Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > De aanstaande oorlog in Irak?
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Stivvekk
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by arj1o1
bush wil juist die oorlog financieren met diie olie

Jij denkt dat zodra hij Irak in handen heeft de olie gratis komt binnenstromen? Amerika, als kapitailstsich land zijnde, kent geen staatsbedrijven. Alle goederen die de VS willen hebben zijn afkomstig via particuliere bedrijven. Natuurlijk hebben ze liever een gunstig gezinde regering daar zitten, maar het is niet zo dat het grote geldschip dan ineens komt binnenvaren. Er zijn zonder Irak nog genoeg landen waar olie te halen valt, ook zonder geweld.

Bovendien zullen uiteindelijk de meeste mensenlevens gespaart worden als saddam weg is, tenzij de oorlog natuurlijk gigantisch uit de klauwen loopt omdat meerdere (arabische) landen zich tegen het westen gaan keren, daar ben ik ook het allerbangst voor, want dan krijg je gewoon de 3e wereldoorlog van het westen tegen de islam (2 onverenigbare denkwijzes). Saddam laten zitten is geen optie (hij vergaat in rap tempo meer wapens (die hij heeft gekocht van het geld dat de VS o.a. voor zijn olie heeft betaald (dus de VS krijgt al olie uit Irak))en slacht ondertussen zijn hele oppositie af met chemische wapens uit angst dat de VS hun zal bewapenen en zo zijn ondergang zullen bewerkstelligen, saddam door het westen laten verdrijven kan waarschijnlijk gigantisch uit te klauwen lopen waardoor meer dan een miljard mensen zich tegen ons zullen keren (de islamieten, ik heb laatst gehoord dat het er 2,4 miljard zijn, gelukig zullen die in Afrika niet zoveel kwaad kunnen doen wegens gammele infrastructuur, gammele wapens en zeer slechte onderlinge organisatie en zullen er nog wel meer landen zijn die niet zo'n bedreiging vormen, en alle anderen die tegen het westen zijn zoals Noord-Korea, ook al zal dat land binnen een niet al te lange tijdsperiode in elkaar vallen dorodat ze geen voedselhulp en olie meer krijgen uit o.a. de VS waar ze afhankelijk van zijn om te kunnen functioneren), andere opties zoals de oppositie een opstand tegen saddam laten leiden gaat moeilijk omdat saddam een strakke organisatie leidt die tegenstand al in de kiem smoort zoals ik het maar even diplomatiek zal noemen, de enige optie die dus overblijft is dreigen en hopen dat saddam eieren voor zn geld kiest, en dus meewerkt aan het verminderen aan het gevaar dat hij vormt.

Old Post Feb-12-2003 10:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for Stivvekk Click here to Send Stivvekk a Private Message Visit Stivvekk's homepage! Add Stivvekk to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eXos
The Delight

Registered: Jan 2001

quote:
bush wil juist die oorlog financieren met diie olie

Denk eerst eens na voodat je onzin eruit gooit.

Old Post Feb-12-2003 11:29 
Click Here to See the Profile for eXos Click here to Send eXos a Private Message Visit eXos's homepage! Add eXos to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by Dwingo
Dat was de bedoeling ja, maar ik verveelde me gistere dus ik wou effe checken of iemand mijn aanwezigheid op zou merken
Toch wel dus .
Tis trouwens niet de bedoeling dat ik hier weer dag en nacht ga posten hoor, maar thnx anyways

De laatste keer dat ik hier was was april 2002

[offtopic]
Welcome back in ieder geval
Gewoon hier weer vaker gaan posten , things have changed

[/offtopic]

Old Post Feb-12-2003 12:18 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arj1o1
.

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by !_PeTrUs_!
Denk eerst eens na voodat je onzin eruit gooit.

heb ik gedaan, een van mijn leraar heeft dit mij zo uitgelegt en daar zijn een hele hoop redenen voor maar daar heb ik geen zin in om die hier allemaal uit te leggen

.

Old Post Feb-12-2003 13:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for arj1o1 Click here to Send arj1o1 a Private Message Add arj1o1 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Stivvekk
Senior tranceaddict

quote:
heb ik gedaan, een van mijn leraar heeft dit mij zo uitgelegt en daar zijn een hele hoop redenen voor maar daar heb ik geen zin in om die hier allemaal uit te leggen

Niet om vervelend te doen maar welk niveau geeft die leraar les en welk vak? Ik had namelijk met mijn leraar maatschappijleer op het VWO ook wel eens een meningsverschilletje over zaken, en dat kwam er dus op neer dat hij ook niet altijd gelijk had.

Om de hele boel van mijn 2 vorige stukjes nog even wat compacter en duidelijk samen te vatten: ik ben erg voor een zo groot als mogelijke dreiging, maar erg tegen een daadwerkelijke oorlog. Je snapt wel dat als je wilt dreigen je dat laatste zo min als mogelijk moet laten merken aan je tegenstander. Ik hoop zeer dat de regering en de medewerkers van Bush (want gelukkig zit daar de leider daar niet alleen zoals in Irak wel het geval is) deze tactiek hanteren.

Old Post Feb-12-2003 13:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for Stivvekk Click here to Send Stivvekk a Private Message Visit Stivvekk's homepage! Add Stivvekk to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arj1o1
.

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by Stivvekk
Niet om vervelend te doen maar welk niveau geeft die leraar les en welk vak? Ik had namelijk met mijn leraar maatschappijleer op het VWO ook wel eens een meningsverschilletje over zaken, en dat kwam er dus op neer dat hij ook niet altijd gelijk had.

Om de hele boel van mijn 2 vorige stukjes nog even wat compacter en duidelijk samen te vatten: ik ben erg voor een zo groot als mogelijke dreiging, maar erg tegen een daadwerkelijke oorlog. Je snapt wel dat als je wilt dreigen je dat laatste zo min als mogelijk moet laten merken aan je tegenstander. Ik hoop zeer dat de regering en de medewerkers van Bush (want gelukkig zit daar de leider daar niet alleen zoals in Irak wel het geval is) deze tactiek hanteren.

gymnasium, aadrijkskunde les over irak niet dat ik altijd met leraren eens was maar daarover kon hij mij wel overtuigen

.

Old Post Feb-12-2003 13:24  Netherlands
Click Here to See the Profile for arj1o1 Click here to Send arj1o1 a Private Message Add arj1o1 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjotr G
Mindcrawler

Registered: Aug 2001

shivekk> maar van de andere kant, als je zo gaat dreigen, dat Saddam hem erg gaat knijpen heb je wel de kans dat hij de eerste grote klap wilt uitdelen aan Amerika (mensen die in een hoek gedreven worden kunnen soms toch wel agressief uithalen). En dan zijn de spreekwoordelijke rapen ook gaar.

Old Post Feb-12-2003 13:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for Pjotr G Click here to Send Pjotr G a Private Message Visit Pjotr G's homepage! Add Pjotr G to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Stivvekk
Senior tranceaddict

quote:
Originally posted by Pjotr G
shivekk> maar van de andere kant, als je zo gaat dreigen, dat Saddam hem erg gaat knijpen heb je wel de kans dat hij de eerste grote klap wilt uitdelen aan Amerika (mensen die in een hoek gedreven worden kunnen soms toch wel agressief uithalen). En dan zijn de spreekwoordelijke rapen ook gaar.

Dat is idd een mogelijk gevaar waar ik ook bang voor ben, maar voorlopig kan hij geen wapens in stelling brengen met de huidige controle, maar ik denk dat -als m'n dreigingstheorie klopt natuurlijk en ze niet sowieso op een oorlog aansturen- Bush ook helemaal niet ongelukkig is met de vele kritiek die hij krijgt, ook vanuit zijn land. Maar goed het blijft natuurlijk allemaal veel te speculatief om ergens echt van uit te gaan, maar tot nu toe heeft saddam wel gereageerd op de dreiging die al enkele maanden bezig is door resolutie 1441 te aanvaarden. Ik hoop dus alleen maar niet dat Bush overmoedig wordt (of al is).

Old Post Feb-12-2003 13:35  Netherlands
Stivvekk
Senior tranceaddict

quote:
gymnasium, aadrijkskunde les over irak niet dat ik altijd met leraren eens was maar daarover kon hij mij wel overtuigen

Het is idd een visie die door meer mensen wordt geloofd, ook mensen die ik als slim beschouw (voor zover ik daar iets over mag/kan zeggen), maar zolang je de argumenten achterwege laat kunnen ik en de anderen die sceptisch zijn natuurlijk er ook nooit op ingaan en een mogelijk ongelijk aantonen, of zelf het gelijk ervan inzien.

Old Post Feb-12-2003 13:37  Netherlands
T.H.C.
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2002

Moeilijk dit...ik ben er nog steeds niet helemaal uit of er oorlog moet komen.
Aan de ene kant is Saddam een mogenlijk gevaar en het is zowiezo een rat van een vent die wel aangepakt mag worden.
Ik heb alleen een beetje het idee dat Amerika 3 dubbel eigenbelang heeft bij deze oorlog en dat mag natuurlijk nooit een reden zijn om een oorlog te beginnen.
Ik denk zeker dat Amerika er na de oorlog een omkoopbaar regime neerzet (net als na de golfoorlog)en zo langzaam het midden oosten aan het veroveren is.
Ik weet het dus nog niet zo goed wat ik ervan moet denken...

Old Post Feb-12-2003 16:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for T.H.C. Click here to Send T.H.C. a Private Message Add T.H.C. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rinus
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002

Ook ik nog even dan.

Ook ik ben op dit moment nog tegen de oorlog. De bewijzen die engeland en amerika hebben geleverd zijn veel te nihil om daarvoor een oorlog tegen Irak te beginnen.

Wel vind ik dat Saddam nog steeds de resoluties aan zijn laars lapt en dat hij hiervoor gestrafd moeten worden. De vraag is dus hoe moet je hem dan straffen. Wat mij betreft nog geen oorlog. Hoe je hem wel moet straffen weet ik niet.

Probleem beetje is, Saddam moet daar gewoon weg. Regime change is dus wel nodig vind ik. En Saddam en zijn leger zal dat niet zeggen, ja is goed. Dit kan dus volgens mij alleen gebeuren met een oorlog. Maar dat weegt niet op tegen de verschrikkelijke dingen die een oorlog met zich meebringt. Dus dat is ook weer geen optie.

Maar we moeten denk ik even op vrijdag wachten als Hans Blix met zijn rapport komt. Dan weten we meer.

Mzl

Old Post Feb-12-2003 17:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for Rinus Click here to Send Rinus a Private Message Add Rinus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jappio
.

Een ding waar het niet om gaat in deze oorlog is de olie. Ik geloof dat Irak pas de 6e oliemacht is in de wereld. Bovendien zelfs als het bush & co al lukt om Irak helemaal te veroveren, dan zijn deze olievelden allang in rook op gegaan

Overigens heeft de VS in Alaska ook nog een aardig olieveldje liggen, waar tot op heden weinig gebruik van wordt gemaakt.

Het gaat hier gewoon om het ego van Bush & co. En dat is gewoon fout. Die Bush is de grootste bedreiging voor de hedendaagse samenleving. Ik ben benieuwd of hij zich ook moet gaan verantwoorden wegens oorlogsmisdaden in de toekomst, net als milosevic op dit moment..

Maar dat zal wel niet aangezien in de VS Bush gezien zal worden als 'de man die het kwaad uit Irak verdreef', terwijl een benaming als 'grootste terrorist en moordenaar van onschuldige burgers' beter op zijn plaats is.

Old Post Feb-13-2003 08:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jappio Click here to Send Jappio a Private Message Visit Jappio's homepage! Add Jappio to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > De aanstaande oorlog in Irak?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackyet another track to id... [2006] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPapacha - Benimussa (Extended Original Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:39.

Forum Rules: