|
|
|
|
 |
Progrez
Antwerp's Finest

Registered: May 2004
|
|
|
Wanneer ik deze dagen de hype rond streekgebonden derby's zie, kan ik niet anders dan besluiten dat de Belgische voetbalbond veel meer uit haar Beker van België zou kunnen halen. Wedstrijden tussen - met alle respect - kleine garnalen uit het Belgisch voetbal zijn weken op voorhand uitverkocht. Naar een duel tussen Kortrijk en Waregem wordt weken op voorhand toegeleefd. De confrontatie tussen Aalst, een derdeklasser, en Dender, een halve eersteklasser, is onderhevig aan taferelen waarvan men in Oost-Vlaanderen tot voor kort alleen nog maar kon dromen. Elke intelligente geest kan hieruit afleiden dat er nog veel meer van die wedstrijden kunnen worden georganiseerd, mits de formule van de Beker van België een beetje wordt aangepast.
Mijn idee is dan ook om een systeem van streekgebonden poules in het leven te roepen. In elke poule wordt er gewerkt met groepen van vier à vijf ploegen. In Antwerpen zou dit bijvoorbeeld een groep kunnen opleveren met Antwerp, Berchem Sport, Germinal B. en Tubantia Borgerhout. Een andere groep zou Aalst, Dender, Lokeren en Sint-Niklaas kunnen opleveren. In West-Vlaanderen bijvoorbeeld Cercle, Club, Oostende enz.
Elke ploeg speelt tegen elke ploeg, en de eerste twee teams van elke groep gaan verder op nationaal niveau. De resultaten liggen voor de hand: De voetbalbond trekt dankzij de vele streekderby's aanzienlijk meer toeschouwers, de clubs zelf hebben een grotere recette, en de supporters weten weer een aantal weken waarover ze kunnen praten.
Wanneer zou een fossiel in het bondsgebouw op dit idee komen?

No Rules, Great Old
|
|
Jan-13-2008 11:30
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 11:17.
Forum Rules: