 |
|
|
|
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Location: Stockholm
|
|
|
att jämföra ett ciggarett förbjud med ett förbud mot bilar känns lite avlägset...
Samhället är beroende av dess transporter således kan det inte förbjuds, men visst utveckla det och få fram ett miljövälligt alternativ. Drick du alkhol på krogen drabbar inte det mig, sätter du dig dock i en bil och försöker köra den blir du då den samhälls fara då åropade, men just att köra bilmed mer än 0,2 promille är förbjudet
Ciggaretter är inte något vi är beroende av i samhället, snarare är det en plåga och börde för det.
För mig får du kära sitta och röka hur mycket du vill, inne i ditt eget rum! Eller någon annanstanns där jag inte riskerar att bli drabbad eller att behöva stå ut med en illamående framkallande lukten som kommer från röken
|
|
Dec-19-2002 16:24
|
|
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Location: Stockholm
|
|
|
Dec-20-2002 12:16
|
|
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Location: Stockholm
|
|
|
Vad du inte tycks förstå vitryssen är att det är intresant hur många som fått sina testikal pajjade utan hur många som inte får det. Detta är knappat någon sytor samhällsfara då dessa lystavar endast förekommer i en väldigt begränsad skala.
Men förbjuder leksaker som är riktade till barn för att de inte är giftiga men de skulle potentielt kunna sväljas av barnet och på så sätt utgöra en fara.
Halsskyddet i ishockey för att ta ett exemple, i Sverige krävdes det en person död för att det skulle bli tvång på halsskydd, hur många tror du inte det fanns i Sverige som vid den tiden spelade hockey utan halsskydd och aldrig änns varit nära att få halsen uppskuren?
Varför tror du polisen har uniformer för? De skulle ju kunna ta många flera tjuvar om de alla var civila. Polisen har uniformer för att synas och på så sätt avskräcka från brott.
Det handlar om att förebygga
|
|
Dec-20-2002 15:36
|
|
|
 |
 |
Virus
yes

Registered: Oct 2001
Location: Stockholm
|
|
|
| quote: | Originally posted by AC.
att jämföra ett ciggarett förbjud med ett förbud mot bilar känns lite avlägset...
Samhället är beroende av dess transporter således kan det inte förbjuds, men visst utveckla det och få fram ett miljövälligt alternativ. Drick du alkhol på krogen drabbar inte det mig, sätter du dig dock i en bil och försöker köra den blir du då den samhälls fara då åropade, men just att köra bilmed mer än 0,2 promille är förbjudet
|
Okej, men samhället tjänar ju pengar på tobak, så då kan man säga att det ger någonting positivt tillbaka också.
Hur ser du på godis? Det ger också en känsla av njutning fast det egentligen bara är skadligt. Precis som tobak.
Du löper visst risk av att drabbas av andras fylla. Har du någonsin hamnat i bråk på krogen? Förmodligen ja. Var personen berusad eller nykter? Hur många mord, misshandlar eller andra brott tror du inte begås p.g.a. alkohol?
| quote: | Originally posted by AC.
Ciggaretter är inte något vi är beroende av i samhället, snarare är det en plåga och börde för det.
För mig får du kära sitta och röka hur mycket du vill, inne i ditt eget rum! Eller någon annanstanns där jag inte riskerar att bli drabbad eller att behöva stå ut med en illamående framkallande lukten som kommer från röken |
Visst, jag har inte en objektiv syn på den här frågan, det kan jag medge. Jag förstår ditt resonemang, men jag håller inte med. Tobak är en del av krogkulturen och så kommer det med största sannolikhet förbli. Så du kommer förmodligen fortsätta att irriteras av mina cigg för jag kommer inte sluta röka ute på ställen.
|
|
Dec-20-2002 16:33
|
|
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Location: Stockholm
|
|
|
Samhället förlorar nog mycket mera än vad de tjänar på ciggratter, samma sak med alkohol. Då tänker jag främst på sjukvårdskostnader
|
|
Dec-20-2002 16:48
|
|
|
 |
 |
Ravesquad
Supreme tranceaddict
Registered: Sep 2001
Location: Stockholm
|
|
|
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Jag tycker att en regering ska behandla sina medborgare som vuxna individer och låta dem göra sina egna val. Självklart behövs en del förbud, men dessa ska minimeras så gott det går. Det är min ideologi.
EDIT: Stavning |
Då betalar du dina vårdkostnader också? då dessa knappast täcks av eventuella skatter på tobak utan av mina surt förvärvade slantar.. Sålunda är din rökning tyvärr inte bara ditt problem..
___________________
Ohm Nama Shivaya
|
|
Dec-20-2002 17:14
|
|
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Location: Stockholm
|
|
|
Nu tänker jag inte bevis att staten får betala mer för dig om du blir sjuk pga av ditt ohällsosamma betende.
Vad som igentligen spelar roll är att du tar upp tid som kunde dedikerats åt andra sjuka person som kanske brutit benet och fått vänta i 12 timmar på akutmottagningen
|
|
Dec-20-2002 17:59
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 11:00.
Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
|
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
|
|
|
|
|
|
Contact Us - return to tranceaddict
Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
|