om te pitchen,koste me 2 geeltjes de hele meuk.Mixertje van 100 piek erbij gekocht(mini mixer,2 faders en alleen high en bass EQ).Nadat ik er achter kwam dat ik het enigzins toch wel kon 2 x technics sl1210 gekocht,een dateq xtc en een pioneer cdj100s...

Draaien is een investering van hier tot tokio..weet waar je aan begint...

[b] Club DejaVU - Almere - 8 February 2014[/i]

Old Post Jun-25-2002 20:47 
Click Here to See the Profile for DjRV Click here to Send DjRV a Private Message Visit DjRV's homepage! Add DjRV to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ampburner
progressive trancEaddict

"universeel te beinvloeden"?

...We had that lightswitch installed so you could turn the lights on - and off. NOT SO YOU COULD HAVE LIGHTSWITCH RAVES! now let's go break open that glowstick and poor it into homestarrunner's mountain dew! I heared they have to pump your stomach when you drink that stuff...

Old Post Jun-25-2002 20:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for ampburner Click here to Send ampburner a Private Message Add ampburner to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by ampburner
"universeel te beinvloeden"?

Mwjha, je hebt van die stakkers die dus een mixer gaan kopen waar alleen bij de "master" fader een EQ (High-mid-Bass) aanwezig is....je kan dan niet je tonen op twee kanalen appart (zo makkelijker? ) beinvloeden.........snappie?

Old Post Jun-25-2002 20:52  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ampburner
progressive trancEaddict

oh op zo'n manier

Old Post Jun-25-2002 20:55  Netherlands
Eye-Riz
Koekiemonster Addict

hihihi, RV, zo ben ik ook begonnen! draaipitchen
en ik ben maar wat blij dat ik zo heb leren mixen. Je kunt me de labielste tafel voorschotelen, maakt dus niet uit (sterker nog: ik heb soms het idee dat ik dan zelfs beter mix!) Ik heb er mijn voordeel al erg mee gedaan door op illegale feestjes waar vaak meuk staat te moeten draaien. Sta je tenminste niet voor Jan Lul. Of in mijn geval Miepje Kut.

Mixer: ik zou voor Numark gaan. Goede prijs/kwaliteitverhouding, en fijn in gebruik (ruimte tussen de knopjes, toch nog enigszins lange faders, geen poespas die je niet nodig hebt)

Vergeet niet dat allerlei Macgyver-dingen op je apparatuur isleuk, maar zijn alleen maar extra dingen die dus kapot kunnen gaan. Hoe minder hoe beter is in dit geval het credo. En de mixers van tegenwoordig zijn niet zo makkelijk uit elkaar te halen, dus zelf dingen vervangen wordt je behoorlijk lastig gemaakt.

DJ Bass:
quote:
ze werken beter dan Belt-Drives en ze zijn veel gemakkelijker in onderhoud, daar komt nog eens bij dat ze duurzamer zijn dan een Belt-Drive. En als je wilt stoppen is je DD waarschijnlijk minder in prijs gezakt dan een BD. Voor mijn gevoel is de slechtste DD beter dan de beste BD.

Ben ik het dus niet mee eens. DD werken niet beter, maar werken ANDERS. Gemakkelijker in onderhoud? Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt. Ik boen en schrob mijn draaitafels toch echt niet. als je bedoelt met onderhoud dingen vervangen: zijn toch echt wel de BD's makkelijker. Die zijn goed uit elkaar te halen en onderdelen zijn goed te vervangen, omdat je er beter bij kunt. sowieso valt er niet veel aan te onderhouden.
Over de prijs: wat je bij DD in prijs minder zakt als je weer verkoopt, had je opgevangen met BD's bij de inkoop. Het is dus maar hoe je het bekijkt.
En met je laatste stelling ben ik het dus niet met je eens. Omdat iets DD is, wil dat nix maar dan ook nix over de kwaliteit van je draaitafel zeggen! Beter twee goede belt drives in de hand dan twee slechte direct drives in de lucht

(ik zou lid moeten worden van het BD-promotieteam!!!! ik heb mijn roeping gevonden!)

Old Post Jun-25-2002 23:05  Netherlands
Click Here to See the Profile for Eye-Riz Click here to Send Eye-Riz a Private Message Visit Eye-Riz's homepage! Add Eye-Riz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ampburner
progressive trancEaddict

wat vinden jullie bv nou van deze mixer? (Akiyama DJ-65)

Old Post Jun-25-2002 23:34  Netherlands

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Wie kan mij helpen? Beginnend DJ vragen...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID this tune from 2001 Steve Lawler set [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackOutlander - Vamp (Original) (1991) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 10:23.

Forum Rules: