Hoe doe je trouwens die sets opnemen?
Heb je gewoon op de een of andere manier via een datakabeltje je radio op je pc aangesloten en neem je op in wav, om het vervolgens in mp3 om te zetten, of doe je dit anders?
Zelf ken ik bijvoorbeeld mensen die gewoon aan een dj vragen of ze hun mini-disc op zijn versterker aan mogen sluiten. Uiteraard moet je dan wel de mogelijkheid hebben om dit aan een dj te kunnen vragen, maar als je dat voor elkaar krijgt ben je toch mooi binnen.
Alleen 'klopt' na zo'n lang verhaal van mij? Oke :P
Ik neem ze zelf niet op. Release-groups zoals BMI, TWCMP3, iND, IPZ etc etc rippen albums en livesets van de radio. Zij releasen ze met info-file / cue-files etc...alles erop en eraan. Dit krijg ik via een 0-day ftp binnen & dan versprijd ik dan zegmaar verder via www.raremusicfinder.com
Lees de nfo-files maar eens die bij een set zitten, daar staat altijd bij wie um gereleased heeft.
De mensen van de release-groups doen dus het 'echte' werk, daarom heb ik ook veel respect voor die lui. Zonder hun zouden we al die sets niet eens hebben...
Greetz,
SnuggLe
May-11-2001 07:17
moogwai
In TrancEaddict We Trust
Registered: Oct 2000
quote:
Originally posted by Dwingo Klopt.
Heb je gewoon op de een of andere manier via een datakabeltje je radio op je pc aangesloten en neem je op in wav, om het vervolgens in mp3 om te zetten, of doe je dit anders?
Zelf ken ik bijvoorbeeld mensen die gewoon aan een dj vragen of ze hun mini-disc op zijn versterker aan mogen sluiten. Uiteraard moet je dan wel de mogelijkheid hebben om dit aan een dj te kunnen vragen, maar als je dat voor elkaar krijgt ben je toch mooi binnen.
Sets kunnen op verschillende manieren worden opnemen.
Je kunt via de radio direct op je PC opnemen, gewoon via "ouderwedse" tapes of met een mini-disc. Ook (wat erg slim is) is met een videotape (handig voor de partynight).
En dan heb je nog opnemen via een radio-kaart of web-based uitzendingen... die kun je dan direct via je soundkaart opnemen.
En dan moeten de sets nog ge-edit worden en eventueel het ruis (proberen) eruit te halen.
May-11-2001 21:58
moogwai
In TrancEaddict We Trust
Ik heb nu dan eindelijk de vier Massive sets
Hier zijn de tracklists:
Armin van Buuren Live At Massive 30-04-2001
1. Coast 2 Coast - Home (DJ Tiësto Remix)
2. Airwave - Save Me
3. ID
4. ID
5. Signum - First Strike
6. Bismark - Just A Moment (Clubby Mix)
7. ID
8. Push - Strange World (Airwave Remix)
9. DJ Tiësto - Flight 643 (Original Mix)
10. Strobe - Human Animal
11. System F vs Armin van Buuren - Exhale
12. ID
13. Three Drives - Sunset On Ibiza
Scott Bond Live At Massive 30-04-2001
1. Sauna - Mirage
2. Members Of Mayday - 10 In 01
3. ID - cool
4. Kay Cee - Unsolved Mysteries (Club Mix)
5. Ultra 5 feat. J.Cee - Potion (Lange Remix)
6. MO'Hawk - Previous Years
7. ID - Where The Streets Have No Name?
8. ID - cool = same as Ferry Corsten track 9
9. ID - I'm Released
10. Warrior - Voodoo (Dubby Mix)
11. Fire & Ice - Lost Emotions 2001
commercial break
12. ID - The Big Beat
13. ID
14. Flutlicht - Icarus (Shokk Remix)
15. Niels van Gogh - Electronic Confusion
Marco V Live At Massive 30-04-2001
1. Marco V. - In Charge
2. DJ Tiësto - Flight 643 (Original Mix)
3. Wheed Baskin - Castle Rock (Fred Numf VS. Five Point 0 Remix)
4. Rank 1 - Such Is Life (Marco V Remix)
5. Tilt - Children (Gourtyard Remix)
6. ID
7. Blaze feat. Palmer Brown - My Beat (AMbassador Remix)
8. Marco V - Indicator
9. ID
10. Rank 1 - Such Is Life (Deep Dub Mix)
Ferry Corsten Live At Massive 30-04-2001
1. U2 - New Years Day (Remix)
2. ID - Black White House
3. DJ Tiësto - Flight 643 (Remix)?
commercial break
4. Faithless - We Come One (Rollo And Sister Bliss Remix)
5. Trisco - Musak (Wonderland Avenue Remix)
6. System F - Needlejuice
7. ID
8. Ultra Vibe - Choose Freedom
9. ID - cool - Lange Remix? = same as Scott Bond track 8
10. Trousers Enthusiasts - Sweet Release (Unvocal Mix)
11. F-Star - Flash
12. Soundcheck - Mindrive
13. Plastic Angel - Pascale (Ferry Corsten Remix)
commercial break
14. System F - Soul On Soul (Kay Cee Remix)
15. Junk Project - Composure (Moogwai Remix)
16. Chicane - Autumn Tactics (The Thrillseekers Remix)
Weet er iemand een ID?
May-11-2001 21:59
moogwai
In TrancEaddict We Trust
Scott Bond Live At Massive 30-04-2001
Ik will alleen ff zeggen dat Scott Bond @ Massive zooooo goed is... Scott draait gewoon alleen maar top nummers ... lekker flink gepitched zodat ze nog beter klinken. Op Massive zelf vond ik hem wel goed, maar ik vond andere Dj's toen beter, maar nu heb ik sets en moet ik zeggen dat Scott Bond's set gewoon de beste is... het is ook echt een set om gewoon lekker te luisteren, terwijl Armin van Buuren's set gewoon lekkerde klonk op de dancevloer
Ik kan ook haast niet wachten totdat Rank 1 - Such Is life uitkomt... wat een topnummer zeg... de Marco V remix is al super... Such Is Life gaat echt zwaar knallen, het wordt de nieuwe Delerium - Silence zeg maar... Marco draaide ook de Deep Dub mix, dit nummer heeft die geweldige klassieke break van "many miles, too soon"... alleen dit nummer wordt net na de break afgebroken door 538
May-13-2001 15:22
WTB
slowPoster
quote:
Originally posted by moogwai
Ik heb ook maar een simpele 56k modem, maar ik kan gelukkig op school vanalles downloaden
Ik vind het trouwens wel klote dat 538 juist op zaterdag die sets uitzend... iedere andere dag zou ik ze kunnen opnemen maar zaterdags ben zelden thuis.
Je hoeft toch niet bij de computer te blijven tijdens het opnemen? Je kunt bij Cool Edit 2000 intypen op welke dag en van hoe laat tot hoe laat hij moet opnemen. Dit kun je vrijdag al intypen, je moet dan wel je radio en computer de hele tijd aanhouden.
WTB.
May-13-2001 16:22
WTB
slowPoster
quote:
Originally posted by Dwingo Klopt.
Ik sluit mbv een audiokabeltje de line-out van mijn radio aan op de line-in van mijn pc. Het programma dat ik voor het opnemen gebruik is Cool Edit 2000 met een mp3 plugin. De muziek wordt opgenomen in wav formaat als één groot bestand (vaak 650 mb per uur). Je kunt dan zelf de stukken selecteren die je wilt opslaan, dit kun je mbv de plugin meteen in mp3 formaat doen(je kunt elke mogelijke kwaliteit kiezen). Ik denk trouwens niet dat je bij Massive aan de dj kunt vragen of je je md mag aansluiten!
WTB.
May-13-2001 16:27
Divine9
Supreme tranceaddict
Registered: May 2001
Weet iemand hoe dat 'arabische' nr heet dat het 2e nr is in de scott bond mix?
In de tracklisting hierboven staat :
1. Sauna - Mirage
Maar dat is het 1e en 3e nr.
Er zit nog een 2e tussenin. en dat is volgens mij toch niet sauna - mirage ?
May-13-2001 18:43
moogwai
In TrancEaddict We Trust
quote:
Originally posted by WTB
Je hoeft toch niet bij de computer te blijven tijdens het opnemen? Je kunt bij Cool Edit 2000 intypen op welke dag en van hoe laat tot hoe laat hij moet opnemen. Dit kun je vrijdag al intypen, je moet dan wel je radio en computer de hele tijd aanhouden.
WTB.
Cool.. dat wist ik nog niet..
Maar dan heb ik nog een groot probleem, mijn computer staat boven en op de een of andere manier kan ik 538 niet goed ontvangen boven via de kabel (538 is hier niet in de ether), dus ik kan alleen van 538 beneden opnemen op tapes.
May-13-2001 19:07
moogwai
In TrancEaddict We Trust
quote:
Originally posted by Divine9 Weet iemand hoe dat 'arabische' nr heet dat het 2e nr is in de scott bond mix?
In de tracklisting hierboven staat :
1. Sauna - Mirage
Maar dat is het 1e en 3e nr.
Er zit nog een 2e tussenin. en dat is volgens mij toch niet sauna - mirage ?
Dat arabische nummer schijnt inderdaad Sauna - Mirage te zijn.. iemand heeft dit nummer in de "unknown tracks" van dit forum geidentifeerd als Sauna - Mirage.. moet je maar ff kijken
Bij mij begint de set trouwens wel met dat arabisch nummer
May-13-2001 19:12
Dwingo
RebelChild
Registered: Nov 2000
Je kan op Massive inderdaad niet snel vragen of ze een mini-disc voor je aansluiten.
Vrienden van me hebben het wel van Cor Fijneman gedaan gekregen (op een kleiner feestje), maar ze kennen hem persoonlijk, wat de zaak wat makkelijker maakt.