 |
|
|
|
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Location: Stockholm
|
|
|
| quote: | Originally posted by RebeL9
Handen på hjärtat hade du accepterat att förövaren som våldtar ditt barn får 1 år psykisk vård som straff?
|
Om jag svarar såhära, jag hoppas aldrig behövas ställa inför den situationen.
|
|
Feb-09-2003 23:47
|
|
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Location: Stockholm
|
|
|
Livstid är livstid! Åker du in på livstid som 15åring riskerar du sitta tills du dör, det är sanningen om livstid inget annat
Sedan brukar fångar i sverige benådas efter ett antal (fler siffrigt) år då det anses att de har sonat sitt brott.
|
|
Feb-10-2003 16:44
|
|
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Location: Stockholm
|
|
|
Praxis för livstid kan möjligen vara 12år, men att du säger att man säpps redan efter tjänat av två tredjedelar av straffet dvs efer cirka 8 år måste väl ändå vara fel.
När man får livstids fängelse så är det ända sättet att bli frigiven att skriva till regerinngen och bli benådad. Ett exemple är Leif Axmyr som suttit i fängelse i över 20 år (källa: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,249956,00.html )
|
|
Feb-10-2003 16:57
|
|
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Location: Stockholm
|
|
|
Artikeln var mer menat som att påvisa att livstid verkligen är livstid
sedan att fångarna brukar bli släppta efter en 12 år är en anna sak
återigen livstids är ett ej tids bestämmt straff
|
|
Feb-10-2003 17:11
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 04:03.
Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
|
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
|
|
|
|
|
|
Contact Us - return to tranceaddict
Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
|