Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > de pc-problemen thread 2
Pages (55): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Tomorrow Traxx
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2005

Ik heb een Maxtor en Western Digital schijf (ATA) en die werken allebei al jaren prima. Ook qua snelheid dik tevreden!
Ik weet nie of ge een interne of externe schijf wilt aanschaffen, maar volgens mij is intern stukken stabieler en sneller.

Old Post Aug-13-2006 20:34  Belgium
Click Here to See the Profile for Tomorrow Traxx Click here to Send Tomorrow Traxx a Private Message Visit Tomorrow Traxx's homepage! Add Tomorrow Traxx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

Registered: Jun 2004

Western Digital geeft 3 jaar garantie.

Maxtor naar mijn weten geeft GEEN 3 jaar garantie meer. Vroeger wel...

In men vorige pc zat ook een 5400rpm maxtor en daar had ik ook niet van te klagen, maar in de pc shop waar ik klant ben zeiden ze dat ze niet meer in maxtor deden na redelijk wat klachten van klanten en na hun verlaging van de garantie.

En western Digital is toch wel echt een topmerk. Meeste schijven zijn ook SATA nu, dus een 200-250 gig 7200rpm SATA WD intern schijfke zou ik aanraden. Dan zijt ge er voor een dikke 100€ vanaf en hebt ge 3 jaar garantie. Als ge extern gaat zit ge natuurlijk direct duurder.

3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)

Old Post Aug-13-2006 21:18  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Synthesia
Tranzy States of Mind

Registered: Jun 2005

Ik raad Seagate aan, die geven 5 jaar garantie en het zijn zeer betrouwbare schijven - heb der zelf een aantal en nog nooit problemen mee gehad. Plus die zijn ook al beschikbaar met een opslag capaciteit tot 750gb moest ge dat zoeken.

Western Digital is ook zeer goed, moest ge voor hun kiezen dan raad ik de Caviar SE16 schijven aan (7200rpm en 16mb buffer).

Qua type schijf, SATA-II all the way, zou beetje onnozel zijn om nu nog IDE of ATA te kiezen tenzij uw mobo geen SATA ports heeft natuurlijk, want van prijs kosten die ongeveer evenveel. Plus die oude IDE schijven gebruiken nog eens meer stroom. Als ge een Seagate kiest, de Barracuda 7200.10 series (7200rpm en 16mb buffer) nemen.

Verder nog als ge een vlugge systeem schijf wilt hebben zou ik een Raptor X van Western Digital aanraden, die zijn zeer snel @ 10.000rpm en hebben ook een zeer snelle access time, en ook een garantie van 5 jaar.

Ohja weetje, Seagate heeft Maxtor al een tijdje geleden overgenomen.

15/10 - Tiesto @ La Rocca, Lier
11/11 - Armin Only @ Ahoy, Rotterdam

Old Post Aug-13-2006 23:08 
Click Here to See the Profile for Synthesia Click here to Send Synthesia a Private Message Add Synthesia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

Prijs van die raptor X is ook navenand natuurlijk

Price: $319.99

250€ is dat...

Old Post Aug-14-2006 00:33  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Synthesia
Tranzy States of Mind

Registered: Jun 2005

Ge kunt dan ook voor de 36 of 74GB versies gaan voor 110€ en 160€ respectievelijk. Maja k'zeg het, da's meer een extratje als ge echt een zeer snelle systeemschijf wilt hebben.

Old Post Aug-14-2006 08:00 
Click Here to See the Profile for Synthesia Click here to Send Synthesia a Private Message Add Synthesia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
diddi
Trance 4 ever

Registered: Aug 2003

quote:
Originally posted by krikke
Toch nog altijd het meeste tevreden van de Maxtor-schijven. En wat de specificaties betreft, geen idee. ATA/SATA/IDE, de een is al wat sneller dan de andere (lees zoeksnelheid). Heb nu zelf een SATA van 250gb en die is wreed snel. Maar hangt er vanaf wat je ermee doet natuurlijk (opslag/games/...)

deze heb ik ook en staat vol voor de moment

Old Post Aug-14-2006 08:44  Belgium
Click Here to See the Profile for diddi Click here to Send diddi a Private Message Add diddi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
krikke
tranceaddict

Registered: Mar 2006

Hier zal't ook ni lang meer duren ...

Old Post Aug-14-2006 10:30  Belgium
Click Here to See the Profile for krikke Click here to Send krikke a Private Message Add krikke to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by Phortastic
Western Digital geeft 3 jaar garantie.

Maxtor naar mijn weten geeft GEEN 3 jaar garantie meer. Vroeger wel...

In men vorige pc zat ook een 5400rpm maxtor en daar had ik ook niet van te klagen, maar in de pc shop waar ik klant ben zeiden ze dat ze niet meer in maxtor deden na redelijk wat klachten van klanten en na hun verlaging van de garantie.

En western Digital is toch wel echt een topmerk. Meeste schijven zijn ook SATA nu, dus een 200-250 gig 7200rpm SATA WD intern schijfke zou ik aanraden. Dan zijt ge er voor een dikke 100€ vanaf en hebt ge 3 jaar garantie. Als ge extern gaat zit ge natuurlijk direct duurder.

damn , zo'n 100 euro is echt wel nie veel, zijt ge daar zeker van?

Kben laatst nog es in de mediamarkt geweest en khad toen al eens rondgekeken bij de harde schijven, zover ik het mij kan herinneren waren die schijven van > 200 gig daar toch een pak duurder, meer dan 200 euro als ik mij nie vergis

Old Post Aug-14-2006 17:57  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

Kheb mijn 7200rpm SATA WD schijf van 200gig in oktober vorig jaar 113€ betaald. Wel intern he... Extern is automatisch duurder.

Old Post Aug-14-2006 18:15  Belgium
krikke
tranceaddict

Registered: Mar 2006

Voor zo'n zaken kan je best naar groothandelaar. Ik koop zo goed als alles bij Forcom in Edegem (en Merelbeke). Prijzen liggen daar zowiezo iets lager. En nen euro gepaard, is nen euro gespaard hé

Old Post Aug-14-2006 18:18  Belgium
Click Here to See the Profile for krikke Click here to Send krikke a Private Message Add krikke to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

Heb die niet bij ne groothandelaar gehaald ze. Gewoon bij pcshop waar ik altijd ga en waar ge zeker zijt van goede service. En ge ziet dat de prijzen ook goed zijn. Voor die 5€ verschil ofzo heb ik liever wat dichtbij en met perfecte service dan ne groothandelaar.

Old Post Aug-14-2006 18:37  Belgium
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by Phortastic
Heb die niet bij ne groothandelaar gehaald ze. Gewoon bij pcshop waar ik altijd ga en waar ge zeker zijt van goede service. En ge ziet dat de prijzen ook goed zijn. Voor die 5€ verschil ofzo heb ik liever wat dichtbij en met perfecte service dan ne groothandelaar.

probleem is da ge hier in de buurt nie echt heel veel hebt liggen waar ge voor zulke zaken terecht kunt. Kdenk twee vrij kleine verkopers, waarvan één van de twee al bekend staat nie echt goedkoop te zijn. De andere is mss qua prijs dan weer beter (kweet het nie echt) maar daar laat hebt ge dan te maken met ne mindere service

Old Post Aug-14-2006 18:57  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > de pc-problemen thread 2
Post New Thread    Post A Reply

Pages (55): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackWhat is this ? [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTyler - "Turn Me On" (Original "Explosive" Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 14:05.

Forum Rules: