|
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Tyckte oxå mycket om Xplorers inlägg btw.. |
Tack tack....
Vet inte varför men jag gillar detta ämmne, kan ju bero på att det känns som om man vad med från början, hoppade av tåget men sen stiga på när det hade gått lite längre...
Det går inte att jämföra idag och igår, verken det gäller musiken eller mäniskorna runt omkring.
Dom mäniskor som fanns då, tror jag sökte till nåt dom kunde skapa en identitet till, tyngre musik, hårda trummor, psykadeliska substanser och total öppenhet och ärlighet, så var det för mig i början, (lätt att dra paralleler till 60 talet)självklart kan man inte ha det så bra utan att det ska komma in elemnet och ska känna pengar och förstöra för en.
Med att känna pengar menar ja 12or som fick en otrolig prishöjning väldigt snabbt och då gällde bara i en viss musikkategori, ni vet vilken jag menar och "langare" som genom att dela ut grattis produkter, fick redan ett väldigt lyckligt folk, känna sig ännu lyckligare och skapa en värld som inte existerar.
Sen när dom väl upptäckte att världen försvann så ville man gärna åka ditt igen men då kostade det pengar, men det var det värt tänkte man.
I och för sig kan man säga att dessa langare både va ute för att känna pengar och förstöra för den enskilde individen och visst som många tänker så tillförde dom också en helt ny syn på saker och ting.
Dom som riktigt förstörde va massmedia och våra vänner polisen.
Aftonbladet skrek ut. "Dansar din son på moln i natt??" "Ectasyn väller in från Holland" o.s.v . Det fick den vanliga massan att agera och polisen va tvungen att göra nåt åt det, tror i och för sig att polisen inte hade så stora problem med att många ungdommar gick till ett ställe där dom va hela natten, utan bråk och sköte sig bra, men vanlig Svensson klarar inte av detta, allt som är olagligt är farligt.
Vad har techno betytt för mig?? Jag hade inte varit den person jag är idag utan den musiken, den har lärt mig mycket.
Vad hade hänt om jag inte hade fått tag på en bootleg platta från studio one? Tyvärr har jag inget minne av vilken låt det eller grupp, det jag däremot minns är alla plattor från Bizzar INC, XL recordings (Prodigys label), Humanoid Staker, vinyl solution o.s.v ...
Idag finns det en uppsjö utav techno, vilket är bra, men då ficvk man vänta upp till en vecka för att få höra en ny låt, minns när man kom ner på mega och såg en färsk tolva från XL, det va julafton det.
Tyvärr så dog även den känlsan ut när man hade tillräckligt med spelningar/pengar och bara kunde gå ner och säga. "ge mej ett ex av varje som du har fått in senaste veckan".
Min far är en riktig 60 tals flummare, nu på senare år så vet mina föräldrar allt och han drar väldigt mycket paralleler till 60 talet.
Så det är nog det som är problemt, techno kulturen en ny form utav ett 60 tal och det gillar inte dom som va med och emot det då. (För dom som va med och inte va emot det, har redan vart med om det,så dom bryr sig inte)
Allt som är annorlunda är farligt, allt som aviker från det dagliga mönstret är farligt, allt som tidningarna målar fram som en hot bild är farligt. Allt farligt ska BEKÄMPAS. Världsklass.
hehe...
Nåja, nu har jag varit väldigt nostalgisk och jag har ingen moral kaka med detta.
Ni som är i min ålder som jag var början 90. (alltså runt 14-16 år.) Gör vad fan ni vill bara ni har skoj. Och vad ni än gör, gör det länge och noga.
Kanske spånar vidare senare, men nu får det vara nog och jag vet att mycket av det jag säger krockar med andra saker som jag har sagt "moment 22 alltså", men jag bryr mig inte. Jag hade jävligt kul. Både nu som då.
Last edited by Xplorer76 on Aug-20-2002 at 17:38
|