 |
|
|
|
 |
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium
|
|
|
Euhm, ik heb Mike Silver Bath toch nie horen draaien hoor
Anyway, net zoals Zehra had ik precies toch ook net iets te hoge verwachtingen. De zaal zelf vond ik goed, geluid was heel goed en de belichting was meestal ook erg oké, de lasers werden ook heel goed gebruikt. Alleen jammer dat er nergens zitplaats was, waardoor er meteen security aan uw kop kwam zagen als ge efkes 5 minuten op de trap ging uitrusten
De muziek zelf vond ik dan weer minder. Armin draaide nog best goed, het grootste deel van zijn set vond ik zeer goed te pruimen. Een paar platte techtrance platen weliswaar, maar ik ben het ondertussen al gewend dat een puur melodische set tegenwoordig niet meer mogelijk is op een groot event. Markus Begon best goed, maar jammer genoeg was het publiek niet bepaald enthousiast over zijn sound. Dus wat doet een dj dan om het Belgische publiek mee te krijgen? Juist ja, stevig beginnen boenken!
Nu ben ik absoluut niet vies van een potje stevige funky techno, graag zelfs. Maar al die platte techtrance, het doet me gewoon absoluut niets. Niets thuis door de koptelefoon, en niets in het sportpaleis door een geluidsinstallatie van een paar tienduizend watt. Maar het Illusionvolk had er blijkbaar geen problemen mee, what else is new? Toch jammer en op z'n minst een beetje ironisch dat het publiek op een event georganiseerd door de zelfverklaarde "trancetempel" van België stilvalt vanaf er wat lichtere trance passeert. Het viel ook te zien aan Markus dat hij er zelf niet al te veel plezier in had. Het enthousiasme en de interactie van zijn eerste half uur was een uur later ver te zoeken. Wie zet hem dan ook op zo'n uur op de lineup vraag ik me af? Dat geeft de man niet echt de ruimte om zijn ding te doen...
Enfin, dan maar een kleine excursie naar de Kick Da Bass room gehouden, kwestie van de verdrongen jumper die in elk van ons zit toch even de overhand te laten nemen. Na de helft van het sportpaleis doorgelopen te zijn kwamen we aan in een donkere, claustrofobische gang met een luchtvochtigheid van minstens 99% en een ontvangstcomité van tientallen zwalpende, hangende en liggende mensen die blijkbaar dringend behoefte hadden aan een beetje rust na al dat jumpen. Allé, laten we voor de goede orde maar aannemen dat al die halve zombies en opgefokte, overvloedig zwetende en strakstaande johnnies met bloot bovenlijf en grote ogen gewoon moe waren van uren non stop te duo-jumpen op de bonkende beats van Coone en Furax. Want er was tenslotte zero tolerance voor drugs, dus dan is het toch gewoon onmogelijk dat er iemand gepakt zou hebben, niet? Neenee, jumpen is gewoon vermoeiend, that's all there's to it
Daarna terug naar de main, waar local hero en Illusion oudgendiende Dj Jan aan zijn set begonnen was. Het eerste half uur stak ferm tegen, met redelijk plat gebeuk dat echter wel weeral - oh the surprise - succes had bij het Illusionpubliek. Dat terwijl ik toch iets meer van hem verwachtte, gezien zijn set de laatste keer in Illusion: deftige trance en een paar stevige classics. Alsof hij mijn gedachten had gelezen draait onze Jan er plots Silver Bath door. Meteen een hoogtepunt van de avond, en vanaf dan werd het alleen nog maar beter. Zijn laatste half uur was qua platenkeuze zeker in orde! Qua mixen daarentegen Ik verwacht echt niet dat een liveset 100% perfect is, dat maak je toch zelden tot nooit mee. Maar van een bijna-legende en een man met zoveel ervaring als Jan verwacht ik toch tenminste een deftige overgang in plaats van wat fade-in fade-out mixen of regelrechte trainwrecks. Nu ja, misschien is het wat spreekwoordelijke beroepsmisvorming dat ik me zo kan storen in slechte overgangen. Maar in de mate dat Jan ze gisteren maakte brak het voor mij echt de sfeer jammer genoeg. En ik betaal tenslotte niet voor niks 20€...
Ondertussen nam het aantal gedrogeerde mensen in het publiek toe, en dat was blijkbaar omgekeerd evenredig met de sfeer. Hoewel het publiek soms goed meeging was dit toch niet te vergelijken met de sfeer op feestjes in nederland of pakweg een Beta Party 
Gelukkig was daar de man die mijn avond kon maken of kraken: good 'ol Mike. En hij is er toch wel in geslaagd om hem alsnog te maken. Hij begon - een beetje verrassend zelfs - diep en techy, in zijn eigen kenmerkende stijl. Een paar lekker funky electro-techno platen passeerden de revue, en persoonlijke verkies ik die ruimschoots boven platte techtrance. En tegen 5u deed hij waarvoor ik naar het sportpaleis was gekomen: hij draaide de Plastic Boy remix van Salvation. Geweldige plaat, kippenvel en euforie tegelijk, en zowaar zelfs alle handjes in de lucht. Heerserij!
Er passeerde nog wat eigen werk (Alphascan! \o/), en ondanks dat ik pokkemoe was bleef ik toch dansen. Dan kwam er nogal een abrupt einde aan zijn set, het leek mij doordat Kane nogal hard puste om over te pakken? Geen beloofde remix van Albert Vorne gehoord dus, en dat was toch wel jammer
In zijn geheel was de avond toch een beetje teleurstellend. Vooral jammer van het Belgische publiek dat er naar mening voor zorgde dat de dj's niet echt hun eigen ding konden doen en zich bijna verplicht zagen om naar het hardere werk te grijpen. Gelukkig was er veel fijn gezelschap, veel Beta's gezien en gesproken En toch af en toe heerlijke platen gehoord, dus een complete tegenvaller was het zeker niet 
___________________
www.dj-vega.net
|
|
Sep-16-2006 23:23
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Push2005
Sidechain'd
Registered: Oct 2004
Location: Belgium
|
|
|
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Enfin, dan maar een kleine excursie naar de Kick Da Bass room gehouden, kwestie van de verdrongen jumper die in elk van ons zit toch even de overhand te laten nemen. Na de helft van het sportpaleis doorgelopen te zijn kwamen we aan in een donkere, claustrofobische gang met een luchtvochtigheid van minstens 99% en een ontvangstcomité van tientallen zwalpende, hangende en liggende mensen die blijkbaar dringend behoefte hadden aan een beetje rust na al dat jumpen. Allé, laten we voor de goede orde maar aannemen dat al die halve zombies en opgefokte, overvloedig zwetende en strakstaande johnnies met bloot bovenlijf en grote ogen gewoon moe waren van uren non stop te duo-jumpen op de bonkende beats van Coone en Furax. Want er was tenslotte zero tolerance voor drugs, dus dan is het toch gewoon onmogelijk dat er iemand gepakt zou hebben, niet? Neenee, jumpen is gewoon vermoeiend, that's all there's to it |
So funny to read
Ik heb eig. nog nooit zoveel gedrogeerden gezien als gisteren (meer dan ILT '03)
Helemaal eens voor de rest ; ietsje melodischer mocht wel!
|
|
Sep-17-2006 10:47
|
|
|
 |
 |
Real
hi!

Registered: Feb 2004
Location: Meerhout
|
|
|
| quote: | Originally posted by Push2005
So funny to read
Ik heb eig. nog nooit zoveel gedrogeerden gezien als gisteren (meer dan ILT '03)
Helemaal eens voor de rest ; ietsje melodischer mocht wel! |
Vooral die kleine, dikke kale die naast me stond in het "begin" van de avond. Miljaar. 
___________________
You pick up this working girl who's hooked on smack, who hussles and scores. "That's all I do" she says, she says "Ten bucks for head, fifteen for half-and-half". She says "Three hits a day at 35 per", you say "That's seven tricks a day at least", but she says "Sometimes I get lucky. Once this guy gives me a bill-and-half just to eat me, only time I ever came".
You figure you can save her. You sell your color tv, that keeps her off the streets a whole day. You hawk your typewriter for one jolt. Then your shotgun, your watch. A week later you say "Listen I'm a little short", but she says "No scratch, no snatch". You say "Look it is better to give", but she says "Beat off creep".
One night they spot you on the street in your skibbies trying to sell your shoes. You tell them who you are, but they nail you. Then she happens by and she says "Christ you look fucked", she says "Hang tough!". But you don't say anything, you just think "what a bum rap for a nice, sensitive guy like me".
|
|
Sep-17-2006 10:52
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 17:05.
Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
|
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
|
|
|
|
|
|
Contact Us - return to tranceaddict
Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
|