|
| quote: | Originally posted by arj1o1
bush wil juist die oorlog financieren met diie olie |
Jij denkt dat zodra hij Irak in handen heeft de olie gratis komt binnenstromen? Amerika, als kapitailstsich land zijnde, kent geen staatsbedrijven. Alle goederen die de VS willen hebben zijn afkomstig via particuliere bedrijven. Natuurlijk hebben ze liever een gunstig gezinde regering daar zitten, maar het is niet zo dat het grote geldschip dan ineens komt binnenvaren. Er zijn zonder Irak nog genoeg landen waar olie te halen valt, ook zonder geweld.
Bovendien zullen uiteindelijk de meeste mensenlevens gespaart worden als saddam weg is, tenzij de oorlog natuurlijk gigantisch uit de klauwen loopt omdat meerdere (arabische) landen zich tegen het westen gaan keren, daar ben ik ook het allerbangst voor, want dan krijg je gewoon de 3e wereldoorlog van het westen tegen de islam (2 onverenigbare denkwijzes). Saddam laten zitten is geen optie (hij vergaat in rap tempo meer wapens (die hij heeft gekocht van het geld dat de VS o.a. voor zijn olie heeft betaald (dus de VS krijgt al olie uit Irak))en slacht ondertussen zijn hele oppositie af met chemische wapens uit angst dat de VS hun zal bewapenen en zo zijn ondergang zullen bewerkstelligen, saddam door het westen laten verdrijven kan waarschijnlijk gigantisch uit te klauwen lopen waardoor meer dan een miljard mensen zich tegen ons zullen keren (de islamieten, ik heb laatst gehoord dat het er 2,4 miljard zijn, gelukig zullen die in Afrika niet zoveel kwaad kunnen doen wegens gammele infrastructuur, gammele wapens en zeer slechte onderlinge organisatie en zullen er nog wel meer landen zijn die niet zo'n bedreiging vormen, en alle anderen die tegen het westen zijn zoals Noord-Korea, ook al zal dat land binnen een niet al te lange tijdsperiode in elkaar vallen dorodat ze geen voedselhulp en olie meer krijgen uit o.a. de VS waar ze afhankelijk van zijn om te kunnen functioneren), andere opties zoals de oppositie een opstand tegen saddam laten leiden gaat moeilijk omdat saddam een strakke organisatie leidt die tegenstand al in de kiem smoort zoals ik het maar even diplomatiek zal noemen, de enige optie die dus overblijft is dreigen en hopen dat saddam eieren voor zn geld kiest, en dus meewerkt aan het verminderen aan het gevaar dat hij vormt.
|