Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Voetbalseizoen 2007-2008
Pages (81): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Devilex
Think About The Way

Registered: Dec 2005

Anderlecht - Waasland 2 - 0

Old Post Jan-12-2008 20:22  Belgium
Click Here to See the Profile for Devilex Click here to Send Devilex a Private Message Add Devilex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Frutos en Boussoufa zelfs. Hopelijk breekt dat de ban

Old Post Jan-12-2008 20:24  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Progrez
Antwerp's Finest

Registered: May 2004

Wanneer ik deze dagen de hype rond streekgebonden derby's zie, kan ik niet anders dan besluiten dat de Belgische voetbalbond veel meer uit haar Beker van België zou kunnen halen. Wedstrijden tussen - met alle respect - kleine garnalen uit het Belgisch voetbal zijn weken op voorhand uitverkocht. Naar een duel tussen Kortrijk en Waregem wordt weken op voorhand toegeleefd. De confrontatie tussen Aalst, een derdeklasser, en Dender, een halve eersteklasser, is onderhevig aan taferelen waarvan men in Oost-Vlaanderen tot voor kort alleen nog maar kon dromen. Elke intelligente geest kan hieruit afleiden dat er nog veel meer van die wedstrijden kunnen worden georganiseerd, mits de formule van de Beker van België een beetje wordt aangepast.

Mijn idee is dan ook om een systeem van streekgebonden poules in het leven te roepen. In elke poule wordt er gewerkt met groepen van vier à vijf ploegen. In Antwerpen zou dit bijvoorbeeld een groep kunnen opleveren met Antwerp, Berchem Sport, Germinal B. en Tubantia Borgerhout. Een andere groep zou Aalst, Dender, Lokeren en Sint-Niklaas kunnen opleveren. In West-Vlaanderen bijvoorbeeld Cercle, Club, Oostende enz.

Elke ploeg speelt tegen elke ploeg, en de eerste twee teams van elke groep gaan verder op nationaal niveau. De resultaten liggen voor de hand: De voetbalbond trekt dankzij de vele streekderby's aanzienlijk meer toeschouwers, de clubs zelf hebben een grotere recette, en de supporters weten weer een aantal weken waarover ze kunnen praten.

Wanneer zou een fossiel in het bondsgebouw op dit idee komen?

No Rules, Great Old

Old Post Jan-13-2008 11:30  Austria
Click Here to See the Profile for Progrez Click here to Send Progrez a Private Message Add Progrez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Progrez
Wanneer zou een fossiel in het bondsgebouw op dit idee komen?

Volgens mij bestaat het idee van streekgebonden ploegen tegen elkaar te laten spelen wel al. Heb dat dacht ik ooit ergens gelezen.

Maar ge hebt wel gelijk. FC Dender verkoopt voor het eerst uit tegen Aalst...

Maar of zoiets realiseerbaar is dat valt nog te betwijfelen. In het antwerpse zal er ongetwijfeld rivaliteit zijn tussen alle ploegen. Maar tussen pakweg fc dender en lokeren of een andere club uit oost vlaanderen bestaat er niets van rivaliteit. Iedereen heeft wel één of twee clubs die rivalen zijn van elkaar. Maar meestal zijn er dat toch niet meer.

En dan nog blijft het relatief. Kortrijk - waregem 7000 man. FC dender - aalst 7000 man...

Old Post Jan-13-2008 12:25  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by djcresto
Volgens mij bestaat het idee van streekgebonden ploegen tegen elkaar te laten spelen wel al. Heb dat dacht ik ooit ergens gelezen.

dat klopt idd, dat heb ik ook gelezen. Het idee is recentelijk gelanceerd door iemand, maar vraag mij niet meer door wie

Old Post Jan-13-2008 12:31  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Devilex
Think About The Way

Die streekploegen moeten dan wel nog min of meer op hetzelfde niveau spelen e. Je kan een Cercle - Club toch niet gaan vergelijken met een Anderlecht - Leopold Ukkel

Old Post Jan-13-2008 13:15  Belgium
Click Here to See the Profile for Devilex Click here to Send Devilex a Private Message Add Devilex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Bwah, dat is toch geen vereiste in een vroeger stadium van de beker? Dan zijn de verhoudingen vaak toch ook niet helemaal gelijk? Ik denk dat de vraag vooral gaat zijn of de ploegen uit eerste klasse het wel gaan zien zitten om al van in het begin van het seizoen zo'n matchen te spelen tegen wat ploegen uit lageren reeksen. Dat is tenslotte een extra belasting voor hun spelers, ze zitten met de logisitieke zorgen, gaan daar wel supporters op afkomen, enzovoort. Enfin, met poules met alleen 1ste en 2de klassers zie ik dat nog wel werken, maar waar plaats je dan de ploegen uit lagere klassen?

Old Post Jan-13-2008 13:20  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Devilex
Think About The Way

In de lagere klassen heb je nog de verschillende reeksen, dus zullen wel enkele derby's uit te maken zijn. Diegenen die het best uit die duels komen kunnen het dan opnemen tegen een eerste- of tweedeklasser uit die streek. Zodoende moeten de topploegen niet nodeloos krachten verspillen.

Old Post Jan-13-2008 13:34  Belgium
Progrez
Antwerp's Finest

quote:
Originally posted by Devilex
Die streekploegen moeten dan wel nog min of meer op hetzelfde niveau spelen e. Je kan een Cercle - Club toch niet gaan vergelijken met een Anderlecht - Leopold Ukkel

Uiteraard niet. Maar dat probleem lost zichzelf op door de rondes die daarvoor worden gespeeld. Leopold Ukkel zal in principe nooit tot het poule-systeem doorstoten. Een club als Union daarentegen, heeft al veel meer kans. En dat soort teams kan het Anderlecht in een rechtstreekse confrontatie wel moeilijk maken.

De territoriale grenzen van elke poule moeten natuurlijk eerst van dichtbij onderzocht worden, zodat elke poule een maximum aan toeschouwers garandeert. Dat is de taak van de voetbalbond. Dender en Lokeren hebben misschien niet de verhoopte rivaliteit. Maar zet Lokeren in een groep met Beveren, en er valt al heel wat meer te beleven. Ik ga ervan uit dat elke provincie toch minstens twee poules moeten kunnen opzetten. Maar nogmaals, het is aan de voetbalbond om die grenzen vast te leggen.

Dat er dan, door een beperkte stadioncapaciteit van sommige clubs, 'slechts' 7000 man komt opdagen vind ik geen argument om het systeem niet in te voeren. Moest de derby er niet geweest zijn, zou de opkomst sowieso veel lager liggen. Daarbij komt dat verschillende derby's overal ter lande echt wel een verschil maken in toeschouwersaantallen.

Is het voorstel al gelanceerd? Ik had mijn teksten beter van een copyright-symbool voorzien.

No Rules, Great Old

Old Post Jan-13-2008 13:40  Austria
Click Here to See the Profile for Progrez Click here to Send Progrez a Private Message Add Progrez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Devilex
Think About The Way

Zo een systeem zou trouwens ideaal zijn om de doorstroom van Belgische spelers naar de top wat te bevorderen.

Old Post Jan-13-2008 13:44  Belgium
Progrez
Antwerp's Finest

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Bwah, dat is toch geen vereiste in een vroeger stadium van de beker? Dan zijn de verhoudingen vaak toch ook niet helemaal gelijk? Ik denk dat de vraag vooral gaat zijn of de ploegen uit eerste klasse het wel gaan zien zitten om al van in het begin van het seizoen zo'n matchen te spelen tegen wat ploegen uit lageren reeksen. Dat is tenslotte een extra belasting voor hun spelers, ze zitten met de logisitieke zorgen, gaan daar wel supporters op afkomen, enzovoort. Enfin, met poules met alleen 1ste en 2de klassers zie ik dat nog wel werken, maar waar plaats je dan de ploegen uit lagere klassen?

Eerste- en tweedeklassers moeten niet vanaf het begin meedoen. Laat de lager geklasseerde clubs het eerst zelf onder elkaar uitvechten zoals nu ook wordt gedaan. Teams uit eerste en tweede klasse kunnen pas opgeroepen worden als het poule-systeem van start gaat. Zij zullen het dan moeten opnemen tegen enkele overblijfsels uit derde en vierde.

Het principe is net hetzelfde als nu wordt toegepast. Men moet de clubs enkel in eigen regio houden.

EDIT: dus eigenlijk wat Devilex zegt. Ik had zijn post te laat opgemerkt.

No Rules, Great Old

Last edited by Progrez on Jan-13-2008 at 14:13

Old Post Jan-13-2008 13:53  Austria
Devilex
Think About The Way

Maar wil je dit dan volledig in plaats van de beker of gewoon een extra toernooi nog?

Old Post Jan-13-2008 14:00  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Voetbalseizoen 2007-2008
Post New Thread    Post A Reply

Pages (81): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp me ID this bangin track, Kimball Collins - Effective live in toronto track 8 [2002] [6]

Click here to listen to the sample!Pause playbackCe Ce Rogers - "Someday" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:17.

Forum Rules: