|
|
|
|
 |
Miss Proximus
titelloos

Registered: Mar 2001
|
|
|
Mar-17-2003 18:01
|
|
|
 |
 |
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by Miss Proximus
Maar denk jij dan er een einde aan zal komen? Na die eerste golfoorlog is er toch ook weinig veranderd? En voor die oorlog werd het volk ook zeker al onderdrukt!
Of is het nu zo dat dit weer vergelijken van appels en peren is?
Wat ik laatst trouwens op tv zag (Belgische TV geloof ik) is dat sommige Arabische landen het een beetje "lullig" (tja, rare woordkeus) vinden dat niet zij, maar de westerse landen allemaal zo grotesk tegen de oorlog aan het protesteren zijn. Op zich ook niet raar als je om het minste en geringste opgepakt word en gemarteld en weetikveel wat nog meer. Maar hoe zit dat nou met de buurlanden? Waar zijn de protesten van hen?
Als dit allemaal achter de rug is, hoop ik dat de aandacht op Zimbabwe wordt gevestigd, want wat daar aan de hand is kan eigenlijk ook niet meer door t land zelf opgelost worden...
|
Nou.. je ziet het belangrijkste punt over het hoofd. Er is geen wisseling van de macht geweest na de 1e golfoorlog! Saddam zijn regime is aangebleven en daardoor is er eigenlijk niets veranderd aan de regeringsstructuur en onderdrukking. Iedereen die hem tegenspreekt wordt gestraft met de harde hand. Tsja dan hou je je mond wel 
Het is inderdaad wel een beetje vreemd, en ook lachwekkend, dat mensen hier zo fel anti-oorlog protesteren. Ik begrijp hen wel, oorlog is nooit leuk, maar soms is het noodzakelijk. En als een dictator van dit formaat zich niets aantrekt van allerlei maatregelen.. tsja. Op een gegeven moment is de maat vol.
Buurlanden neigen nogal partij te trekken voor Saddam omdat hij een 'moslim broeder' is.. Tevens denk ik ook dat sommige landen best wel bang zijn dat de Irakese regering zich tegen hen zal keren als dit hele gebeuren af is. Eigenlijk is dat jammer, want als de Arabische wereld zich duidelijker had afgezet tegen Saddam waren de bewoners van andere Arabische landen niet zo beïnvloed en anti-Amerikaans geworden.
Ten slotte, met dat laatste heb je zeker een punt. Irak is lang niet het enige land dat schandalig met z'n mensen omgaat. Vele landen in Azië, Afrika en ook Midden-/Zuid-Amerika doen aan onderdrukking.
Persoonlijk vind ik eigenlijk dat een machtige organisatie als de VN veel te laks is in het ingrijpen in dat soort situaties.
| quote: | Originally posted by magrec
Saddam speelt gewoon een spelletje.
Ik hoop dat het zo snel mogelijk over is en vooral voor de bevolking daar aangezien die mafkees graag mosterdgas op zijn bevolking uitprobeert. |
Inderdaad.. hij speelt al jaren spelletjes. Volgens mij heeft die man ze niet allemaal op een rijtje (Bush ook niet, daar niet van).
Hij leidt o.a. aan grootheidswaanzin en claimt de winnaar te zijn van de vorige golfoorlog omdat Amerika zich terug trok 
Mar-17-2003 19:20
|
|
|
 |
 |
Jappio
.
Registered: Dec 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Wat hij je probeerde duidelijk te maken was dat die vergelijking helemaal niet opgaat... Oorlog in de jungle is heel wat anders dan oorlog in een woestijn. Het enige waar het in deze oorlog voor amerika fout kan gaan is middenin bagdad. En een stad is nog altijd heel wat anders dan een oerwoud.
GreetZ, DC |
en bovendien is het huidige wapenarsenaal niet te vergelijken met de tijd van Vietnam. Verder is dit een reactie op 11 september, dus de achterliggende gedachte voor de VS is hoe je het went of keert een andere als die van alle landen die tegen zijn. Als hier een flink gebouw opgeblazen zou zijn en er vielen zoveel doden, had de publieke opinie hier ook sterk voor oorlog geweest. Ik heb vannacht zitten kijken, en denk dat oorlog de enige juiste oplossing is.
| quote: | Originally posted by Robin
tis geen vergelijking.. laat k t anders zeggen.. zullen wij later naar oorlogs series over iraq gaan kijken met zn allen..
|
Ik mis hier enige relevantie.. Lekker belangrijk of wij hier series over gaan kijken 'later'. Gelukkig voor jou bestaat sesamstraat al lang, en zal dat het ook nog lang blijven bestaan. Heb jij in ieder geval je vaste programma nog..
|
|
Mar-18-2003 10:05
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 03:59.
Forum Rules: