Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Hoe zie jij godsdienst?
Welke opvatting ligt het dichtst bij jou eigen opvatting?
You do not have permission to vote on this poll.
Ik geloof in God en geloof de bijbel letterlijk. 1 2.78%
Ik geloof in God maar de bijbel neem ik als een lijdraad. 8 22.22%
Ik denk dat God evolutie is, want God is perfectie, en alle wezens streven perfectie na. 3 8.33%
Ik ben volledig atheistisch, en ik ga in mijn post vertrellen wat ik dan wel geloof/aanhang 24 66.67%
Total: 36 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (9): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Donna
Elitist

Registered: Dec 2000

quote:
Originally posted by DjSuez
ja! gebeurd er nog es iets nuttigs hier..

ja, ik was bang dat het in t verkeerde keelgat zou schieten, maar dat valt weer mee, tis wel goed om t er eens over te hebben...

SOG...StudieOntwijkend Gedrag...

SOG is psies wat ik bij godsdienst vind passen

Old Post Dec-11-2002 13:02  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eXos
The Delight

Registered: Jan 2001

Ik ben volledig Atheist!

Ik 'geloof' eigenlijk nergens in maar zou t wel vreemd vinden als wij het enige stukje planeet in dit heelal zouden zijn waar iets van leven mogelijk is.

En wie zegt dat er maar 1 heelal is

Old Post Dec-11-2002 13:17 
Click Here to See the Profile for eXos Click here to Send eXos a Private Message Visit eXos's homepage! Add eXos to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

Registered: Jan 2001

Amen Donna

Old Post Dec-11-2002 13:18 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TimeportE
... Addicted Yet ?

Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED

quote:
Originally posted by Rinus
Godsdiensten zijn naar mijn mening al lang achterhaald. Ik vind ze vooral niet geloofwaardig en daarom geloof ik er al niet in. Veel dingen in de bijbel zijn gewoon wetenschapelijk tegengesproken en dan zijn er toch nog mensen die zegen nee het is zo en zo gebeurd.

De wereld zal ook een stuk minder problemen hebben als er geen godsdiensten waren er zullen iig een heel stuk minder oorlogen zijn geweest.

Kijk mensen mogen er best in geloven maakt me echt helemaal niks uit. Ze moeten alleen mij er niet mee lastig vallen en andere mensen die er niet in geloven of in een andere geloof geloven voor bijv varkens uitmaken (Lees Koran).

Amen

kijk bij dit soort reacties komt erbij mij een soort ongeloof naar boven.. kunnen mensen echt zo naief zijn (sorrie hoor maar dit moet ik eff kwijt ) de bijbel is niet gebaseerd op feiten (gedeeltelijk) het is neit een boek dat alle regels en alle andwoorden op ieders vragen heeft.. het is min of meer een richtlijn! natuurlijk zijn dingen wetenschappelijk tegengesproken, duhh.. niemand kan een zee in 2 spleiten..

en je zal wel gelijk hebben dat er minder oorlogen zouden zijn geweest, maar als het niet geloof kwesties waren geweest dan zouden het al andere dingen zijn geweest!! en zoals jij het nu bekijkt, dat er minder geweld zou zijn op de wereld, bekijk je het erg negatief.. kijk maar eens naar het aantal mensen dat wel geloofd en niet agressief zijn tegenover anderen.. dat zijn er velen aantallen meer dan die wel extreem bezig zijn..
(bijna) alle normen en waarden die wij nu hebben zijn grotendeels uit de bijbel gevloeid dus zonder de bijbel zou de wereld er heel anders uit hebben gezien, en ik weet zeker dat ie minder fijn zou zijn geweest!

en bij dat laatste, huh.. wie vallen jou lastig (behalve jehova gozers), wie noemen jou een varken omdat je niet in een god geloofd?..

Click here for all the Holland TA's, there are a lot of them!!!

Old Post Dec-11-2002 13:41  Aruba
Click Here to See the Profile for TimeportE Click here to Send TimeportE a Private Message Add TimeportE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cosmic
4-8-15-16-23-42

Registered: Jan 2002
Re: Hoe zie jij godsdienst?

quote:

In je signature staat trouwens wel de kern van het hele christelijke geloof.....Opzet of toeval?

PS> mn antwoord komt later

Old Post Dec-11-2002 13:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for Cosmic Click here to Send Cosmic a Private Message Add Cosmic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Teknikol
terug uut 'de west'!

Registered: Aug 2002

quote:
Originally posted by TimeportE
(bijna) alle normen en waarden die wij nu hebben zijn grotendeels uit de bijbel gevloeid dus zonder de bijbel zou de wereld er heel anders uit hebben gezien, en ik weet zeker dat ie minder fijn zou zijn geweest!

Om te beginnnen: Ik geloof in nix, dus atheďst.
Maar hier heeft mister TimeportE een punt waar ik nog nooit over nagedacht heb. En het is nog waar ook.
Dus er staat wel degelijk nuttige info in de bijbel, alleen er staat ook spul in dat mij er niet van overtuigd dat God bestaat. Daar wil ik harde bewijzen voor hebben. Ik heb God of de bijbel niet nodig voor steun. Daarvoor zijn familie en vrienden.
Na de dood is er nix. Er is geen hard bewijs dát er iets is dus is er ook nix. Klinkt kortzichtig misschien, maar daar ga ik nou eenmaal vanuit.

Old Post Dec-11-2002 14:16  Netherlands
Click Here to See the Profile for Teknikol Click here to Send Teknikol a Private Message Add Teknikol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by Teknikol

Na de dood is er nix. Er is geen hard bewijs dát er iets is dus is er ook nix. Klinkt kortzichtig misschien, maar daar ga ik nou eenmaal vanuit.

nouuuuuuuu, d'r zijn dus van die mensen die zgn. bijna-dood-ervaringen hebben, en die zullen daar nog wel es een pittige discussie met je over aan willen gaan

kennis van ons heb dat gehad en dies sindsdien dus echt HEILIG overtuigd dat dr wel iets is... (kzal het hele verhaal je besparen (lees: het fijne weet ik er ook niet van, tis een kennis van me parents, nie van mij))

Hard = goed

Old Post Dec-11-2002 15:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjSuez
JappiOaddict :D

Registered: Apr 2002

he Donna, je bent zeker wel helemaal verkoold onder die zonnebank?

wel mooi gezegd!

quote:
In je signature staat trouwens wel de kern van het hele christelijke geloof.....Opzet of toeval

toeval..t was een grapje van een huisgenoot, vandaar, ik heb em al veranderd..

quote:
kijk maar eens naar het aantal mensen dat wel geloofd en niet agressief zijn tegenover anderen.. dat zijn er velen aantallen meer dan die wel extreem bezig zijn..

maar diegene die extreem zijn, de fundamentalisten dus, die zorgen wel voor veel leed, en zonder godsdienst was dat er niet geweest, maar ja, deze uitspraak dient wel genuanceerd te worden

quote:
Ik 'geloof' eigenlijk nergens in maar zou t wel vreemd vinden als wij het enige stukje planeet in dit heelal zouden zijn waar iets van leven mogelijk is.

das natuurlijk weer iets heel anders...

Old Post Dec-11-2002 15:08  Netherlands
Click Here to See the Profile for DjSuez Click here to Send DjSuez a Private Message Add DjSuez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jappio
.

Registered: Dec 2001

quote:
he Donna, je bent zeker wel helemaal verkoold onder die zonnebank?

wel mooi gezegd!

toeval..t was een grapje van een huisgenoot, vandaar, ik heb em al veranderd..

maar diegene die extreem zijn, de fundamentalisten dus, die zorgen wel voor veel leed, en zonder godsdienst was dat er niet geweest, maar ja, deze uitspraak dient wel genuanceerd te worden

das natuurlijk weer iets heel anders...

Lol steeph... deze wijsheden heb je niet van de heer Schep toch?

Old Post Dec-11-2002 15:24  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jappio Click here to Send Jappio a Private Message Visit Jappio's homepage! Add Jappio to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
total woot
WooT

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by Donna
Ik vind dat een godsdienst mensen armer dan rijker maakt,dit hoort zo en dat hoort zo,das een zonde etc etc.
Says fuckin who?!

Maar als mensen zo'n iets nodig hebben in hun leven mogen ze van mij,maar ga dan niet lopen oordelen dat mensen die niet geloven "arm" zijn,want diegenen kiezen er gewoon voor hun leven zelf te leven en t lot voor ze te laten bepalen.
Ze proberen te leven zoals zij zichzelf t prettigst voelen,zoals t hoort imo.
Wat niet mag,wordt je vanzelf voor bestraft,en als je wat ergs overkomt,so be it,zo fungeer je als voorbeeld voor een ander die weer wat anders overkomt,elk mens is een leerschool voor de ander,simple as that.

Life is learning,en leren is accepteren en incasseren en datgene eruit oppakken wat usefull voor je is.

valt niets meer aan toe te voegen

Old Post Dec-11-2002 15:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for total woot Click here to Send total woot a Private Message Add total woot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
@ddicted
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2001

Ik geloof alleen in mezelf.

Old Post Dec-11-2002 15:40  Netherlands
Click Here to See the Profile for @ddicted Click here to Send @ddicted a Private Message Add @ddicted to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TimeportE
... Addicted Yet ?

Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED

quote:
Originally posted by @ddicted
Ik geloof alleen in mezelf.

TJAKKA!

suez.. je zegt dus nu dat omdat er een groep is die extremistisch is dus daarom kun je maar beter niet geloven hebben?... beetje generalisatie, zie je veel in deze thread, mensen die tegen godsdienst zijn zien alleen de slechte kant en beoordelen een hele groep aan een kleine groep "slechterikken"

Click here for all the Holland TA's, there are a lot of them!!!

Old Post Dec-11-2002 15:49  Aruba
Click Here to See the Profile for TimeportE Click here to Send TimeportE a Private Message Add TimeportE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Hoe zie jij godsdienst?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (9): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackUnkown prog trance tune. [2004] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackEpectasia - "First Love" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:47.

Forum Rules: