|
Armoe alom bij Club gisteren.. vooraf had ik al mijn twijfels en toen met Clement voor de match nog de 'leider' van de ploeg uitviel voelde ik het al aankomen. Club Brugge miste zijn geblesseerden en afwezigen gewoon. Op geen enkele linie speelde Club met de basiself - voor de zoveelste keer dit seizoen al - en dat liet zich direct gevoelen. De goal van Cercle was dan ook overdiend. De 2de kaart van Serebrennikov was een echte blunder van Nzolo, toch een scheidsrechter die ik persoonlijk als een van de grootste talenten beschouwde.. Deze keer was hij dus echter niet foutloos. Na de rode kaart was ie de teugels helemaal kwijt en volgde zowaar een afkeuring van een ongelofelijk geldig doelpunt. Qua compensatie kon dat toch wel tellen.. Daarna volgde nog een rode kaart en die was misschien wel ietsje meer terecht. In feite had Club nog met een gelijkspel naar de verlengingen kunnen gaan, al was dat toch niet verdiend geweest.
Cercle verdiend door natuurlijk, maar Club kan toch wel terecht claimen bestolen te zijn.
Ik zie de toekomst voor de eerste weken toch maar somber in. Club Brugge miste echt wel de sleutelspelers maar vooral een leider op het veld. In de komende weken wordt het dus hopen dat ze nu eindelijk eens die drive gaan vinden. En binnenkort komen Sonck, De Mets, Clement, Daerden en vooral Elrio van Heerden terug, dus dan zou het niveau echt nog een paar stappen hoger moeten kunnen.
Maar eerst en vooral dus redelijk bang afwachten op de reactie van de spelers.. er is kwaliteit genoeg, ze kunnen combineren, maar in de wedstrijd komt er toch o zo weinig van in huis.
|