Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Bringar pengar lycka?
Nå, blir man lyckligare av pengar?
You do not have permission to vote on this poll.
Ja 17 70.83%
Nej 7 29.17%
Total: 24 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (3): « 1 2 [3]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by WoberT
men en person som är född med silversked i mun kan ju ha väldans roligt för pengar även fast han inte behöver tänka på att skaffa dom. så han mår ju aldrig dåligt för att han inte har några pengar..

jag tror att en sån person mår dåligt eftersom det inte finns något att sträva efter, om man får allt det man vill ha då går det lite fel. För man måste hela tiden ha nånting "bättre" att sräva efter.... hoppet liksom. Jag har då aldrig fått känslan av att folk med otrooooligt mycket pengar mår bättre än vad jag gör....

Old Post Mar-17-2003 14:32 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

quote:
Originally posted by mindshooter
Se på djuren. Dom behöver inte en massa problem för att må bra, eller?

Men å andra sidan ser du sällan djur som är utstående lyckliga?

Se på hunden. Vi har tagit i hunen så pass mycket i samhället att det finns en stor kommersiel bransch för hundprodukter.
Ger du din hund en leksak kommer han bli glad och vifta på svansen och eventuelt börja springa runt av lycka. Skulle sedan hunden förlora alla sina leksaker skulle denna bli ledsen.

Jag tycker det stora frågan är om det är värt problem för att få lyckan.

Old Post Mar-17-2003 16:33  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WoberT
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2002

quote:
Originally posted by mindshooter
jag tror att en sån person mår dåligt eftersom det inte finns något att sträva efter, om man får allt det man vill ha då går det lite fel. För man måste hela tiden ha nånting "bättre" att sräva efter.... hoppet liksom. Jag har då aldrig fått känslan av att folk med otrooooligt mycket pengar mår bättre än vad jag gör....

nä jag tror inte heller dom mår bättre.. risken finns att dom blir extremt bortskämda o snobbiga.. men om man har mycket pengar o är ödmjuk o en rekorderlig person som alla oss här så kan man ha mycket roligt för pengara.. aldrig behöva tänka på att man inte har råd o följa med på fester o sådär.. iofs har jag aldrig behövt tänka på det heller.. förrän nu när jag handlat upp alla pengar.. =(

Old Post Mar-18-2003 08:42  Sweden
Click Here to See the Profile for WoberT Click here to Send WoberT a Private Message Add WoberT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Jo det finns nog en viss gräns liksom....man bör ha tillräckligt med pengar för att kunna köpa den mat man vill, gå på dom fester man vill och ha en fin lägenhet och ändå få över till att kunna spara till olika saker man vill ha.

Old Post Mar-18-2003 09:56 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fruktsoppa
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2001

ja svarar jag.

jag har saker som jag köpt för pengar och jag är lycklig. har bra vänner och en sund levnad.
när jag har pengar(och gärna mycket) bjuder jag gärna mina vänner på roliga saker och då har man kul.

självklart har man roligt utan pengar, men saker kan bli extra roliga om man har pengar.

ja, man blir lycklig med hjälp av pengar.

Old Post Mar-18-2003 16:48  Sweden
Click Here to See the Profile for fruktsoppa Click here to Send fruktsoppa a Private Message Visit fruktsoppa's homepage! Add fruktsoppa to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
pelle
Junior tranceaddict

Registered: Dec 2002

jag svarar också JA.
pengar underlättar allt.

möjligtvis så att nma kanske inte blir glad av just pengarna.
men de man kan få för dem

http://hem.spray.se/mikael36/hockeyfrossa/badboy.htm

Old Post Mar-22-2003 11:42  Sweden
Click Here to See the Profile for pelle Click here to Send pelle a Private Message Add pelle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Bringar pengar lycka?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 2 [3]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback" Everyone in the club should calm the fuck down.!" [2003] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDarren Flynn - "Spirit Of The Space" (Extended Mix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:45.

Forum Rules: