Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > trance4ever or not ?
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

tja... Vad ska man säga... Var inte länge sedan jag tröttnat på trance mer eller mindr eoch trillat på vågen av indiepop...

Dock har jag fått ge av min framfart i indie världen pga av insyns birst i scenen, till förmån för den mera psykadeliska trancen och inte minst technon...

Old Post Aug-12-2003 02:50  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

hmmm jag misstänker att man kanske tycker det är jobbigt när man är äldre med musik som har högt tempo och sånt. klassisk musik har ju funnits i många hundra år men är fortfarande populärt bland äldre.. kan knappast säga att det är från deras tid. tyvär så tror jag nog att när man blir typ 50 så tycker man att man får magsår och ont i öronen av "trance"

bara en tanke.

Old Post Aug-12-2003 07:01  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

jag tror man kommer tröttna på en viss sorts trance, den lite hårddare. Men musiken utvecklas ju hela tiden o det vi tycker e hårt idag tycker vi nog inte e det om 20 år (det fanns en tid då även mozart var hård :P) så det e nog svårt att säga... jag tror jag kommer ha svårt att gå över och börja lyssna på "musik" som mestadels bygger på texter o sång och inte är elektronisk... Jaja tiden får utvisa saken =)

Old Post Aug-12-2003 15:25  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

jag kommer säkert lyssna på klassisk musik när jag blir äldre... eller liknande saker... typ sarah brightman (lyssnar redan nu en massa )

gillar låtar med gitarr i.... ska dock inte vara vocals och sån skit i.... för er som spelat silent hill 2 och vet va "theme of laura" e för låt så e den hel bra... kanske kan ta och uppa den om nån vill höra... hel skön låt att relaxa till typ.

men gitarr e alltid trevligt... piano kan också vara riktigt skönt.. speciellt lite klassiskt lagda slingor

hmmm... kanske börjar bli gammal
*springer och kollar efter gråa hårstrån*

Old Post Aug-12-2003 16:26  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Ghost Smilie behöver ID på en gammal eurodancelåt!!!!

nån som känner till en låt som heter "Prisoner of your love" den kanske var poppis 95 eller nåt? me en mörk tjej som sjöng.. men ja kommer inte ihåg va hon hette.. å de e inte en låt me yngve malmsteen eller mariah carey som enbart finns att uppbringa...

NÅN måste ju komma ihåg den.. ja kan inte va den enda..
går inte att söka på nåt filbytarprogram heller.. har provat det..

tack för svar!!!

Tom Cloud - Told You So

Old Post Aug-12-2003 21:56  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Re: behöver ID på en gammal eurodancelåt!!!!

quote:
Originally posted by Glorie
nån som känner till en låt som heter "Prisoner of your love" den kanske var poppis 95 eller nåt? me en mörk tjej som sjöng.. men ja kommer inte ihåg va hon hette.. å de e inte en låt me yngve malmsteen eller mariah carey som enbart finns att uppbringa...

NÅN måste ju komma ihåg den.. ja kan inte va den enda..
går inte att söka på nåt filbytarprogram heller.. har provat det..

tack för svar!!!

kan det ha varit Tania Evans????
från 97

Old Post Aug-12-2003 23:07  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
KarateKid

quote:
Originally posted by dbl
kan det ha varit Tania Evans????

Stämmer!!!

hoho... va seriös ja e

Tom Cloud - Told You So

Old Post Aug-13-2003 15:33  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

quote:
Originally posted by Glorie
Stämmer!!!

hoho... va seriös ja e

VARSÅGOOOOOD JENNY

Old Post Aug-13-2003 16:12  Sweden
Kongo_kim
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003

Jenny och Daniel sitter i ett träd osv osv

Old Post Aug-13-2003 16:33  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

quote:
Originally posted by Kongo_kim
Jenny och Daniel sitter i ett träd osv osv

hehehe :P

Old Post Aug-13-2003 17:13  Sweden
NooN
[Kevin Rust]

Registered: Jul 2003

Gud va gulligt!

Old Post Aug-13-2003 17:20  Sweden
Click Here to See the Profile for NooN Click here to Send NooN a Private Message Visit NooN's homepage! Add NooN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by fruktsoppa
Genre

och nej, det tror jag inte.. man(ni) kommer förmodligen byta till lugnare musik iaf.. lägre bpm och softare toner..

Redan gjort.

Jag kommer aldrig återvända till 140 bpm!

One of the few ones left

Old Post Aug-13-2003 21:14  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > trance4ever or not ?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackWhat is this song?? "I want you, I need you, come and getcha" *SAMPLE* [2006] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackProgress Presents The Boy Wunda - "Everybody" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:54.

Forum Rules: