Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > De maatschappij...
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
jp
Retired tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location: Holland

Old Post Nov-08-2002 16:38  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Access
Supreme tranceaddict



Registered: Jun 2002
Location: Delft, Holland

Ghehehehehe ...

Damn JP ... volgens mij vin je dit echt leuk


___________________

TUNE: Hiver & Hammer ft Javah - 5 Million Miles

Old Post Nov-08-2002 17:53  Netherlands
Click Here to See the Profile for Access Click here to Send Access a Private Message Visit Access's homepage! Add Access to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable



Registered: May 2002
Location: stalingrad

quote:
Originally posted by M5

maar als je een stukje inkomen weghaalt bij de rijkeren dan heeft de productie daar toch weer onder te lijden?? dus het maakt per saldo vrijwel niets uit


onzin,
een rijk iemand zal niet elke maand al zijn inkomen uitgeven, en zal die paar euro's minder niet eens missen. hij zal er echt niet minder door uitgeven ofzo.
mensen met een minumloontje (of nog minder) moeten elke maand op hun achterste benen lopen om rond te komen en kunnen zich nauwelijks luxe-artikelen veroorloven. als die mensen in staat worden gesteld toch iets aan luxe-artiekelen te kunnen kopen dan zal dat dus waarschijnlijk een merkbaar, positief effect hebben op de productie.

quote:

en laat mensen hun eigen geld lekker uitgeven... wel zo eerlijk. En dat niet een of andere gast in een flatje op 15 hoog in de bijlmer dit doet van jouw centen.


sorrie, maar ik vind dit zo een bullshit en zo egoïstisch!!!
jij hebt het over eerlijk.
vertel mij dan maar eens wat er eerlijk aan is dat de een wordt geboren als arme sloeber zonder toekomst en de ander als verwend rijkeluiskindje.

tsss, een beetje solidariteit zou de wereld goed doen. dat egoïstische gedoe zorgt alleen maar voor meer tegenstellingen en een verharding van de maatschappij. iets waar al die rechtse rukkers altijd zo over klagen.
ze zien alleen niet in dat hun eigen 'ikke ikke, en de rest kan stikke'-mentaliteit daar voor een groot deel aan bijdraagt!


___________________
The Hague is the plague!

Old Post Nov-08-2002 18:22  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable



Registered: May 2002
Location: stalingrad

of wat is er eerlijk aan het feit dat sommigen 60 uur per week keihard moet werken voor een minimumloontje en dan nog maar net de eindjes aan elkaar kan knopen, terwijl anderen met een beetje bureauwerk klauwen vol met geld opstrijken.

dus kom niet met 'eerlijk' aanzetten alsjeblieft!


___________________
The Hague is the plague!

Old Post Nov-08-2002 18:35  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik



Registered: Jan 2001
Location: Rosmalen, Holland

als je als arme sloeber geboren word betekent nog niet dat je je hele leven een arme sloeber blijft.

voorbeeld: Prince de Lignac, die gozer heeft jarenlang samen met zijn moeder als zwerver geleefd, toen die overleed had hij uiteindelijk meer dan 300 miljoen gulden op de bank staan.

je vergeet dat er ook genoeg arme mensen die gewoon te lui zijn om ook maar iets te doen, je hebt mensen die makkelijk de universiteit kunnen halen maar omdat ze geen zin hebben gaan ze maar Mavo doen....

en nee, ik zeg niet dat dit bij iedereen is, maar het komt genoeg voor. Mensen die geen zin hebben om te werken en een "blessure" simuleren zodat ze in de WAO kunnen zitten bijvoorbeeld.

en tuurlijk zijn er rijke mensen, TE rijke mensen zelfs, maar om dan een belastingtarief van 75% (ofzoiets) in te voeren is gewoon absurd, dan wil je niet eens meer hard werken omdat je er toch geen klap mee verdient, waarom zou je hard werken zodat de overheid 75% van jouw inkomen krijgt??

inderdaad, dan doe je maar wat minder, lekkere manier om het bedrijfsleven te stimuleren vind je ook niet, directeuren van grote bedrijven die geen flikker uitvoeren, mensen met andere topfuncties die zoiets hebben van; "ach laat maar, ik verdien er toch niks mee, ik kan beter bij mijn vrouw en kids gaan zitten"

ik zou ze het niet kwalijk nemen in ieder geval

btw: mensen kunnen niet minder dan het minimumloon verdienen, als je part-time werkt bijvoorbeeld krijg je een aanvullende uitkering zodat je genoeg hebt

(tenzij je illegaal bent natuurlijk, maar dan heb je hier ook niks te zoeken)


___________________
Alsof Het G*dverdomme Himmel Niks Kost!!!

Old Post Nov-08-2002 18:37 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable



Registered: May 2002
Location: stalingrad

quote:
Originally posted by Blik
als je als arme sloeber geboren word betekent nog niet dat je je hele leven een arme sloeber blijft.
voorbeeld: Prince de Lignac, die gozer heeft jarenlang samen met zijn moeder als zwerver geleefd, toen die overleed had hij uiteindelijk meer dan 300 miljoen gulden op de bank staan.


wat wil je hier nou mee zeggen?
tuurlijk heb je dat soort geluksvogels ertussen zitten. misschien dat op 1 de 10 miljoen arme sloebers zoiets overkomt.
maar om dat nou als referentiekader op te voeren

quote:

je vergeet dat er ook genoeg arme mensen die gewoon te lui zijn om ook maar iets te doen, je hebt mensen die makkelijk de universiteit kunnen halen maar omdat ze geen zin hebben gaan ze maar Mavo doen....


wederom: wat wil je hier nou mee zeggen?
dat er ook luie mensen zijn?
tja, vertel mij wat. er zullen altijd luie mensen zijn die niet het onderste uit de kan halen. niets nieuws. die mensen vind je in alle lagen van de bevolking.

quote:

en nee, ik zeg niet dat dit bij iedereen is, maar het komt genoeg voor. Mensen die geen zin hebben om te werken en een "blessure" simuleren zodat ze in de WAO kunnen zitten bijvoorbeeld.


dus?
je hebt altijd mensen die cheaten. zo zijn er ook mensen die voor miljoenen guldens aan belasting ontduiken. daar hoor je dan weer niemand over. wel als er weer iemand onterecht in de WAO zit.
mensen die zich het er makkelijk van af proberen te maken zul je altijd en overal tegenkomen.
je zou gewoon strenger moeten controleren of een ander stelsel op poten moeten zetten waarbij er niet zo makkelijk gecheat kan worden.

quote:

en tuurlijk zijn er rijke mensen, TE rijke mensen zelfs, maar om dan een belastingtarief van 75% (ofzoiets) in te voeren is gewoon absurd, dan wil je niet eens meer hard werken omdat je er toch geen klap mee verdient, waarom zou je hard werken zodat de overheid 75% van jouw inkomen krijgt??


er zijn genoeg mensen die net zo hard, of nog wel harder, werken en daar maar een schamel minimumloontje mee verdienen.

quote:

inderdaad, dan doe je maar wat minder, lekkere manier om het bedrijfsleven te stimuleren vind je ook niet, directeuren van grote bedrijven die geen flikker uitvoeren, mensen met andere topfuncties die zoiets hebben van; "ach laat maar, ik verdien er toch niks mee, ik kan beter bij mijn vrouw en kids gaan zitten"


prima, als ze er geen zin meer in hebben laat ze dan maar stoppen. er zijn genoeg wél ambitieuze mensen die het graag van ze over zouden willen nemen.

quote:

btw: mensen kunnen niet minder dan het minimumloon verdienen, als je part-time werkt bijvoorbeeld krijg je een aanvullende uitkering zodat je genoeg hebt



poeh poeh, pietje precies hoor.

ik bedoelde dat er ook mensen zijn die het met een mager uitkeringkje moeten doen die waarschijnlijk minder geld oplevert dan een minimumloon.


___________________
The Hague is the plague!

Old Post Nov-08-2002 18:57  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik



Registered: Jan 2001
Location: Rosmalen, Holland

quote:
Originally posted by AlFerox
wat wil je hier nou mee zeggen?
tuurlijk heb je dat soort geluksvogels ertussen zitten. misschien dat op 1 de 10 miljoen arme sloebers zoiets overkomt.
maar om dat nou als referentiekader op te voeren


dat als sommige mensen wat beter hun best zouden doen in het leven ze hogerop kunnen komen


quote:

wederom: wat wil je hier nou mee zeggen?
dat er ook luie mensen zijn?
tja, vertel mij wat. er zullen altijd luie mensen zijn die niet het onderste uit de kan halen. niets nieuws. die mensen vind je in alle lagen van de bevolking.


nee niet dat er ook luie mensen zijn, dat de luie mensen meestal in de arme laag van de bevolking zitten. De rijke mensen hebben er vaak (lees: in 99% van de gevallen) keihard voor gewerkt, en dan laat je het ze afpakken, lekkere beloning van de overheid voor de mensen die de economie van Nederland in stand houden??

quote:

dus?
je hebt altijd mensen die cheaten. zo zijn er ook mensen die voor miljoenen guldens aan belasting ontduiken. daar hoor je dan weer niemand over. wel als er weer iemand onterecht in de WAO zit.
mensen die zich het er makkelijk van af proberen te maken zul je altijd en overal tegenkomen.
je zou gewoon strenger moeten controleren of een ander stelsel op poten moeten zetten waarbij er niet zo makkelijk gecheat kan worden.


zul je overal tegenkomen, het probleem is dat je ze vooral in de arme laag van de bevolking aantreft!!

en ik weet niet of je het weet, als mensen miljoenen ontduiken komt dat uitgebreidt in het nieuws (karel Aalbers 2 jaar geleden) en dat komt omdat dat minder vaak voorkomt dan lekker de WAO induiken en ondertussen zwart werken

quote:

er zijn genoeg mensen die net zo hard, of nog wel harder, werken en daar maar een schamel minimumloontje mee verdienen.


en zo hebben mensen geluk (zie mijn voorbeeld over prince de lignac), en zo heeft de ander wat minder geluk in z'n leven, moet je de mensen die geluk hebben daarom straffen met een 75 % percentage?


quote:

prima, als ze er geen zin meer in hebben laat ze dan maar stoppen. er zijn genoeg wél ambitieuze mensen die het graag van ze over zouden willen nemen.


yep, ambitieuze mensen die er de ballen verstand van hebben zodat heel het bedrijf in mekaar stort, leuke oplossingen heb jij


quote:

poeh poeh, pietje precies hoor.


net zo pietje precies als jij bent, als jij iets fouts zegt verbeter je dat, doe jij ook, en zo hoort het ook in een discussie, of niet soms?

quote:

ik bedoelde dat er ook mensen zijn die het met een mager uitkeringkje moeten doen die waarschijnlijk minder geld oplevert dan een minimumloon.


uitkering is hetzelfde als minimumloon van een 23-jarige (dat is het hoogste minimumloon), ik meen dat het rond de € 1100 ligt

Als jij wil stemmen op een partij die 75% belasting wil gaan heffen mij best, maar de economie zal er aan kapot gaan door demotivatie en minder investeringen, worden we dalijk net zo'n land als België


___________________
Alsof Het G*dverdomme Himmel Niks Kost!!!

Old Post Nov-08-2002 19:47 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location: Holland

quote:
uitkering is hetzelfde als minimumloon van een 23-jarige (dat is het hoogste minimumloon), ik meen dat het rond de € 1100 ligt


Helaas alleen voor echtparen/samenwonenden


Bijstandsbedragen per 1 juli 2002:


Personen jonger dan 21 jaar met een of meer kinderen:

-Alleenstaande ouder € 415,37 incl. vakantieuitkering 4,9%
-Echtpaar, beide partners 18, 19 of 20 jr € 607,90
-Echtpaar, een partner 21 jr of ouder € 972,47


Personen jonger dan 21 jaar zonder kinderen:

-Alleenstaanden € 192,53 incl. vakantieuitkering.
-Gehuwden; beide partners 18,19 of 20 jr € 385,06
-Gehuwden, één partner 21jr. of jonger € 749,63


Personen van 21 tot 65 jaar, per maand:

Echtpaar: € 1.114,19 incl. vakantieuitkering 4,9%
Alleenstaande ouder: € 779,93
Alleenstaande: € 557,10

Maximale toeslag voor alleenstaande ouders en alleenstaanden van 21 tot 65 jaar: € 222,84 (huursubsidie)

Old Post Nov-08-2002 20:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable



Registered: May 2002
Location: stalingrad

quote:
Originally posted by Blik

nee niet dat er ook luie mensen zijn, dat de luie mensen meestal in de arme laag van de bevolking zitten. De rijke mensen hebben er vaak (lees: in 99% van de gevallen) keihard voor gewerkt, en dan laat je het ze afpakken, lekkere beloning van de overheid voor de mensen die de economie van Nederland in stand houden??


waar komt toch die belachlijke veronderstelling vandaan dat je alleen hard zou werken wanneer je een topbaan hebt????
wil je soms beweren dat de havenarbeiders, mensen in de metaalindustrie, productiemederwerkers etc etc niet hard werken??

begin er maar aan. je hele lichaam de vernieling in werken voor een hongerloontje.

en die mensen noem jij lui? in tegenstelling tot het decadente directeurtje dat achter zijn bureau rijk zit te wezen?
hou toch op!

quote:

en ik weet niet of je het weet, als mensen miljoenen ontduiken komt dat uitgebreidt in het nieuws (karel Aalbers 2 jaar geleden) en dat komt omdat dat minder vaak voorkomt dan lekker de WAO induiken en ondertussen zwart werken


en ik weet niet of jij het al gemerkt had, maar maatschappelijk wordt daar bij lange na niet zo zwaar aan getild als die allochtoon die onterecht in de WAO zit. ik heb nog niemand Karel Aalbers horen uitschelden omdat die miljoenen guldens die het volk toebehoren verduisterd heeft.

quote:

en zo hebben mensen geluk (zie mijn voorbeeld over prince de lignac), en zo heeft de ander wat minder geluk in z'n leven, moet je de mensen die geluk hebben daarom straffen met een 75 % percentage?


een 75% percentage wat?
ik heb het nooit over 75% gehad.
een beetje solidariteit daarentegen zou de wereld geen verkeerd doen nee. de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
laten we elkaar gewoon een handje helpen ja.

quote:

yep, ambitieuze mensen die er de ballen verstand van hebben zodat heel het bedrijf in mekaar stort, leuke oplossingen heb jij


die directeur is toch ook ergens begonnen? ik ben ervan overtuigd dat er genoeg mensen met expertise rondlopen die de positie van zoiemand die er geen zin meer in heeft over kunnen nemen.
zo schuift iedereen een plaatsje op. zou de werkloosheid ook nog eens terugdringen.


___________________
The Hague is the plague!

Old Post Nov-08-2002 20:44  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable



Registered: May 2002
Location: stalingrad

quote:
Originally posted by Blik

Als jij wil stemmen op een partij die 75% belasting wil gaan heffen mij best, maar de economie zal er aan kapot gaan door demotivatie en minder investeringen, worden we dalijk net zo'n land als België


of ze tot 75% willen gaan weet ik niet, maar zo een hoog percentage is dus alleen voor dat kleine groepje mirjardairs en niet voor de hele beroepsbevolking!! dus ik denk dat het wel mee zal vallen met dat negatieve economische effect.

en zelfs al was dat niet het geval, een betere en eerlijkere maatschappij gaat wat mij betreft voor een betere economie ja!


___________________
The Hague is the plague!

Old Post Nov-08-2002 21:06  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik



Registered: Jan 2001
Location: Rosmalen, Holland

quote:
Originally posted by AlFerox
waar komt toch die belachlijke veronderstelling vandaan dat je alleen hard zou werken wanneer je een topbaan hebt????
wil je soms beweren dat de havenarbeiders, mensen in de metaalindustrie, productiemederwerkers etc etc niet hard werken??

begin er maar aan. je hele lichaam de vernieling in werken voor een hongerloontje.

en die mensen noem jij lui? in tegenstelling tot het decadente directeurtje dat achter zijn bureau rijk zit te wezen?
hou toch op!


en hoe kom jij erbij dat die mensen arm zijn?? We hadden het over mensen die echt arm zijn volgens mij, de mensen die onder de leefgrens zitten en de mensen die keihard moeten werken om rond te komen. De mensen die jij opnoemt werken zeker hard maar die zijn ook niet arm, maar ook zeker niet rijk. Dat zijn mensen die modaal of net onder modaal leven.

En je moest eens weten wat voor werk je allemaal moet verzetten om directeur te worden van een bedrijf, je moet je helemaal omhoog werken totdat je eindelijk directeur bent.


quote:

en ik weet niet of jij het al gemerkt had, maar maatschappelijk wordt daar bij lange na niet zo zwaar aan getild als die allochtoon die onterecht in de WAO zit. ik heb nog niemand Karel Aalbers horen uitschelden omdat die miljoenen guldens die het volk toebehoren verduisterd heeft.


wie heeft het hier over allochtonen?? Dat is heel anders, mensen hebben zoiezo altijd een andere kijk op allochtonen (ten onrechte) en al helemaal als ze iets doen wat tegen de wet is. Dat kun je niet met elkaar vergelijken vind ik.


quote:

een 75% percentage wat?
ik heb het nooit over 75% gehad.
een beetje solidariteit daarentegen zou de wereld geen verkeerd doen nee. de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
laten we elkaar gewoon een handje helpen ja.

van de 2de post:

of ze tot 75% willen gaan weet ik niet, maar zo een hoog percentage is dus alleen voor dat kleine groepje mirjardairs en niet voor de hele beroepsbevolking!! dus ik denk dat het wel mee zal vallen met dat negatieve economische effect.

en zelfs al was dat niet het geval, een betere en eerlijkere maatschappij gaat wat mij betreft voor een betere economie ja!


75 % belastingpercentage voor de mensen die meer verdienen dan € 225.000 (zoiets volgens mij). Ik geef toe dat niet veel mensen in die categorie zitten, maar ik vind het absurd hoog, dat ze er nog een 4de schijf bijmaken voor de mensen die heel veel verdienen vind ik niet erg, maar maak er dan een redelijk percentage van zoals 60% ofzo (ouwe belastingstelsel).

En je hebt ook gelijk dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen, maar dat doen ze ook al. Die hebben te maken met een belastingpercentage van 52% en dat is gewoon veel als je er even over nadenkt. Het nieuwe belastingstelsel is er al zo op ingesteld dat hoe minder je verdient je er meer "voordeel" van hebt d.m.v. lagere belastingpercentages en heffingskortingen die je achteraf van het "terug te geven geld" af mag halen.

Ik vind trouwens ook wel dat de uitkeringen hoger mogen worden, dat is best haalbaar hier in Nederland, dan bezuinigen ze maar wat op defensie, we hebben tegenwoordig toch de EU en de NAVO....

quote:

die directeur is toch ook ergens begonnen? ik ben ervan overtuigd dat er genoeg mensen met expertise rondlopen die de positie van zoiemand die er geen zin meer in heeft over kunnen nemen.
zo schuift iedereen een plaatsje op. zou de werkloosheid ook nog eens terugdringen.


ja, die is meestal onderaan begonnen of is al begonnen met een hoge functie in dat bedrijf omdat die expertise in een ander bedrijf heeft opgedaan waar die onderaan begonnen is.

Ik denk dat alleen hele ervaren een (groot) bedrijf kunnen runnen, het is ontzettend moeilijk om alle werknemers tevreden te houden en om het bedrijf draaiende te houden. Die expertise krijg je niet zomaar.


___________________
Alsof Het G*dverdomme Himmel Niks Kost!!!

Old Post Nov-08-2002 21:30 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
M5
FREAK



Registered: Oct 2000
Location: NL

quote:
Originally posted by AlFerox


sorrie, maar ik vind dit zo een bullshit en zo egoïstisch!!!
jij hebt het over eerlijk.
vertel mij dan maar eens wat er eerlijk aan is dat de een wordt geboren als arme sloeber zonder toekomst en de ander als verwend rijkeluiskindje.



haha ik vindt het juist egoistisch om bijv. links te stemmen waardoor je je eigen bevoordeelt ten koste van anderen. Bijv. door hogere uitkering of meer belasting voor anderen. dat is pas egoistisch.... en als je dan gewoon stemt voor je eigen centen waarmee je verder niemand benadeelt dan vind ik dat zeker niet egoistisch.

en als je als arme sloeber geboren wordt in Nederland krijg je een eerlijke kans om te studeren , want de IB-groep geeft vrij royale aanvullende beurzen.. mocht dat niet afdoende zijn dan valt er ook nog zat te lenen... wat later tegen een zeeer redelijke regeling kan worden afbetaald. Dus als je iets wilt in Nederland kan het in principe gewoon... punt uit. Met inzet kan alles


___________________
To help our clients and our people excel.

Old Post Nov-08-2002 22:40  Netherlands
Click Here to See the Profile for M5 Click here to Send M5 a Private Message Add M5 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > De maatschappij...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID Track - Rank 1 Live Senbsation 07-08-2001 [2002] [6]

Click here to listen to the sample!Pause playbackL.S.G - "Risin" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 06:42.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!