Originally posted by ScuL
het is ook niet verboden in heel scandinavië.
in denemarken is het alleen heel erg duur.
in zweden is het ook redelijk duur maar vervangend alcoholvrij en "laagalcohol"-bier is net zo goedkoop als in in nederland.
echter hebben ze daar een speciale staatswinkel voor sterke drank.
zodat mensen een gevoel van schaamte moeten krijgen als ze alcohol moeten kopen. (sommigen zijn zelfs met tralies e.d. ingericht).
in noorwegen is lichte alcohol ongelovelijk duur en sterke alcohol grotendeels verboden.
verschilt dus per land nogal.
Ik weet nie precies waarom alcohol daar zo duur is... schijnt dat de accijnzen erg hoog liggen iig... Maar ut zou ook deels aan de transportkosten kunnen liggen. Neem bijv benzine... hoe noordelijker je komt, hoe duurder het wordt. Hoe dan ook, ik denk dat de scandinavische overheden er goed aan doen hun alcoholbeleid een beetje te versoepelen, want zo als het nu is geregeld werkt het illegaliteit in de hand en daarmee wordt het ook gelijk onveilig. Die mensen in zo'n blokhut op de bergen die weinig geld hebben, of misschien zelfs de mogelijkheid niet hebben alcohol te kopen lopen allemaal illegaal te stoken met alle gevolgen van dien...
quote:
Originally posted by Eye-Riz
Hoe je dingen interpreteert ligt aan meerdere facturen,
Stuur je mij ook zo'n factuur mee van de week?
Dec-19-2002 03:26
Little Theseus
Addicted Myth
Registered: Jun 2001
Location: Amsterdam
de werkelijkheid is een illusie die ontstaat door tekort aan alcohol.
Originally posted by basd
Sorry maar da's m.i. echt onzin. Iedereen ziet 'de wereld' op zijn eigen manier.. wie ben jij dan om te zeggen dat er maar 1 waarheid bestaat?
Het gebeurt vaak genoeg dat ze allebei gelijk hebben, ieder in hun eigen manier.
Wat ik wil zeggen is dat 1 persoon echt niet kan uitmaken wat 'de realiteit' is, dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen. Laat dan ook niemand zo bijdehand zijn dattie wel even uitmaakt wat wel en wat niet de realiteit is...
ehm. je leest niet goed wat ik bedoel.
de wereld is opgebouwd uit molecuultjes, atoompjes en ionen. volgens wetten die de huidige natuurkunde volgen.
ik heb het niet over het waarnemingsbeeld cq perspectief van een persoon an sich maar over het globale beeld. wetenschappelijk gezien is er maar 1 dimensie (volgens de huidige natuurkunde wetten). dus 1 werkelijke realiteit. hoe een individu daar tegen aan kijkt is voor iedereen anders.
quote:
Originally posted by eieregooie
Ik weet nie precies waarom alcohol daar zo duur is... schijnt dat de accijnzen erg hoog liggen iig... Maar ut zou ook deels aan de transportkosten kunnen liggen. Neem bijv benzine... hoe noordelijker je komt, hoe duurder het wordt. Hoe dan ook, ik denk dat de scandinavische overheden er goed aan doen hun alcoholbeleid een beetje te versoepelen, want zo als het nu is geregeld werkt het illegaliteit in de hand en daarmee wordt het ook gelijk onveilig. Die mensen in zo'n blokhut op de bergen die weinig geld hebben, of misschien zelfs de mogelijkheid niet hebben alcohol te kopen lopen allemaal illegaal te stoken met alle gevolgen van dien...
de alcohol is zo duur wegens accijnzen inderdaad. hoe sterker de drank hoe forser het percentage.
dat voorbeeld van bezine is onzin. in noorwegen is het wel asociaal duur maar dat komt doordat de overheid daar de accijns kunstmatig hoog houdt. bovendien is in verlijking tussen bergachtige gebieden en steden het prijsverschil nihil.
Originally posted by ScuL
de wereld is opgebouwd uit molecuultjes, atoompjes en ionen. volgens wetten die de huidige natuurkunde volgen.
dus 1 werkelijke realiteit. hoe een individu daar tegen aan kijkt is voor iedereen anders.
ja precies, je zegt het zelf al.
waarom zou je dan wel van die absolute werkelijkheid uit moeten gaan?
iedereen beleeft de werkelijkheid op zijn eigen manier.
niemand kan de absolute werkelijkheid ervaren of zien. iedereen is onderhevig aan zijn eigen ervaringen/emoties/persoonlijkheid/vooroordelen etc etc bij het aanschouwen van de werkelijkheid.
iedereen kijkt als het ware door zijn eigen persoonlijke brilletje (die je dus niet af kunt zetten) tegen de werkelijkheid aan.
waarom zou je dan wel uit moeten gaan van die ene werkelijkheid?
beter is het om te accepteren dat iedereen de werkelijkheid op zijn manier interpreteert.
dat betekent dus dat er geen absolute waarheid, goed of kwaad is.
modernisme vs postmodernisme
___________________
The Hague is the plague!
Last edited by AlFerox on Dec-19-2002 at 17:47
Dec-19-2002 17:40
Eye-Riz
Koekiemonster Addict
Registered: May 2001
Location: .
quote:
Originally posted by eieregooie
Ik weet nie precies waarom alcohol daar zo duur is... schijnt dat de accijnzen erg hoog liggen iig... Maar ut zou ook deels aan de transportkosten kunnen liggen. Neem bijv benzine... hoe noordelijker je komt, hoe duurder het wordt. Hoe dan ook, ik denk dat de scandinavische overheden er goed aan doen hun alcoholbeleid een beetje te versoepelen, want zo als het nu is geregeld werkt het illegaliteit in de hand en daarmee wordt het ook gelijk onveilig. Die mensen in zo'n blokhut op de bergen die weinig geld hebben, of misschien zelfs de mogelijkheid niet hebben alcohol te kopen lopen allemaal illegaal te stoken met alle gevolgen van dien...
Stuur je mij ook zo'n factuur mee van de week?
wahaha, ja sorry met een o dus... ik zal je dr volgende week een paar sturen zelfs. Van die facturen waar je binnen drie minuten op moet gaan dansen, anders stuur ik Grote Grutjes op je af
Dec-19-2002 17:55
Remy D
Oranje!!!!
Registered: Apr 2001
Location: Nederland oh Nederland jij bent een kampioen, wij houden van ORANJE om zijn daden en zijn doen.
Pink heeft tieten en das goed!!
___________________
***Sig edited again - 50kb total size. It's in the rules***
well thats nice we pop in to say hello to our fellow trance friends and the posts get deleted?! now thats very sociable
___________________
This was a place of fun and madness that is sadly long gone now
All the best to all the UKTAs
08/01/16
Big Dave/little Dave
Dec-19-2002 23:54
eieregooie
Perceptions
Registered: Jan 2002
Location:
quote:
Originally posted by ScuL
dat voorbeeld van bezine is onzin. in noorwegen is het wel asociaal duur maar dat komt doordat de overheid daar de accijns kunstmatig hoog houdt. bovendien is in verlijking tussen bergachtige gebieden en steden het prijsverschil nihil.
Whehehe... dan was dat zeker alleen die 2 keer dat ik er was...
Dec-20-2002 02:28
Miss Proximus
titelloos
Registered: Mar 2001
Location: Block II, Cell 13
what posts is it one of the infamous UK invasions? Gawd I missed that
*throws thatcher's used underwear into big dave's face*
___________________
Mayibuye Africa!Viva Mexico - Hasta la Chingada!Malaysia I will be there
Dec-20-2002 07:05
jp
Retired tranceaddict
Registered: Apr 2001
Location: Holland
quote:
Originally posted by big dave
well thats nice we pop in to say hello to our fellow trance friends and the posts get deleted?! now thats very sociable
Our defense systems are on full alert
Dec-20-2002 07:07
Martin McG
Old School TA
Registered: Apr 2002
Location: Glasgow
nah it werent an invasion!
me tech and Az just popped in to say hello
merry christmas
___________________
This was a place of fun and madness that is sadly long gone now