|
| quote: | Originally posted by Config
Voor deze match ga ik daar toch niet mee akkoord.. Als je Swerts en Daems op links en rechts moet zetten.. |
in mijn ogen zijn die spelers niet de hoofdverantwoordelijke van het verlies. Dit is gewoonweg de beste kern die Belgie in jaren heeft, de selectie van een Swerts of Daems veranderd daar niet veel aan. Het uitvallen van Kompany was wél een grote aderlating. VDE heeft in mijn ogen gewoon verkeerde taktische keuzes gemaakt.
Op rechts is er nu eenmaal weinig keuze en was Swerts de best mogelijke vervanger van Vanden Borre. Hij heeft een aantal degelijke acties opgezet, maar jammer genoeg trok zn voorzet op niet veel. Op links had Pocognoli gewoonweg moeten spelen, je speelt thuis en moet het spel maken en druk zetten. Dan ben je gewoonweg meer met een aanvallender ingestelde back, en dat is Pocognoli zoveel meer dan Daems. Ook omdat hij veel snelheid en loopvermogen heeft. Verder heeft vooral de afwezigheid van Kompany veel verschil uitgemaakt. Naast een Kompany zal de andere centrale verdediger zoveel beter spelen, ook Simons, de match van gisteren heeft bewezen dat hij over zijn beste periode heen is (iets wat bij PSV ook al een tijd duidelijk is).
Op het middenveld had gewoon Fellaini als breker moeten spelen voor de verdediging. T is nie omdat hij in Everton aanvallender speelt dat dit ook voor de nationale ploeg zo moet zijn. Dan had Dembele die positie kunnen innemen achter Sonck en zou er in mijn ogen ook niet continu met de lange bal worden gespeeld. Dat was geen garantie geweest op winst, maar had wel beter geweest dan hetgeen we gisteren hebben gezien.
p.s.: ik heb enkel de eerste helft gezien, dus ik baseer mij enkel daarop, ... en toen was het écht slecht. Zelfs een grote voetballeek had al vlug door dat het voortdurend spelen met de lange bal geen goede zet was
|