|
|
|
|
 |
E-motion_error
Senior tranceaddict
Registered: Sep 2004
|
|
|
Als mensen van de UCI over deze zaak al zeggen dat het bewijs onweerlegbaar is kun je toch moeilijk nog spreken over een gerucht ofzo.
|
|
Aug-23-2005 12:14
|
|
|
 |
 |
Jakhira
Ridiculously meticulous

Registered: May 2003
|
|
|
Aug-23-2005 16:47
|
|
|
 |
 |
Eagle`
Progressive Psy Addict

Registered: Aug 2002
|
|
|
Aug-23-2005 17:30
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
CygnusX
Ex-moderator

Registered: Apr 2002
|
|
|
Ondertussen een hoop reacties gelezen en gehoord en ik begin steeds meer en meer te geloven dat het verhaal klopt en dat hij inderdaad gepakt heeft.
Daniel Baal: "Mythe Armstrong bestaat niet meer"
"De mythe Armstrong bestaat niet meer", stelt Daniel Baal, gewezen voorzitter van de Franse wielerbond en huidig UCI-lid. "Zeker nu de leugen vandaag zo duidelijk is aangetoond. Ik weet dat er mensen zijn die niet kunnen verdragen dat je kritiek geeft op Armstrong, waaronder zelfs de grootste bazen van het wielrennen, en voor hem hun hand in het vuur zouden steken. Maar vandaag wordt het antwoord gegeven, wetenschappelijk ondersteund en rationeel. Nu valt er moeilijk nog iets te ontkennen."
"Geen twijfel over geldigheid resultaat Armstrong"
Jacques de Ceaurriz, de directeur van het dopinglaboratorium dat EPO ontdekte in zes urinestalen van de Amerikaanse wielrenner Lance Armstrong, zegt dat er geen twijfel bestaat over de rechtsgeldigheid van dat resultaat, ook al gebeurde de analyse vijf jaar na de afname. De onderzoeken op urinestalen uit de Tours van 1998 en 1999 gebeurden "in het kader van wetenschappelijk onderzoek en dus niet met de bedoeling één of andere renner in opspraak te brengen", vertelt de Geaurriz.
De dokter onderstreept dat zijn laboratorium, zoals dat gebruikelijk is, aan de slag ging met anonieme stalen. Pas toen er effectief een positief resultaat was, werd de naam van de renner opgezocht aan de hand van de code op het flesje. Bij zes van de twaalf positieve stalen bleek het om Armstrong te gaan. Van wie de zes andere stalen waren, is nog niet bekend. Het experimentel karakter van de test, en het feit dat er geen mogelijheid bestaat om een tegenexpertise aan te vragen (want het lab gebruikte de B-stalen, de A-stalen werden al in 1998 en 1999 onderzocht), maakt vervolging van de renner in principe onmogelijk. (VDD, belga)
Filippo Simeoni: "Dit is het bewijs van mijn gelijk"
De Italiaanse wielrenner Filippo Simeoni is niet verrast door het nieuws dat vandaag uitlekte over Lance Armstrong. "Dit is het bewijs dat ik altijd de waarheid heb verteld. Ik heb in deze zaak mijn verantwoordelijkheid genomen", vertelt Simeoni, die op voet van oorlog leeft met de zevenvoudige Tourwinnaar. Simeoni getuigde in 2003 op het proces tegen sportdokter Michele Ferrari, vriend en raadgever van Armstrong. Ferrari werd in oktober 2004 veroordeeld tot een gevangenisstraf van één jaar met uitstel omdat hij verboden producten zou hebben verdeeld. De naam van Armstrong viel verschillende keren in het onderzoek.
Klacht wegens smaad
Armstrong was niet opgezet met de getuigenis van Simeoni en noemde hem een "leugenaar". De spanning tussen de twee escaleerde in de Tour 2004, toen Armstrong in de achttiendee rit een ontsnapping counterde van een groepje waarvan Simeoni deel uitmaakte. Simeoni moest zich uit het groepje laten wegzakken, zodat de vlucht kon standhouden. De Italiaan verklaarde later dat Armstrong hem grove beledigingen naar het hoofd had geslingerd. Dat ontkende een kwade Armstrong, die daarop besloot klacht neer te leggen tegen Simeoni wegens smaad.
Eric Boyer: "Dit is mogelijk het grootste bedrog sinds zeven jaar"
Cofidis-manager Eric Boyer vraagt zich af of Armstrong het lef zal hebben om "alles toe te geven". "Of zal hij een hele batterij advocaten inzetten?", stelt Boyer.
"Je kijkt naar de Tour, naar Armstrong, zijn demarrages en zijn arrogantie. En dan ontdek je dat het bedrog is, mogelijk het grootste sinds zeven jaar. Hoe geloofwaardig is hij nog?"
"Ik zou graag de verantwoordelijke dokters willen kennen. Wie zijn toch die smeerlappen? Ik vind het wel jammer dat de media dit ontdekken en niet de UCI. Alle antidopingcontroles worden zo op de helling gezet."
Tour-baas Jean-Marie Leblanc: "Ik blijf voorzichtig, maar dit is verontrustend. Ik voel ontgoocheling in mij, zoals wellicht vele sportliefhebbers. Of ik me in de steek gelaten voel door Lance Armstrong? Ja."
Meer : http://www.vrtnieuws.net/sport_mast...ex.html?audio_1
|
|
Aug-24-2005 12:15
|
|
|
 |
 |
CygnusX
Ex-moderator

Registered: Apr 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Moest het zo zijn, bedenk dan eens dat Armstrong meer dan waarschijnlijk niet de enige renner zou zijn die in die Tour op epo reed? Tot het jaar ervoor was er nog bijna geen sprake van epo, en amper een jaar na de Festina Tour was er nog totaal geen deftige epo-test. Nu kunnen ze hem inderdaad wel pakken, maar de kans is groot dat als ze alle stalen van alle renners uit die Tour gaan testen, dat de helft van de renners evengoed op epo reed, omdat ze toch amper gepakt konden worden... |
Hematocrietwaarde kon wel getest worden toen, daar zat Armstrong altijd safe. Er zijn er in die tijd anderen tegen de lamp gelopen (voor een te hoge hematocriet). Nu, met een andere nieuwe test, blijken er 12 positieve plasjes te zijn (voor HEEL de Tour van '99!), waarvan 6 van Armstrong.
Er zijn inderdaad altijd wel anderen die iets gebruiken (de helft is zeer overdreven imo), maar daarmee kan je het niet goedpraten. Het gaat er ook om dat hij 7 rondes gewonnen heeft, altijd verkondigend nooit iets gebruikt te hebben.
|
|
Aug-24-2005 12:38
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 19:06.
Forum Rules: