|
|
|
|
 |
Synthesia
Tranzy States of Mind
Registered: Jun 2005
|
|
|
Ik raad Seagate aan, die geven 5 jaar garantie en het zijn zeer betrouwbare schijven - heb der zelf een aantal en nog nooit problemen mee gehad. Plus die zijn ook al beschikbaar met een opslag capaciteit tot 750gb moest ge dat zoeken.
Western Digital is ook zeer goed, moest ge voor hun kiezen dan raad ik de Caviar SE16 schijven aan (7200rpm en 16mb buffer).
Qua type schijf, SATA-II all the way, zou beetje onnozel zijn om nu nog IDE of ATA te kiezen tenzij uw mobo geen SATA ports heeft natuurlijk, want van prijs kosten die ongeveer evenveel. Plus die oude IDE schijven gebruiken nog eens meer stroom. Als ge een Seagate kiest, de Barracuda 7200.10 series (7200rpm en 16mb buffer) nemen.
Verder nog als ge een vlugge systeem schijf wilt hebben zou ik een Raptor X van Western Digital aanraden, die zijn zeer snel @ 10.000rpm en hebben ook een zeer snelle access time, en ook een garantie van 5 jaar.
Ohja weetje, Seagate heeft Maxtor al een tijdje geleden overgenomen.
|
Aug-13-2006 23:08
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Synthesia
Tranzy States of Mind
Registered: Jun 2005
|
|
|
Ge kunt dan ook voor de 36 of 74GB versies gaan voor 110€ en 160€ respectievelijk. Maja k'zeg het, da's meer een extratje als ge echt een zeer snelle systeemschijf wilt hebben.
|
|
Aug-14-2006 08:00
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 14:05.
Forum Rules: