Originally posted by Dioxys
life's a bitch and then you die :/
ser man det så, då lär inte livet vara roligt... tur att jag inte ser det så
Mar-17-2003 16:57
dj_hysterix
TFHS
Registered: Jul 2002
Gaby det var mycket bra skrivet av dig...men även så tycker jag att livet suger, har ingen aning om varför jag tycker så....kanske är det för att jag bara har samma rutiner framför mig varje dag? Ibland ser man att livet är bra några stunder, men mest ser man bara att det är mörkt (så är det för mig).
Livet har så jävla stora begränsningar/lagar/stopp
Mar-17-2003 18:47
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
ett tips för att få ut lite mer ur livet kan ju vara att sätta ut mindre mål som man vill uppnå...jag tror de blir svårt å sätta som mål "jag vill bli rik eller jag vill hitta den rätta eller jag vill bli framgångsrik" de e för stort för att bara ge sig på...
man kanske istället skulle försöka satsa lite mer på mindre saker för stunden...t.ex. att man ska fixa ett någorlunda bra betalt jobb så man får in lite pengar..eller kanske satsa på att få sitt första gig eller jaa..gud vet vad, ni förstår säkert vad jag menar
men de e klart, som en av våra kära norrmän sa: varför kan inte livets mening vara att bara just leva livet
jag får en känsla av att man kommer någorlunda nära sanningen då
batteries not included.
- dave
Mar-17-2003 21:29
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
quote:
Originally posted by dj_hysterix
Livet har så jävla stora begränsningar/lagar/stopp
´
Begränsningarna sätter du själv. Du har stora möjligheter som individ...är helt upp till dig själv dock...
Precis som vizay säger, sätt upp mål och se till att uppfylla dom, många bäckar små.
Mar-17-2003 23:25
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
mitt nästa mål är att fixa en dator sen en digitalkamera... sen en mp3-spelare... ett tv-spel... måste ha en ny förstärkare också... på sikt måste jag köpa en grym bil... materialist? neeeejdå... älskar saker
edit: mitt nästa mål är förresten att äta mat
Mar-17-2003 23:36
Rikard
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2001
det enda en människa vill göra är att sprida glädje och kärlek, samt då få kärlek och glädje i retur.. varför fungerar inte folk så ändå? :/
dem får och får får får får får får får får får får får får får får får får får får får får får får får får får får får får får får får
och gerkanske nånting tillbaka
jag känner mig lurad och besviken!
Mar-20-2003 21:49
mindshooter
Neverchanging avatar
När du lär dig att ge och ge och ge utan att ta....då kan du oxå begära detta av andra...och sakta men säkert kan andra ta efter...tänk på saken
Mar-20-2003 22:31
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Reveal: det är inget fel i att vara materialist så länge det inte går överstyr...får man något nytt är det klart man blir lite gladare...men man ska vara beredd på att efter en vecka så e man tillbaka i det gamla vanliga mönstret å vill ha något annat eller ännu fetare...
när jag funderar på att köpa något lite dyrare så tänker jag nästan alltid till 2-3 gånger innan jag köper det...är det värt det osv..
men iaf de finns ju oolika sätt att finna lycka å att köpa sig nya fina grejer kan ju vara ett sätt att få lite lycka för stunden iaf även fast det kanske inte är så givande i det stora perspektivet
batteries not included.
- dave
Mar-21-2003 20:50
fede
(((d[-_-]b)))
Registered: Sep 2002
Hörde ett 2 timmar långt föredrag om livets mening i skolan idag
det var ganska intressant faktiskt mycket att tänka på o fundera över...
Mar-25-2003 17:11
Rikard
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2001
nånting du vill dela med dig?
Mar-25-2003 17:38
mindshooter
Neverchanging avatar
Har valt till 50 poäng filosofi till 3:an...ska bli jävligt intressant